Rolex - Spådommer 2024

Jeg tror kanskje publikum har litt høye forventninger til hva de skal levere hvert år etter hypen tok helt av. Rolex har jo for å være realistisk en relativt moderat katalog, og hvis vi skulle forventet et gisp av begeistring hvert år hadde det blitt tynt med modeller å trylle med over tid.

Så at de tar pause to-tre år som vi ser i fjor og nå er nok nødvendig og helt sikkert gjennomtenkt.
Men så må de jo nødvendigvis fore massene med noe så da er det jo lettvint og pumpe ut noen Dubai-editions og flikke bittelitt på en bezelinsert også kaller vi det kvelden.

Med det sagt - så er det uten skygge av tvil det mest sjelløse og tafatte de har presentert på det jeg kan huske i hvertfall.
Men det kommer nok noen godbiter når tiden er inne. Men at de kan strekke det utover et år eller to til, det tror jeg nok.

• Liker
Reaksjoner: SpeedmasterPepsi
Ja, det er jo en måte å si det på. Eller bare at hypen er over og de ser at de nødvendigvis ikke har behov for å lansere de variantene "alle" vil ha akkurat når kurven er nede.
Det var ingen spesiell Rolex hype i seg selv.
Det bare var den største $Trillion pengedusj i menneskets historie gjennomført av sentralbankene(mest fra Fed).
Det startet tidlig som september 2019, og selvfølgelig fant det sin vei overalt.
Folk kjøpte det de tenkte de kunne spekulere på, og Rolex hadde allerede et -Etterspørsel VS Tilgjengelighets- problem (etter tidligere produksjons kutt).
Dusjen gikk ned, og markedet også, som forventet.
Rolex har aldri vært pågående med sterke overraskelser, og er kjent for å være forsiktig, og holde seg i de klassiske banene.
Men når jeg mener at de har nådd toppen sin, mener jeg at nå surfer de mest på laurebladene og satser ikke mer på innovasjon i design.
Og det er en vel kjent fenomen at industrigiganter vokser på innovasjon prioritert foran marketing, og faller på grunn av marketing prioritert foran innovasjon.
IBM er et klassisk eksempel Steve Jobs pekket på en gang i et intervju, og han mente at Apple skulle aldri gjøre sånn feil.
Han mente at innovasjon sektoren måtte bestandig bli mye større enn marketing sektoren. Han hadde rett.
Men der gikk det for Apple og Rolex blir ingen unntak tenker jeg.
Vi får se.

Det ble nevnt i en uformell samtale med en bekjent av meg som er ganske tungt inne i bransjen. Det var også bare en spekulasjon/synsing fra oss begge også greier jeg ikke å dy meg noen ganger.
Så synes sikkert mange at jeg er en idiot som slenger litt med leppa og går litt høyt ut men det er bare for å ta brodden av høytideligheten innimellom ;)

Jeg "spådde" jo 126710GRNR for over en måned siden, og det er åpenbart ikke så relevant, men at jeg spådde at Batman ble borte og det ikke skjedde, da er hylekoret på ballen med en gang. Sånt synes jeg er litt festlig og da drar jeg haterne litt i ballene for moro skyld. Uskyldig moro. Men ikke for alle de som elsker å pirke.

Men at det blir Rolex Boutique i Nedre Slottsgate og GS blir å finne i hyllene på Egertorget kan dere gjerne sitere meg på når det blir offisielt, så ser dere at det ikke bare er tullball fra fjellheimen ;)

Er det ikke derfor vi har dette forumet? For å synse, spekulere, dele allverdens "bekreftede" (samsvarende og motstridende) rykter og slenge litt med leppa i ny og ne? Hadde vært kjedelig hvis ikke! Keep it up

• Liker
Reaksjoner: watchmr og GrimReaper
Synes Rolex traff godt med GMT-Master. Veldig lekkert :)

IMG_9502.jpeg

Synes Rolex traff godt med GMT-Master. Veldig lekkert :)

Vis vedlegg 366364
Det er absolutt ikke noe feil med den som sådan, men personlig mener jeg de like gjerne kunne gått for helt sort. Den grå/sorte kombinasjonen blir verken fugl eller fisk. Den er litt mer interessant på gull/TT, men på stål synes jeg den ble helt feil og "tørr".

• Liker
Reaksjoner: Hvalse og andres
Det er absolutt ikke noe feil med den som sådan, men personlig mener jeg de like gjerne kunne gått for helt sort. Den grå/sorte kombinasjonen blir verken fugl eller fisk. Den er litt mer interessant på gull/TT, men på stål synes jeg den ble helt feil og "tørr".
Tipper den ser bedre ut IRL. Samme med 126713GRNR, som jeg ikke synes imponerer på bilder. Fikk nettopp tafset på en hos AD, helt nydelig! Spillet mellom grått og sort er mye tydeligere IRL.
IMG_0317.png

• Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Tipper den ser bedre ut IRL. Samme med 126713GRNR, som jeg ikke synes imponerer på bilder. Fikk nettopp tafset på en hos AD, helt nydelig! Spillet mellom grått og sort er mye tydeligere IRL.
Vis vedlegg 366369
Mye mulig at bilder ikke yter den rettferdighet.
Men på TT og gull "skjer" det litt mer med gullet og kontrasten til det grå kommer mer frem. På stålmodellen synes jeg den ble veldig tam og grått på sort på sort. Men hvis man vil gå litt under radaren og vil unngå altfor lange ventelister så er den jo forsåvidt et velkomment tilskudd i katalogen.

• Liker
Reaksjoner: Consigliere