Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Hvor ble det av han kisen som publiserte priser på div. Rolex her på TS?
Fin analyser med god visualisering med bruk av tidsserier.
Hadde vært kjekt å få se noe konkret
 
952223EF-17D0-4DE4-AA3B-BC9E466286CC.jpeg

DCE3D17C-6913-479B-9B30-9C3EBEE2D1F1.jpeg


35F7266D-207A-4213-AF18-38A4F62971CB.jpeg

Herlig merkevarebygging anno 92
 
Er det noen som sitter på noe info om når Rolex begynte med antirefleks i cyclops? Jeg sitter i dag med tre klokker med cyclops, fra årene 1999, 2010 og 2016. Klokka fra 1999 har enormt mye mer glare i Cyclops enn de andre, og jeg ble veldig nysgjerrig på det.
 
  • Liker
Reaksjoner: OBJ
Er det noen som sitter på noe info om når Rolex begynte med antirefleks i cyclops? Jeg sitter i dag med tre klokker med cyclops, fra årene 1999, 2010 og 2016. Klokka fra 1999 har enormt mye mer glare i Cyclops enn de andre, og jeg ble veldig nysgjerrig på det.

Må visst svare meg selv her! Ser ut som Rolex begynte med AR-coating på begge sider av Cyclops i 2005.
 
  • Liker
Reaksjoner: Kraken
Er dette solidaritet eller et utspekulert forsøk i å holde klokkeprisene oppe i en nedadgående økonomi ved å strype tilbudet? :unsure:

Aner ikke motivet bak brevet som tydeligvis er fake.
Derfor har jeg slettet posten.
 
Med tanke på at Rolex prisene nå ser ut til å peke nedover.
Hva er sjansen for at noen velger å fratre sin plass på ventelisten?
Spør for en venn som håper klokken kommer før tidsestimatet.
 
Med tanke på at Rolex prisene nå ser ut til å peke nedover.
Hva er sjansen for at noen velger å fratre sin plass på ventelisten?
Spør for en venn som håper klokken kommer før tidsestimatet.
Tipper sjansen for det er stor i Norge også etterhvert - leser ihvertfall på RF at i USA må ad ha seg en liten ringerunde på lista for å finne kjøper til en del modeller
 
  • Liker
Reaksjoner: Skogsmann
Jeg vil ikke at det skal være alt for mye prat om ventelister og ADer og priser, men det jeg er nysgjerrig på er hva folk tenker en "normal" situasjon er.

For nesten nøyaktig ti år siden fikk jeg 10% på en no-date Sub, levert ekspress over natta dagen etter at jeg bestilte den. Er det det som er normalt? Eller er det "normalt" at en Daytona eller GMT "bare" går for 2x retail istedet for 4x på annenhåndsmarkedet?
 
  • Liker
Reaksjoner: Zawatch