Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Rimelig sikker på at hele klokka gikk i maskinen, ja. Siden poenget i utgangspunktet var å vaske den skikkelig.
Men hva er det egentlig som er så ille? Varmen? @Hammerfjord

Varmen, vaskepulveret etc etc...
Pakningene er ikke skapt for dette da kan du få en skikkelig dårlig overraskelse ved å ta deg et bad i sjøvann noen måneder etterpå siden pakningene kan ha vært skadet.
Ja en god dykkeklokke kan tåle det men ideen i seg selv er helt på trynet: en Rolex bezel kommer fort ut med riktig teknikk og en urmaker kniv...

• Liker
Reaksjoner: Grendel og Kohe321
Er det bare jeg som ikke forstår salgsargumentet " fortsatt noe plastikk på claspen" i annonser? Spesielt når det du mener er en tynn stripe på innsiden av spennen. "Yes! Jeg får dratt av en plaststripe, klokka er jo nesten dønn strøken!"

Det beste jeg vet er jo å bruke de klokkene jeg har. En ripe gir jo klokken sjel, mener jeg:)

• Liker
Reaksjoner: RemiWM
Brukes vel for å illustrere at klokka er så godt som ny.. Enkelte som prøver den på i noen få dager vil kanskje beholde plasten på, mtp. videresalg om klokka ikke passer på den måten du ønsket eller håpet? :)

Joda, den ser jeg:) Men når man har brukt den i 3mnd og det du har av plast er det som er på baksiden av kassen, eller inne i claspen så er det noe annet.. Hver sin lyst, men for meg så slår det ofte negativt ut, litt på samme måte som de som alltid nevner "før prisstigning"..

Jeg trenger et tips fra dere sakkyndige her. Fått tilbud om en 116613LN i en byttehandel, 2015 med mva-papirer.

Hva er markedspris for en slik om dagen?

Det er i det leiet jeg også tror. Men hva de faktisk går for har jeg ikke peiling på. Men hvis jeg regner den som 82k i rene penger så bør vel det være ganske riktig?

Takk for svar:)

Jeg kjenner en som nettopp betalte en god del mer, riktignok for en LB....

Jeg tror ikke mange hadde solgt til 82k.

Tror du er nærmere 95k enn 80k, men det vil jo avhenge av tilstand osv.

LB er nok mer populær og vil nok gå litt høyere en LN. Husker jeg feil at LN koster mindre ny en LB?

Nyprisen er lik, men jeg tror du har rett i at LN tradisjonelt har vært litt mindre populær - men jeg har ingen anelse om hva dette betyr i kroner og øre :)

Hei.

Har en 114060 kjøpt fra norsk AD for en måneds tid siden. Er like fornøyd med den som de andre Rolexene jeg har hatt med unntak av en liten ting.

Timemarkøren kl. 3 virker som er litt feilplassert. Se på bildet. Det er ikke mye, men såpass at OCD'en kicker inn. De andre timemarkørene virker som de står riktig, så derfor antar jeg at det ikke er timeviseren som er feil men heller markøren. (Kl. 6 er også muligens bitte litt off, men ikke så mye at det ergrer meg).
IMG_6018.JPG

Hva ville dere gjort? Bare latt det være slik eller sendt den tilbake for fiksing/bytte?

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Hei.

Har en 114060 kjøpt fra norsk AD for en måneds tid siden. Er like fornøyd med den som de andre Rolexene jeg har hatt med unntak av en liten ting.

Timemarkøren kl. 3 virker som er litt feilplassert. Se på bildet. Det er ikke mye, men såpass at OCD'en kicker inn. De andre timemarkørene virker som de står riktig, så derfor antar jeg at det ikke er timeviseren som er feil men heller markøren. (Kl. 6 er også muligens bitte litt off, men ikke så mye at det ergrer meg).Vis vedlegg 36632

Hva ville dere gjort? Bare latt det være slik eller sendt den tilbake for fiksing/bytte?

Har du først oppdaget det er det vel ingen vei tilbake.... Like greit å få ny skive med en gang!

• Liker
Reaksjoner: runes