Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Askeland her. De er veldig vage/forsiktige med leveringsestimater.. Stått på liste i halvannen måned eller noe sånt, og håper jeg kan få den til jul.

Jobber med salg av produkter selv og skulle virkelig ønske man kunne ha den luksusen som Rolex kan ha med å ikke kunne gi noen estimater eller garantier på levering.. Alikevel står vi i kø for å få tak i en...
 
Noen som vet hva man kan forvente av leveringstid på en 116610LV? Snakker vi 6+ mnd eller er det muligheter før jula ringer inn i år?

Kanskje jeg må ta en ringerunde.. hm..
 
  • Liker
Reaksjoner: Sjø
Class act eller idioti? (fra WatchTime)

IMG_1874.JPG
 
Kjipe greier å få byttet så mye deler på en gammel GMT. Dessverre så er det noe som (alt for) lett skjer dersom "Rolex AD'er" får tak i klokken din. Det er mange som har hatt skuffende services hos Rolex/AD'er.

Slikt er greit å være advart om når det gjelder service på sin kjære Rolex.

8
 
  • Liker
Reaksjoner: aksgro og Sjø
Rolex bytter deler for at de skal kunne gå god for at klokken skal fungere feilfritt i årene fremover (i alle fall ut servicegarantien). Dette har dog vist seg å ikke alltid være nødvendig.

Dermed sitter jeg med en liten konspirasjonstanke: Er noe av motivasjonen bak delebytte å holde bruktmarkedet hett? Ringvirkninger av færre "100% originale" vintagemodeller kan være høyere bruktpriser, mer spenning rundt det hele og holde liv i investeringsaspektet til merkevaren Rolex. Kanskje blir terskelen lavere for noen som er i vintagemarkedet å gi beng og kjøpe nytt?

Kjør debatt.
 
Noen som har fått en ny 116610LN fra forhandler nylig? I såfall, hvor lenge ventet du? Står på liste for en, men håper de er defensive med estimatene sine når de sier 6mnd :)

Vi bestilte klokker i Februar og ble forespeilet levering på Suben Aug/Sept. Snakket med de etter ca 5 uker for å høre om oppdatert lev.tid og fikk da beskjed om at de ikke visste hvor mange de fikk etc.

Plutselig en dag i April ringte de og sa at klokken hadde kommet. Vi hoppet noen plasser i køen fordi vi skulle ha flere klokker.

Velger å ikke avsløre forhandler. Men det er sant som noen sier at de kan ikke gi noen spesifikk lev.tid, men det er mulig å hoppe litt i køen.
 
Hmm, så jeg bør bestille ett par til, og så bare si at jeg ikke trenger de 2 siste? ;)

Skal dessverre bare ha en, og har nok ikke noen "trackrecord" som dytter meg foran i køen, så jeg får nok bare smøre meg med tålmodighet..
 
Har snust på en Prince fra ca 74 lenge, det er fødselsår. Kjøper naturligvis nyere hvis det er lurere. Har ikke sett de IRL ennå. Hva synes folket? Er de små i 34-str? Har små handledd, så jeg trenger ikke store saker, men har jo hatt vintage omega på 36 som har vært litt knapt. Hvordan er Prince mot Explorer 36 størrelsesmessig?
 
  • Liker
Reaksjoner: holmby
Det var en imponerende samling, @MrT!

Hvor var det du så den?
(Jeg regner med at det ikke var din private....)

8
 
Det var en imponerende samling, @MrT!

Hvor var det du så den?
(Jeg regner med at det ikke var din private....)

8

Antar att det er bild fra flotte Burlington Arcade @MrT ?

Kan dessverre ikke skryte på meg den samlinga der:eek: Det er fra Burlington Arcade ja:) Husker ikke hva butikken heter i farta. Mye fint å se. Sto ingen priser, men ryktes premium..
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel