Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Litt lat på google i dag, og kanksje ikke lett å finne svar der eller her men prøver:

-Passer Solid end-links (SEL) fra f.eks. 16610 (eller andre modeller) på 14060?
-Kom 16618 med SEL fra et visst tidspunkt som 16610? Eller alle?

-Passer Solid end-links (SEL) fra f.eks. 16610 (eller andre modeller) på 14060?

Nei. Er frest ut en eksta "lippe" som ikke er på 14060. Vil derfor ikke passe.

http://forums.watchuseek.com/showthread.php?p=3735465

tapatalk_1492882114195.jpeg

• Liker
Reaksjoner: Zawatch
Alle ære og respekt til deg og alle de som koker samlingen ned til et begrenset antall og er fornøyd, basert på ett eller flere prinsipper, uansett hvor mye eller lite logiske, fornuftige eller subjektive disse er. :)
(Sliter selv med å finne noen lur måte å snevre inn samlingen på).

Har selv en godt brukt 14060, og må innrømme at for meg er det lettere å velge denne som hverdagsklokke/beater, f.eks. nå i helgen hvor jeg skal fikse litt ting og tang, enn å bruke f.eks. den strøkne 16610LV. Har til og med vært inne på tanken å kvitte meg med den magiske Sub-C da denne blir liggende mye i boksen.. Liker 5-sifret selv! :)

Du har vel sikkert vurdert det meste (og hatt mye), inklusive sub/SD, men hva er(var) galt med Explorer 14270, Daytona eller Explorer II?

Har hatt explorer 1 og 2 (14270,214270,16570) Og faktisk så er dette de eneste Rolex jeg har hatt som jeg ikke har solgt eller angrer på å ha solgt. 214270 er herlig enkel og classy, mens 16570 er litt under radar med et urverk som funkerer utrolig bra. Er jo en gmt master med annen skive og bezel, bortsett fra at gmt koster 20-30k mer da...

• Liker
Reaksjoner: Mr Davis og Zawatch
Det ligger en tudor black bay for salg på Finn.no Jeg mener det er noe som ikke er riktig med Endlinksene. De følger ikke kassen slik de bør. Er det noe muffens her? Finnkode 95076580