Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Kan det bety at de nå vil begynne å levere ur til massene? Fin måte å øke omsetningen på det. Svært få andre merkevarer (PP/AP) som kan ha kunder på vent, mens de setter opp prisene. Genialt!
 
Kom nettopp hjem fra Hong Kong, verdens største eksport marked for Sveitsiske ur. Så ikke en eneste SS sport Rolex i noen butikk... Men jeg tror kanskje jeg kan ha funnet noe av årsaken til tørken. Så sub og gmt på svært mange asiatiske damer. Dette er tydeligvis mote nå. Og mote endrer seg. Mao vil ikke Rolex klare holde dagens etterspørselen etter stål sport oppe i det uendelige. Ikke gå bananas på brukt markedet sier jeg bare...
 
Kom nettopp hjem fra Hong Kong, verdens største eksport marked for Sveitsiske ur. Så ikke en eneste SS sport Rolex i noen butikk... Men jeg tror kanskje jeg kan ha funnet noe av årsaken til tørken. Så sub og gmt på svært mange asiatiske damer. Dette er tydeligvis mote nå. Og mote endrer seg. Mao vil ikke Rolex klare holde dagens etterspørselen etter stål sport oppe i det uendelige. Ikke gå bananas på brukt markedet sier jeg bare...
Veldig synd om Daytona ikke lenger er en dameklokke :(
 
RÅLLEX STÅLSØBB SELGES
Tatt ut hos AD i utlandet og smugla pent forbi tollerne på gardermoen. Papirer har blitt borte.
Nå skal ROLLIE sette opp prisene 5%, så jeg legger prisen til den dyreste på finn + 10%, HEFTIG INVISTERINGSOBJEKT. GARANTERT PROFITT.
Nevnte jeg at prisene skal opp 5%? Prisene skal opp 5%! Kjøp nå før jeg sette opp prisen 20% etter prisøkningen!
 
Tanke: Har AD lov å filtrere hvem som får lov å kjøpe og ikke? Var i Køben en tur i helgen, og gikk naturligvis innom flere klokkebutikker i Strøget. Hos en av de større forhandlerne spurte jeg om de tilfeldigvis hadde noe sportsstål inne, og joda - de hadde en sub som ikke var satt frem i butikken. Den kunne jeg få SE på, om jeg ville. Men that's it. Når de skjønte at jeg ikke bodde i Danmark var de fort litt mer medgjørlige, men det var fortsatt ikke snakk om å få lov å kjøpe den - dette til tross for at de ikke hadde en konkret venteliste. Når jeg spurte om hva jeg måtte handle for i andre klokker for å få lov, klarte ekspeditøren ikke å komme med noe konkret svar, men jeg skjønte at dette ville blitt dyrt. Er dette noe de har lov til? Det må vel være noen klausuler i en avtale om at man ikke får bruke én merkevare til å "ædda-bædda, du får ikke handle med mindre du kjøper et annet merke også"??
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
01.oktober, hva er fasit?

De økte prisene i UK i dag :)
Skjermbilde 2018-10-01 kl. 17.21.15.png
 
Noen som vet hva slags springbars som skal brukes for å montere en superjubilee (63600) på en GMT Master 2 fra 2001 - altså med lugholes? :rolleyes:
Jeg antar 1,8 mm springbars for lugholes, korrekt?
 
Redigert: