Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Skjer det noe med Tudorprisene? Fløy gjennom Frankfurt i går og så plakat med "Sale" på Tudor monteren. Chrono Heritage og Advisor lå i boksen med 40% rabatt. Har de blitt helt TAG Heuer eller?
 
  • Liker
Reaksjoner: UJU
Lume comparison med en Iphone.
l.jpg
 
Ligger på sofaen og dagdrømmer, et par spm i den forbindelse :)

1. Lenka på BLNR, liker den ikke. Tar jeg ikke feil hadde vel @Loevhagen en jubilee på sin. Er det flere lenker som passer? Oyster-lenker feks? Og hvor mye koster en orginal lenke? For om det ikke er et alternativ på rolex.com er det vel ikke mulig å få den levert med annen lenke?

2. Jeg håper på at det skal komme en keramisk pepsi GMT i stål. Kan jeg maile Bjerke og si at jeg vil sette meg på venteliste, selv om den ikke eksisterer? Eller må en vente til en evt lansering?
 
  • Liker
Reaksjoner: gulenissen
Sikkert ikke overraskende at Tudor har kommet med en ny special edition av BB. Denne gangen i et begrenset opplag på kun 50 ur, på vegne av et italiensk klokke forum; Orologi & Passioni. Stykkpris 3.500€. Visstnok er alle ur tinget på, men ingen blir vel overrasket om disse blir solgt videre til samlere.

Skriften på skiven er selvfølgelig på italiensk med røde bokstaver og sekundviseren har fått et strøk med rødt.

Artikkelen i "A blog to watch" her; http://www.ablogtowatch.com/tudor-heritage-black-bay-orologi-passioni-limited-edition-watch-italy/

Tudor-Heritage-Black-Bay-Orologi-Passioni-Limited-Edition-Italy-1.jpg
 
Noen som har en tanke eller formening på hvor lang ventetid er på nye SD når jeg har satt meg opp på liste på denne rett før basel tiden?
 
2. Jeg håper på at det skal komme en keramisk pepsi GMT i stål. Kan jeg maile Bjerke og si at jeg vil sette meg på venteliste, selv om den ikke eksisterer? Eller må en vente til en evt lansering?

Noen som har en tanke eller formening på hvor lang ventetid er på nye SD når jeg har satt meg opp på liste på denne rett før basel tiden?

Dette er relevant for mitt spørsmål :D

Du sier at du satt deg på liste før Basel, visste vi at denne kom før Basel, eller er det faktisk mulig å sette seg på liste på ikke-eksisterende klokker? :)
 
@Gunnar
På denne listen var det folk som skrev seg på året før..
Men samtidig så var det vel noe som var veldig realistisk, mange viste at det skulle komme ny modell.
Jeg er bare veldig nyskjerrig på ventetiden, håper selvfølgelig at jeg klarer å få´n dette året.
 
  • Liker
Reaksjoner: Gunnar
@Gunnar
På denne listen var det folk som skrev seg på året før..
Men samtidig så var det vel noe som var veldig realistisk, mange viste at det skulle komme ny modell.
Jeg er bare veldig nyskjerrig på ventetiden, håper selvfølgelig at jeg klarer å få´n dette året.

Takk for svar og lykke til :) ;)
 
Gir det ut dagen.

Jeg kan glede deg med å innfri i god tid før fristen.

Men først noen kommentarer om selve klokken:
Den nye Sea Dwelleren er en klokke helt etter mitt hjerte. Om jeg skulle kjøpt min første Rolex i dag og denne hadde vært tilgjengelig hos AD er det svært sannsynlig at jeg hadde slått til.
Elementer som tiltaler meg er Sea Dweller med cyklops, den har det nye 3235-verket (nytt i 2015) med bl.a. 70 timers gangreserve, og diameter (43 mm mot Sub 40 mm) som er perfekt for meg.

Vel, nå er den ikke tilgjengelig på en stund, så jeg har gått til det skritt å sette meg på venteliste for i hvert fall å få muligheten til å kjøpe når jeg når til topps på listen. Om et år eller to, jeg vet ikke.

Men skulle man ha sett, nå har det kommet et tilbud (om en helt ny og ubrukt) her på sonen.
Til 115 K, mot listepris 101 K.
Jeg ble faktisk overrasket over den prisingen, som i mine øyne var relativt nøktern. For egen del ender det nok med at jeg tar tålmodigheten til hjelp og venter.

Men jeg skal strekke meg til at det ikke hadde vært absolutt umulig å vurdere å slå til på tilbudet. Sea Dwelleren er såpass forskjellig i egenskaper og utseende fra andre Sea Dwellere at den forsvarer ekstra prising når ventetiden er lang.

Jeg tipper faktisk at om selgeren har litt tålmodighet er muligheten for høyere pris klar til stede.

På generell basis må jeg legge til at jeg på ingen måte lar meg forarge over at eiere av ettertraktede modeller prøver å få maks pris (uansett hva den måtte være) ut av salget.
Men jeg har definitivt undret (ikke forarget) meg over hva noen er villige til å betale.
 
Er lenge mellom hver gang man får fysisk ubehag av å se på en helgull Sub, men denne lenka tar kakao_O
Jeg prøver (på forsiktig og minst mulig provoserende vis) å skape forståelse for at Rolex faktisk har verdier ut over det ikke uvanlige og lett fordomsfulle "kun statussymbol"-stempelet.

Misjonsvirksomhet og egen troverdighet knuses til støv (kanskje til og med atomer) av slike bilder.:(