Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Noen her som har en god idé til hvordan jeg kan få claspen bedre sentrert uten å fjerne et permanent ledd klokken 6? Har aldri tenkt spesielt over sentrering av lås tidligere, men når jeg først har sett det kjenner jeg noe må gjøres..
Vis vedlegg 134690

Håndleddet mitt er litt rart på den måten at om jeg holder armen slik at håndflaten er opp og klokken ned mot gulvet, så ser det ut som om låsen ikke er sentrert. Slik som hos deg. Når jeg derimot holder armen slik at håndflaten er ned og klokken opp, så er låsen sentrert. Freakshow...
 
En lang artikkel i D2 om Rolex i morgen. For de som har DN abbo kan den leses på nett nå.


B27D3E17-22E5-4376-8C43-085FDDB9A2E5.png
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla og Lemen
Gleder meg til å lese artikkelen i papiravisen i morgen. Får håpe fokuset ikke utelukkende ligger på prisgalopp, invistorer og ventelister, men også tar for seg litt historie og personlige historier :)

Vel.. Det var begge deler for å si det sånn. Den er ganske lang, men det er ingenting der du ikke viste fra før sannsynligvis
 
Synest saken var artig lesing eg. Angåande lås, @Lemen, du må nok bare leve med den slik den er. 93150-lenka er ikkje særlig forenleg med tynne håndledd.. :confused: Har vert gjennom samme case sjølve.
 
Synest saken var artig lesing eg. Angåande lås, @Lemen, du må nok bare leve med den slik den er. 93150-lenka er ikkje særlig forenleg med tynne håndledd.. :confused: Har vert gjennom samme case sjølve.

Har funnet ut at eneste mulighet er å fjerne et permanent ledd og sette på et nytt på andre siden.. Men men! Vi får si at den har sjarm som den er ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: morbra og lobster
Lurer på hvorfor han ikke har ønsket å få den restaurert med ny bezel insert etc.
Med mindre man tenker på re-sell value, er en full Rolex service det beste for de fleste. De bildene jeg har sett av den i de siste årene har insert-fargene faded helt ut til grå-hvit, og lenken er full av møkk. Ikke pent synes nå jeg.
Kanskje kongen vår er en invistor :rolleyes:
 
  • Liker
Reaksjoner: eidehelg
Lurer på hvorfor han ikke har ønsket å få den restaurert med ny bezel insert etc.
Med mindre man tenker på re-sell value, er en full Rolex service det beste for de fleste. De bildene jeg har sett av den i de siste årene har insert-fargene faded helt ut til grå-hvit, og lenken er full av møkk. Ikke pent synes nå jeg.
Kanskje kongen vår er en invistor :rolleyes:

Tja, det er jo et artig tankeeksperiment. Hvor mye hadde han fått for den, hvis han hadde trengt å spe på apanasjen? I utgangspunktet går jo disse for en hel del kronasjer i original stand, men når den i tillegg er båret av Norges konge i over et halvt århundre... ;)
 
Er det noen som vet om GMT-Master i two tone, helst stål/everose er å oppdrive her til lands eller om det er like håpløst som stålmodellene? :rolleyes:



Edit: Ny hos AD altså. Ikke Rajas. Forøvrig en fin artikkel i D2.:p
 
Tror nok Kongens GMT ville fått fram sekssifret beløp ved evt. salg. Hvor mange andre regenter finnes der ute med lignende ur med samme eiertid og historikk? Med mindre noen kan veilede Kronprinsen inn i den horologiske gledesparken og bort fra de fæle pulsklokkene, er jeg redd dette klenodiet vil havne i en skuff om noen år...:eek:

Edit: Jeg skrev sekssifret, men mente selvsagt syvsifret - altså millionbeløp. Får skylde på vinen i går o_O Spørsmålet er bare hvor mange mill.?
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Mr Davis og Bond
Er det noen som vet om GMT-Master i two tone, helst stål/everose er å oppdrive her til lands eller om det er like håpløst som stålmodellene? :rolleyes:



Edit: Ny hos AD altså. Ikke Rajas. Forøvrig en fin artikkel i D2.:p
Hvis du tenker på den nye GMT’en i rosegull/stål er nok den ganske ettertraktet, men langt fra samme hype som BLRO. Apropos Rajas TT i gult gull/stål: uenig med DN at den går for mer enn retail. Askeland hadde den i utstilling i ukesvis rundt juletider...
 
Hvis du tenker på den nye GMT’en i rosegull/stål er nok den ganske ettertraktet, men langt fra samme hype som BLRO. Apropos Rajas TT i gult gull/stål: uenig med DN at den går for mer enn retail. Askeland hadde den i utstilling i ukesvis rundt juletider...

Ja, mener den nye. Ref 126711CHNR.

Enig med deg. Blir nok ikke gullkraner på det nye badet:eek:
 
  • Liker
Reaksjoner: eidehelg