Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Stusset selv over lav amplitude på min 126710. Tross det går den pinlig nøyaktig fortsatt etter 3 år
Alle Rolex har en lav amplitude, det er slik de er designet. Dette for å unngå «overspinn» som fort kan skje med en amplitude på over 330-340 og om uret utsettes for brå bevegelser. Dette er jo tross alt sportsur, derfor har Rolex lagt inn en god margin mot dette.

Alle Rolex har en lav amplitude, det er slik de er designet. Dette for å unngå «overspinn» som fort kan skje med en amplitude på over 330-340 og om uret utsettes for brå bevegelser. Dette er jo tross alt sportsur, derfor har Rolex lagt inn en god margin mot dette.

Interessant! Det var jeg ikke klar over

• Liker
Reaksjoner: Gin
Poenget er mest at urverket plutselig starter å gå saktere, altså mister sekunder/dag i nøyaktighet.
Personlig tror jeg at en kombinasjon av lavere treghet på hele "escapement" og høyere friksjon på tredehjulet kan ha skylden.
Men jeg er ingen urmaker og det hadde vært interessant å få tilskudd fra en prof her...

Den nye deskdiveren fra Rolex har både kvartsverk og et LCD-display, men er 'Not Waterproof'.
Pris: 122800 NOK.
rolex_submariner_desk_clock_en_Side_19.jpg
rolex_submariner_desk_clock_en_Side_11.jpg

• Liker
Reaksjoner: Preacher
"Oh, I haven't mentioned the price—it's $10,270. Yes, this thing is basically as expensive as a proper Submariner. That is nuts. And yes, we were told that this clock has a proper waitlist at the Bond Street store."

Tydeligvis for folk som skal "imponere" på kontormøte...

• Liker
Reaksjoner: BeoET
Fikk prøvd land dweller hos Lian i dag. Imponerende stykke arbeid av Rolex her hvor 40mm versjonen føltes mindre enn hva min egen 39mm Explorer gjør. Regner med det etter hvert blir mange med børstraktor som drar rundt med disse 😅 (veldig lett forhåndsdømming her)
Men for litt over 180K er det mye annet som frister mer 😊

Noen som har hørt om det blir prisøkning 1.des i Norge?
Leste på TRF at det er bekreftet for USA.

Har trodd han brukte exp II på den ekspedisjonen, men det er bra å se han hadde med seg 2 klokker. Liker å tro det er av forfengelighetshensyn, selv om forklaringen er nok at å være uten klokke er for risikabelt

• Liker
Reaksjoner: Sonch