Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Den er fin men dessverre latterlig dyr. Jeg får klare meg med det jeg har av radium vintage. Pre -65 Rolex og Tudor submarinere er ikke lengre mulig å kjøpe for "normale" vintage tullinger.

For noen år siden så jeg en 16613 på timezone.com. Denne hadde en "meget lilla" skive. Dette var en ekte Rolex-skive, så det var ikke noe fake. Derimot hører det med til historien at Rolex hadde veldig lyst til å bytte denne. Det var egentlig en feilvare.

Dessverre har jeg ikke spart (eller funnet) bilde av den igjen. Men farven kan variere, da ved et sjeldent uhell.

8

Helt rå :D
IMG_6997.JPG

Godt han ikke tok "Buy now"-alternativet. Liker også at han ikke helt visste verdien, men endte opp med å måtte kjøpe både geigerteller og legge den i bankboks.

I tillegg til dette vitenskapelige eksperimentet:
"Took watch into closet and closed the door.
The hands and time points DO NOT GLOW IN DARK."

Godt han ikke tok "Buy now"-alternativet. Liker også at han ikke helt visste verdien, men endte opp med å måtte kjøpe både geigerteller og legge den i bankboks.

I tillegg til dette vitenskapelige eksperimentet:
"Took watch into closet and closed the door.
The hands and time points DO NOT GLOW IN DARK."

Den ender om 2 timer. Ingen tør å gå over 99.999$ grensen: sånn har det vært i en uke nå.
Feiginger:D

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Trenger litt vintage tudor hjelp, vurderer denne 76100 fra finn/klokkeriet (edit: ser den er lagt ut her og nå). Ser ut til at timeviser er relumiert og at den er polert. Noe annet å være obs over?
Får man tak i nye/gamle visere?

Screenshot_20170330-000645.png
Screenshot_20170330-000618.png

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Dr. Fiddy og aksgro
Jeg snakket nettopp med en ny kollega som jeg la merke til har en Seadweller med en nydelig, grå, vintage-aktig patina på bezelen, til tross for at klokka ikke er spesielt gammel. Jeg spurte hvordan han hadde fått den slik.
Svaret?
- Jeg putter den i oppvaskmaskinen.

Bakgrunnen var at han synes det var vanskelig å få klokka skikkelig ren, også oppdaget han dette som en positiv bi-effekt etter et par runder i sånn 90 graders industrioppvaskmaskin.
Andre med lignende erfaring?

• Liker
Reaksjoner: DJM
åj, industrioppvaskmaskin på 90 grader låter risikabelt; blir ikke overrasket hvis pakninger går fløyten i nær framtid - men, men - hva gjør man vel ikke i sterilitetens navn :rolleyes:

Jeg snakket nettopp med en ny kollega som jeg la merke til har en Seadweller med en nydelig, grå, vintage-aktig patina på bezelen, til tross for at klokka ikke er spesielt gammel. Jeg spurte hvordan han hadde fått den slik.
Svaret?

Bakgrunnen var at han synes det var vanskelig å få klokka skikkelig ren, også oppdaget han dette som en positiv bi-effekt etter et par runder i sånn 90 graders industrioppvaskmaskin.

Svaret?

=8-O
svett!

Jeg ville aldri gjort det!!!

8