Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Håper virkelig Tudor lager 58 i flere versjoner. Jeg er ikke så begeistret for gull-detaljene på bezel, så ønskedrømmen hadde vært f.eks. en av disse i BB58-størrelse:

Tudor-Black-Bay-Steel-1.jpg

Tudor-Heritage-Black-Bay-Harrods-Green1.jpg
 
Regner med det går bra å poste dette her? :)

Er det (stor) forskjell på hvordan en eldre sub (16610, 14060) oppleves på armen sammenlignet med en nyere Sub?
Det er kanskje veldig individuelle svar på hvordan man opplever ting, men det eneste jeg har prøvd på armen er en 116610LN, og lurer litt på hvordan de litt eldre modellene føles sammenlignet med den.

Det samme spørsmålet gjelder forøvrig 16570 vs 216570, da jeg bare har fått prøvd 216570 på armen. Her skjønner jeg jo at det allerede er en faktisk forskjell med 2mm, men det kunne vært interessant å fått høre eventuelle sammenligninger.. :)

Dette er riktignok en 116600, men vil si den bygger nokså likt som 114060, litt høyere, men smalere lugs. Sikkert mulig å google frem en enda mer relevant sammenligning :)
 

Vedlegg

  • IMG_3193.jpg
    IMG_3193.jpg
    127,3 KB · Visninger: 0
Rolex-styret som er om dagen tror jeg virker mot sin hensikt. I hvertfall for meg. Etter alt maset har jeg rett og slett blitt lei Rolex. Har et par stykker og når jeg titter ned på armen så er det ikke den gnisten som var før:eek: Blir nesten litt irritert når seg ser ned på armen fordi jeg har sett klokkene så mange ganger før ifm prisdiskusjoner, ventelister, grønn tagg ditt og datt. Heldigvis er det en kur. Kuren heter Jaeger LeCoultre Reverso:cool: Takk for nå Rolex, enn så lenge...