Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Savner gamledager!
20190322_142853.jpg
 
Vis vedlegg 139323

Yes, men virker som prisene er på vei nedover:) Kanskje vi kan takke Norges bank for det. Med styringsrente på vei oppover, så vil vel en allerede gjeldstynget befolkning prioritere og bo, kontra det å shoppe luksusvarer.
Satser på at bobla sprekker og invistorene dumper spikerstål for å unngå luksusfella, jeg er klar for mere vintage.
 
Vis vedlegg 139323

Yes, men virker som prisene er på vei nedover:) Kanskje vi kan takke Norges bank for det. Med styringsrente på vei oppover, så vil vel en allerede gjeldstynget befolkning prioritere og bo, kontra det å shoppe luksusvarer.

Hadde det enda vært så vel, jeg har dessverre ikke registrert at prisene er på vei nedover, men håper du har rett.
Jeg er redd de små rentehoppende som er spådd kanskje ikke er nok til å få en brukt submariner til under Retail på en stund ennå. Om renten ikke settes kraftig opp blir vel småhoppende utlignet av generell lønnsvekst?
 
Hadde det enda vært så vel, jeg har dessverre ikke registrert at prisene er på vei nedover, men håper du har rett.
Jeg er redd de små rentehoppende som er spådd kanskje ikke er nok til å få en brukt submariner til under Retail på en stund ennå. Om renten ikke settes kraftig opp blir vel småhoppende utlignet av generell lønnsvekst?

Har mer tro på at et offentlig gjeldsregister kan påvirke klokkepriser på bruktmarkedet, da det helt sikkert er noen rakkere som drar bank norwegian, amex etc hos AD for å gjøre seg noen raske kroner. De fleste klarer å bære kreditt en liten periode før de selger klokken videre med gevinst.
 
Apropos; flere som nok en gang har fått avslag på kjøp av stålmodell fra inneværende års Basel fra Bjerke i dag? :)
 
Hvordan er det med ventelister for sub i Norge? Tenker spesielt på 116613LB

Disse ordne sa ekspeditrisen hos Urmaker Bjerke da jeg sa jeg ville bestille en ''Bluesy'': ''.. 2 - 3 uker leveringstid, kanskje kortere''.
Kr. 10 000,- i depositum takk,

Dette var torsdag i forrige uke, så spenningen, dvs. gleden for denne gave til meg sjøl, begynner å melde seg mer og mer, for dette er min aller første Rolex;)
 
Redigert:
Gitt opp Pepsi?

Neida, aldeles ikke :eek:
Skal(!) ha en 16710 ..en gang når jeg finner den rette.
Jeg vet ikke hvor mange år jeg har lett etter ''Pepsi'n'', men jeg tror antall år det nærmer seg tosiffer snart?

I årenes løp har jeg besiktiget noen ''Pepsier'' som tilfredsstilte kravet mitt: ''komplett', men alle som èn var for mye preget av bruk.
Den eneste som var perfekt, hadde dessverre 'jubileer' lenke.
I min verden skal Pepsi ha Oyster lenke.

Jeg liker veldig mye blåfargen på Pepsi og YM2 (ikke Batman) ,... da jeg oppdaget ''Bluesy''

I fjor og nå i mars måned besiktiget jeg 3 ''Bluesy' er'' og den virkelig falt i smak. Satt som ''hamret'' på håndleddet. Ble mer og mer glad i den, men i og med de penest brukte ''Bluseyene' 'kun lå ca. kr. 10 tusen under diskpris, oppsøkte jeg likeså godt Urmaker Bjerke.

- Resten av historien vet du :rolleyes:
Har tyvelånt dette bilde fra urmaker Bjerke av ''Bluesy''
m116613lb-0005.png
 
Letingen er som sagt halve morroa ;)


Ja det stemmer for min del også.
Akkurat samme følelse som når jeg er på bil, båt- eller motorsykkel jakt.
Det nye nå er at ''futten' i søket er der fremdeles til tross for at jeg har betalt depositum og bestill ''Bluesy''
For ved bilkjøp eller mc kjøp, har jeg til nå, følt meg litt ''tom'' etter at handelen var kommet i boks.
 
Redigert: