Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Nå husker jeg ikke helt hvem sitt bilde dette er, men lagret på iPad. Var det @KlokkeKjell?

Dette bildet er fantastisk:)
Vis vedlegg 25791

Jeg har hatt to 116520 med hvit skive, en med hvit racing og to sort.
116500 har jeg ikke sett live i sort, så her vil jeg ikke uttale meg bastant.

Det stemmer @Rød. Dessverre har jeg ingen Daytona i hende nå, så bildet kan ikke reproduseres. Skulle så gjerne hatt en slik i YG med grønn skive :D
 
  • Liker
Reaksjoner: Rød og Genta
116520 med hvit skive er finest.;)
Passer til alt.

For å oppnå den myteoppspunnende og veldokumentere @UJU -effekten fant jeg ut jeg bør høre på ham! Takk også til @Rød for reposting av @KlokkeKjell sitt bilde:)

Det vil også si at det straks kommer en nyservet fra RSC, norskkjøpt, en-eiers, 100% original Rolex Submariner ref 16800 fra 1985 for salg (må bare komme seg hjem fra SPA først)!
 
  • Liker
Reaksjoner: Amund, Rød og UJU
Kan folk som ikkje veit ein drit slutta å skriva detta pisset der?? Kjenner eg blir heilt Atle Antonsen av sånt!!
IMG_20170125_143728.jpg
 
Snakket med annet forummedlem om det i forrige uke som hadde vært i kontakt med Jørgensen, og visstnok bekreftet Jørgensen prisoppgang i Februar/Mars. Så kan jo stemme...?

Godt mulig det kan stemma. Eg kan hverken bekrefta eller avkrefta, men folk ha jo slengt detta der inn som ein bisetning i annonsane sine i fleire månedar.

Er jo salgstriks 1o1: stress kjøpar, og få det til å høyra som om det er siste eksemplar eller det er dårlig tid.

Usportslig i mine auge. Lause rykter, eigne meiningar/forhåpningar er lett å slenga ut. Eg er meir fan av skriftlig dokumentering og verifisering eg... :)
 
Godt mulig det kan stemma. Eg kan hverken bekrefta eller avkrefta, men folk ha jo slengt detta der inn som ein bisetning i annonsane sine i fleire månedar.

Er jo salgstriks 1o1: stress kjøpar, og få det til å høyra som om det er siste eksemplar eller det er dårlig tid.

Usportslig i mine auge. Lause rykter, eigne meiningar/forhåpningar er lett å slenga ut. Eg er meir fan av skriftlig dokumentering og verifisering eg... :)
Enig i det:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Bears
SEL or non-SEL, that is the question!

Spørsmålet melder seg i min jakt på en 16570. Jeg har bare erfaring med de nyere rolex-lenkene. Jeg lurer derfor på om det er noen pros and cons med SEL og non-SELo_O

Er det stilig og toolwatch-aktig med non-SEL eller føles det bare billig?
Slites lenkene/endlinksene forksjellige?
osv osv

Setter pris på innspill fra dere med erfaring med disse lenkene.
 
SEL or non-SEL, that is the question!

Spørsmålet melder seg i min jakt på en 16570. Jeg har bare erfaring med de nyere rolex-lenkene. Jeg lurer derfor på om det er noen pros and cons med SEL og non-SELo_O

Er det stilig og toolwatch-aktig med non-SEL eller føles det bare billig?
Slites lenkene/endlinksene forksjellige?
osv osv

Setter pris på innspill fra dere med erfaring med disse lenkene.

Non-SEL føles bare billig.
Sikkert mange som synes dette er "sjarmerende", men det blir som en eiendomsmegler som kaller en sliten og oppussingsklar leilighet på østkanten for "sjarmerende".
 
Noen som hvet om det kun er på 1675
Pepsi som purple/ fuchia er mulig? Jeg har ikke sett dette på 16750/16710

@Cuoresportivo
Fuchsia insertene er vel vanlig på 1675 fra 60-tallet, men jeg har sett flere 16750 med dette på Rolexforums. Disse kan jo selvfølgelig blitt ettermontert for alt jeg vet.

Personlig ville jeg vært litt skeptisk til et fuchsia insert på en GMT fra 80-tallet. Send en PM til Springer på Rolexforums, er en av gutta med mest peiling på denne modellen.

For øvrig vanvittig fint insert!
 
  • Liker
Reaksjoner: Cuoresportivo
@Cuoresportivo
Fuchsia insertene er vel vanlig på 1675 fra 60-tallet, men jeg har sett flere 16750 med dette på Rolexforums. Disse kan jo selvfølgelig blitt ettermontert for alt jeg vet.

Personlig ville jeg vært litt skeptisk til et fuchsia insert på en GMT fra 80-tallet. Send en PM til Springer på Rolexforums, er en av gutta med mest peiling på denne modellen.

For øvrig vanvittig fint insert!
Takk for svar.
Har insertene forskjellige utv diameter, eller vil de passe de forskjellige referansene fra GMT serien?