Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Tror nok Kongens GMT ville fått fram sekssifret beløp ved evt. salg. Hvor mange andre regenter finnes der ute med lignende ur med samme eiertid og historikk? Med mindre noen kan veilede Kronprinsen inn i den horologiske gledesparken og bort fra de fæle pulsklokkene, er jeg redd dette klenodiet vil havne i en skuff om noen år...:eek:
Trur vi er nærmere et syvsifret beløp gitt :eek:
 
Tja, han har sikkert ikke tatt var på boks eller sertifikat, har nok ikke momspapurer heller så hadde nok vært begrenset etterspørsel etter denne...;)

Blir ikke noe videresalg på Klokkeriet da :D

Kongen (den gang kronprins) var vel ikke momspliktig i 1962, men ingen grunn til avsløre dette smutthullet på Klokkeriet.;).

Nå har jo ikke arvingen vist nevneverdig smak eller interesse for klokker, så kanskje den havner på bruktmarkedet om noen år? HKH MM kan f.eks auksjonere den bort til et valgfritt, veldedig formål, så får vi se hvilken den pris oppnår.
Bare ikke lille Marius slår kloa i den- da havner den på FINN.
 
Redigert:
Kongen (den gang kronprins) var vel ikke momspliktig i 1962, men ingen grunn til avsløre dette smutthullet på Klokkeriet.;).

Nå har jo ikke arvingen vist nevneverdig smak eller interesse for klokker, så kanskje den havner på bruktmarkedet om noen år? HKH MM kan f.eks auksjonere den bort til et valgfritt, veldedig formål, så får vi se hvilken den pris oppnår.
Bare ikke lille Marius slår kloa i den- da havner den på FINN.
GRØSS !
 
Å du skjønne milde! Fikk prøve GMT Pepsi på armen i går. Den er neste på ønskelisten!
 

Vedlegg

  • 5CD50CB5-40B7-4EB9-AF2F-ACBF6D407E80.jpeg
    5CD50CB5-40B7-4EB9-AF2F-ACBF6D407E80.jpeg
    125 KB · Visninger: 0
  • Liker
Reaksjoner: hanse
Tenkte jeg skulle ta en liten europaturné nå som jeg har noen fridager, og tenkte sjekke muligheten for en GMT i butikk. Tenkte fokusere på mindre steder i Europa med færre turister. Noen som tror det kan gå, eller er bonuspoengene mine bedre brukt på å saumfare flyplasser?

Så en tipse om Kiev på klokkeriet..

9EBF6578-1695-40F3-AB9D-916920D4F79F.png
 
Trodde du hadde sverget av Rolex, Jayeff?



Godt tips! Ingen taxfree-ordning begrenser litt dog. Mulig jeg skriver et innlegg om jakten. Hjelper forhåpentligvis (litt) at det ikke er pepsi jeg ser etter.
Etter noen minutter med testing av DD i Puerto Banus tidligere i februar, hadde de «tilfeldigvis» en sort Rolex GMT jeg kunne få kjøpt. Etter spansk moms, for ca 65K.
Jeg kunne også få kjøpt en Batman, men da måtte jeg også kjøpe en DD på skinnreim. Og begge til fullpris, så klart ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Lilac og Jjjjj
https://www.nettavisen.no/nyheter/s...-med-a-avslore-selges-i-norge/3423602158.html

Quelle surprise.

Stor etterspørsel og (kunstig...) begrenset tilgang gjør at markedet går bananas, og gjør det lønnsomt å legge litt mer energi i å lage fakes enn din typiske syden-Roleks.

Med tanke på hvor ofte endel av disse modellene ser ut til å flippes, kan det bli mye interessant krangling om hvem som skal sitte igjen med svarteper. Sukk.
 
Redigert:
https://www.nettavisen.no/nyheter/s...-med-a-avslore-selges-i-norge/3423602158.html

Quelle surprise.

Stor etterspørsel og (kunstig...) begrenset tilgang gjør at markedet går bananas, og gjør det lønnsomt å legge litt mer energi i å lage fakes enn din typiske syden-Roleks.

Med tanke på hvor ofte endel av disse modellene ser ut til å flippes, kan det bli mye interessant krangling om hvem som skal du sitte igjen med svarteper. Sukk.
Hvem er denne ‘kjente personen’ som angivelig har solgt kopier? Har du peiling @Barry2812?