Rolexcafé – løst og fast om Rolex

41F90025-3E56-435D-9C56-C20D1A7C987D.jpeg
 
Utgaven med sort skive og sort rem, funker fint for meg. De andre er mer meh... mens gull/stål-utgavene er redselsfulle.

Men jeg ville mye heller valgt en Clifton Baumatic fra Baume & Mercier, i denne prisklassen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Jon Henrik
Mange glorete kombinasjoner, men jeg synes ikke denne er så gal:

Vis vedlegg 120716
Synes ikke denne lineupen var så halvgal jeg .Har ikke mye kunnskap om konkurrenter med sammelignbare spesifikasjoner.
Registerer at krone , bezel og midt-ledd er i solid gull , samt at den har et innhouse verk . Om man er på jakt etter en two-tone og liker designet , så får man en del for pengene , gjør man ikke ?

Edit : svarte på feil innlegg , mine refleksjoner var om two-tone utgave og ikke den i stål
 
Situasjon
Jeg lurer på om noen kunne ta noen bilder av sin BB58, gjerne i kombinasjon med andre ur for størrelse og bære komfort referanse.
Bakgrunn
Fikk i dag en hyggelig tlf om at BB58 hadde kommet inn i butikken og at jeg kunne kjøpe den.
Jeg takket "ja takk til å være neste mann i køen" da jeg var i tvil om størrelsen på denne.
Har sett noen kule YouTube video om uret, men det skader ikke med endra flere referanser på forskjellene mellom ulike klokke modeller mot denne.
Jeg takker meget for hjelpen! :)

Hentet min BB58 for 2 uker siden, og siden da har den vært på armen neste hver dag. Da har jeg og Air King, GMT2 og Datejust å veksle mellom. Har og testen en del av Tudor BB (41mm både med ETA og Inhouse). For min del så sitter BB58 heeelt perfekt på armen. Super størrelse (jeg er 18,5 cm rundt håndledd). BB 41 utgaven er og et rått ur som kanskje ser litt røffere ut pga størrelse og alu farge på indikatorer på bezel. BB58 ser helt fantastisk ut og med "gull" fargede indikatorene som matcher klokken på en utmerket måte. Dette kombinert med den fantastiske komforten gjør at BB58 er (i mine øyne) noe med det bedre en får for 30 lapper i dag. Den er merkbart mindre enn 41 utgaven og syntes den størrelsen på 58 "passer" bedre.
 

Vedlegg

  • 20181106_144735.jpg
    20181106_144735.jpg
    132 KB · Visninger: 0
  • 20181104_113518.jpg
    20181104_113518.jpg
    152 KB · Visninger: 0
Kona tenkte å prøve seg på en winder. Er det noen som har peiling på hvor mange TPD (turns per day) en Rolex trenger? Er snakk om en dame Datejust og en 16570