Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Er bezelinserten til en 16710 lik uansett alder på klokka? Altså vil en insert til en 16710 produsert i 89 passe til en produsert i 07? Sist men ikke minst er alle fargekombinasjoner på insert "riktige" til 16710? Etter å ha lest litt rundt dette mener jeg svaret på spørsmålene er ja, men jeg dobbeltsjekker med ekspertisen her;)
 
Hva med en OP?
IMG_2131.JPG
 
  • Liker
Reaksjoner: time og Preacher
Er bezelinserten til en 16710 lik uansett alder på klokka? Altså vil en insert til en 16710 produsert i 89 passe til en produsert i 07? Sist men ikke minst er alle fargekombinasjoner på insert "riktige" til 16710? Etter å ha lest litt rundt dette mener jeg svaret på spørsmålene er ja, men jeg dobbeltsjekker med ekspertisen her;)
Ja. Eneste som varierer er skriften (med og uten serif, feit og tynn forn), skillet mellom fargene i halvdelene (noen går mellom 1og 8 i 18, mens andre går over/under). Mao. kun insignifikante detaljer i den store sammenhengen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Thorvald og Grendel
Tips til hvor man kan lese mer om disse detaljene og variasjonene? Hva som hører til hva osv.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Thorvald
Hvilken børstetype anbefales for å fjerne hairlines fra clasp på en ny Rolex-lenke?

Hvis lenken er i stål kan du kjøpe en vanlig "skuresvamp" i nærmeste dagligvarebutikk. Stryk jevnt over lenken i samme retning og variér presset etter hvor hardt du ønsker å børste.

Er det polerte midtledd ("PCL") må du bruke CapeCod eller liknende, husk å maskere de børstede leddene.
 
Finnes det noen nettsider som har en god oversikt over de forskjellige boksene Rolex har brukt?

Prøver å finne en nogenlunde tidsriktig boks til min 1803, men det er en jungel der ute :)
 
I stand var feil måte å ordlegge seg på:)
Jeg tenker om dette er vanlig typisk strekk for denne alderen, eller at en overhaling av lenka burde skje i nær fremtid?
 
I stand var feil måte å ordlegge seg på:)
Jeg tenker om dette er vanlig typisk strekk for denne alderen, eller at en overhaling av lenka burde skje i nær fremtid?

Min er 96-modell og har mindre strekk. Det skyldes nok bare bruksmønstret. Det ser ikke for dårlig ut. De lenkene holder bra.

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Cuoresportivo