Rolexcafé – løst og fast om Rolex

IMG_4234.JPG
P

Berre hyggelig:)
Ein tråd vert alltid bedre med bilder , så om du vil dele nokon bilder hadde det vert flott!
Ein kan vel aldri få nok av vintage Rolex :)
 
Hver gang jeg tar på meg 116655, så stirrer jeg litt på den, ser litt på kassen og oysterflexen og sånt.. så tenker jeg alltid:

"Ah, for en følelse og glede. At jeg klarte å nå dette målet!"

Husker jeg fikk samme følelsen som da jeg kjøpte min første Rolex, en 16610 T-serie som jeg angrer på å ha solgt.
 
Dilemma:

Rolex Submariner Date 16800 eller Rolex Daytona 116520?

Burde jeg selge Sub-en til fordel for en relativt ny Daytona? Litt info om den jeg har:
  • Kjøpt 23/12-1985 fra AD, Saastad i Porsgrunn
  • 100% opprinnelige deler! I motsetning til 168000 jeg solgte. Og dermed en fantastisk patina på skiva (gråfalmet) og slarkete lenke:) Originale visere, skive, lenke perle og bezelinsert.
  • Nyservet hos Rolex Service Senter, leveres tilbake til meg slutten av januar
  • 2 års garanti på service
  • Ikke b/p utover servicepapirer, men kjent historikk (en fin historie) og kun en eier før meg
Til info så har kona en Hulk (som jeg kan låne ved sub-sug) og jeg snart en PP 5711.

Sub er legendarisk! Daytona likeså:) Valginnspill mottas med takk!
 
  • Liker
Reaksjoner: ekbre og Grendel
Dilemma:

Rolex Submariner Date 16800 eller Rolex Daytona 116520?

Burde jeg selge Sub-en til fordel for en relativt ny Daytona? Litt info om den jeg har:
  • Kjøpt 23/12-1985 fra AD, Saastad i Porsgrunn
  • 100% opprinnelige deler! I motsetning til 168000 jeg solgte. Og dermed en fantastisk patina på skiva (gråfalmet) og slarkete lenke:) Originale visere, skive, lenke perle og bezelinsert.
  • Nyservet hos Rolex Service Senter, leveres tilbake til meg slutten av januar
  • 2 års garanti på service
  • Ikke b/p utover servicepapirer, men kjent historikk (en fin historie) og kun en eier før meg
Til info så har kona en Hulk (som jeg kan låne ved sub-sug) og jeg snart en PP 5711.

Sub er legendarisk! Daytona likeså:) Valginnspill mottas med takk!
Jeg for min del hadde droppet Daytonaen til fordel for den 16800en. Men så er jeg et vintagehode, og patina er min svakhet.
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Dilemma:

Rolex Submariner Date 16800 eller Rolex Daytona 116520?

Burde jeg selge Sub-en til fordel for en relativt ny Daytona? Litt info om den jeg har:
  • Kjøpt 23/12-1985 fra AD, Saastad i Porsgrunn
  • 100% opprinnelige deler! I motsetning til 168000 jeg solgte. Og dermed en fantastisk patina på skiva (gråfalmet) og slarkete lenke:) Originale visere, skive, lenke perle og bezelinsert.
  • Nyservet hos Rolex Service Senter, leveres tilbake til meg slutten av januar
  • 2 års garanti på service
  • Ikke b/p utover servicepapirer, men kjent historikk (en fin historie) og kun en eier før meg
Til info så har kona en Hulk (som jeg kan låne ved sub-sug) og jeg snart en PP 5711.

Sub er legendarisk! Daytona likeså:) Valginnspill mottas med takk!

Tipper at suget etter en Daytona blir så stort i nær fremtid at den suben ryker nå eller før sommeren til fordel Daytona. Så du kan like godt bare innse det:D
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Genta
Dilemma:

Rolex Submariner Date 16800 eller Rolex Daytona 116520?

Her ville jeg valgt vintage-sub, helt klart! Men om valget stod mellom 16800 eller 16520 hadde jeg vært mer i tvil. Uansett går du aldri feil med noen av de tre. En 16800 går etter min mening til alt, mens en chrono har en litt "busy" skive som gjør at den ikke er like anvendelig. IMHO. Nå skal det sies at lite er så Rolex som en Daytona, så du ender sikkert opp med en slik med tid og stunder.

Jeg har forøvrig en tanke om at min trippel er 14060/5513, 116655 og 116500LN :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Genta
Dilemma:

Rolex Submariner Date 16800 eller Rolex Daytona 116520?

Burde jeg selge Sub-en til fordel for en relativt ny Daytona? Litt info om den jeg har:
  • Kjøpt 23/12-1985 fra AD, Saastad i Porsgrunn
  • 100% opprinnelige deler! I motsetning til 168000 jeg solgte. Og dermed en fantastisk patina på skiva (gråfalmet) og slarkete lenke:) Originale visere, skive, lenke perle og bezelinsert.
  • Nyservet hos Rolex Service Senter, leveres tilbake til meg slutten av januar
  • 2 års garanti på service
  • Ikke b/p utover servicepapirer, men kjent historikk (en fin historie) og kun en eier før meg
Til info så har kona en Hulk (som jeg kan låne ved sub-sug) og jeg snart en PP 5711.

Sub er legendarisk! Daytona likeså:) Valginnspill mottas med takk!

Mulig @Cuoresportivo har et poeng:)

Men hvilken 116520? Svart eller hvit skive?
IMG_7250.JPG
IMG_7253.JPG
 
  • Liker
Reaksjoner: Paulo
Egentlig så skjønner jeg ikke helt hvorfor du skal ha en Rolex, men hvis du må ha en Daytona så gå for en i gull @Genta eller en med svart skive.

Nei, skjønner det ikke jeg heller, men jeg må ha Rolex. Bare må ha. Rolex er som opium for meg! Etter fornektelse, sinne og depresjon har jeg nå akseptert det. Tilsvarende jeg ha Datyona. Men ikke i gull, er liksom ferdig med det. Føler gull-Daytona er sååå 2016.

Men svart eller hvitt er et vanskelig valg for 116520. Svart er nesten uleselig. Hvit er vel feminin. Begge er flotte!
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Nei, skjønner det ikke jeg heller, men jeg må ha Rolex. Bare må ha. Rolex er som opium for meg! Etter fornektelse, sinne og depresjon har jeg nå akseptert det. Tilsvarende jeg ha Datyona. Men ikke i gull, er liksom ferdig med det. Føler gull-Daytona er sååå 2016.

Men svart eller hvitt er et vanskelig valg for 116520. Svart er nesten uleselig. Hvit er vel feminin. Begge er flotte!

Ja, du må ha svart skive på 116520.
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta