Rolex - Spådommer 2024

De har fjernet vaffel-dialene på Datejust…
Rart valg, trodde disse var populære, og den grønne var min personlige favoritt.
Merkelig, disse skivene har vært utrolig populære - og vanskelige å få tak i. Det er en stund siden enkelte AD’er fikk beskjed om at disse skivene ikke kunne leveres.

Kunne vært interessant å forstå hvorfor disse skivene forsvant. Kanskje de er vanskeligere og/eller dyrere å produsere?
 
Svart og GRÅ bezel. GRÅ?????
Hva i himmelens navn er det de tenker på.
Hvis hvit bil var kjedelig er dette hakket kjedeligere.
Kjedelig? Ja. Men er den en perfekt allrounder? I mine øyne, ja :) Synes det fint at de har noe ala 116710LN i sortimentet, til tross for at folk flest ikke kommer på liste, inkludert meg.
 
Kjedelig? Ja. Men er den en perfekt allrounder? I mine øyne, ja :) Synes det fint at de har noe ala 116710LN i sortimentet, til tross for at folk flest ikke kommer på liste, inkludert meg.
Allround effekten er ivaretatt. For all del. Men hvorfor ikke bare holde bezel sort og la de andre alternativene dekke formålet med å vise døgnet.
Sort opp mot grå er fugl eller fisk i mitt hode.
 
  • Liker
Reaksjoner: Maz19 og GrimReaper
De får noe informasjon ( ikke nødvendigvis alt ) veldig tett på lansering. Og selvfølgelig ikke alle ansatte i den enkelte butikk.
Og lekkasjer oppstår jo hvert eneste år så det understreker bare at det er tilfellet. Bare vent til litt ut på morgenkvisten i morgen så begynner de "ekte" lekkasjene å dukke opp i de diverse fora på nett rundt forbi.

Jeg husker f.eks det ene året når de fargerike OP'ene kom. Da kunne hvem som helst gå inn på nettsiden og endre litt på teksten i nettleser vinduet og gjette seg til de nye modellene.
Kanskje lekkasjene er en del av gamet. Det har jeg ikke svaret på.

Det eneste jeg vet er at Batman blir borte. Så får vi jo se om sjaman Reaper har gode nok kilder eller om han farer med tåkeprat ;)
Ikke for å "ta deg" på at Batman ikke ble discontinued, men hvor hørte du det? For å luke ut litt til neste år :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Labbos og McQ
Ikke for å "ta deg" på at Batman ikke ble discontinued, men hvor hørte du det? For å luke ut litt til neste år :)
Det ble nevnt i en uformell samtale med en bekjent av meg som er ganske tungt inne i bransjen. Det var også bare en spekulasjon/synsing fra oss begge også greier jeg ikke å dy meg noen ganger.
Så synes sikkert mange at jeg er en idiot som slenger litt med leppa og går litt høyt ut men det er bare for å ta brodden av høytideligheten innimellom ;)

Jeg "spådde" jo 126710GRNR for over en måned siden, og det er åpenbart ikke så relevant, men at jeg spådde at Batman ble borte og det ikke skjedde, da er hylekoret på ballen med en gang. Sånt synes jeg er litt festlig og da drar jeg haterne litt i ballene for moro skyld. Uskyldig moro. Men ikke for alle de som elsker å pirke.

Men at det blir Rolex Boutique i Nedre Slottsgate og GS blir å finne i hyllene på Egertorget kan dere gjerne sitere meg på når det blir offisielt, så ser dere at det ikke bare er tullball fra fjellheimen ;)
 
  • Haha
Reaksjoner: superlaffen
Jeg tror kanskje publikum har litt høye forventninger til hva de skal levere hvert år etter hypen tok helt av. Rolex har jo for å være realistisk en relativt moderat katalog, og hvis vi skulle forventet et gisp av begeistring hvert år hadde det blitt tynt med modeller å trylle med over tid.

Så at de tar pause to-tre år som vi ser i fjor og nå er nok nødvendig og helt sikkert gjennomtenkt.
Men så må de jo nødvendigvis fore massene med noe så da er det jo lettvint og pumpe ut noen Dubai-editions og flikke bittelitt på en bezelinsert også kaller vi det kvelden.

Med det sagt - så er det uten skygge av tvil det mest sjelløse og tafatte de har presentert på det jeg kan huske i hvertfall.
Men det kommer nok noen godbiter når tiden er inne. Men at de kan strekke det utover et år eller to til, det tror jeg nok.
 
  • Liker
Reaksjoner: SpeedmasterPepsi
Ja, det er jo en måte å si det på. Eller bare at hypen er over og de ser at de nødvendigvis ikke har behov for å lansere de variantene "alle" vil ha akkurat når kurven er nede.
Det var ingen spesiell Rolex hype i seg selv.
Det bare var den største $Trillion pengedusj i menneskets historie gjennomført av sentralbankene(mest fra Fed).
Det startet tidlig som september 2019, og selvfølgelig fant det sin vei overalt.
Folk kjøpte det de tenkte de kunne spekulere på, og Rolex hadde allerede et -Etterspørsel VS Tilgjengelighets- problem (etter tidligere produksjons kutt).
Dusjen gikk ned, og markedet også, som forventet.
Rolex har aldri vært pågående med sterke overraskelser, og er kjent for å være forsiktig, og holde seg i de klassiske banene.
Men når jeg mener at de har nådd toppen sin, mener jeg at nå surfer de mest på laurebladene og satser ikke mer på innovasjon i design.
Og det er en vel kjent fenomen at industrigiganter vokser på innovasjon prioritert foran marketing, og faller på grunn av marketing prioritert foran innovasjon.
IBM er et klassisk eksempel Steve Jobs pekket på en gang i et intervju, og han mente at Apple skulle aldri gjøre sånn feil.
Han mente at innovasjon sektoren måtte bestandig bli mye større enn marketing sektoren. Han hadde rett.
Men der gikk det for Apple og Rolex blir ingen unntak tenker jeg.
Vi får se.
 
Det ble nevnt i en uformell samtale med en bekjent av meg som er ganske tungt inne i bransjen. Det var også bare en spekulasjon/synsing fra oss begge også greier jeg ikke å dy meg noen ganger.
Så synes sikkert mange at jeg er en idiot som slenger litt med leppa og går litt høyt ut men det er bare for å ta brodden av høytideligheten innimellom ;)

Jeg "spådde" jo 126710GRNR for over en måned siden, og det er åpenbart ikke så relevant, men at jeg spådde at Batman ble borte og det ikke skjedde, da er hylekoret på ballen med en gang. Sånt synes jeg er litt festlig og da drar jeg haterne litt i ballene for moro skyld. Uskyldig moro. Men ikke for alle de som elsker å pirke.

Men at det blir Rolex Boutique i Nedre Slottsgate og GS blir å finne i hyllene på Egertorget kan dere gjerne sitere meg på når det blir offisielt, så ser dere at det ikke bare er tullball fra fjellheimen ;)

Er det ikke derfor vi har dette forumet? For å synse, spekulere, dele allverdens "bekreftede" (samsvarende og motstridende) rykter og slenge litt med leppa i ny og ne? Hadde vært kjedelig hvis ikke! Keep it up
 
  • Liker
Reaksjoner: watchmr og GrimReaper