Rolex Daytona-tråden

IMG_5751.jpeg
gøy på armen denne!
 
Mulig det er en tilvenningssak - men jeg synes faktisk 116500LN var penere.

Edit: Så ikke at det var Le Mans utgaven i farta. Da endrer saken seg noe ;)
 
Redigert:
Drømmen dette! :love: :love: :love:
Hvor er du/den!?!?

Hvordan føles den kontra 116500? (bortsett fra tyngre:p)...
Geneve dette, likte den svært godt. Skiven sin kombinasjon med de hvite "retro" sub-dialene, var noe eget i virkeligheten. Den kan bli noe klammere over lengre tid (grunnet glasset) fikk jeg høre. Men isolert sett en vakker klokke.

Men det er vel vekten som er størsten forskjellen, dog.

Sort fargen på skiven er noe annerledes sammeliknet med 126519LN i følge han som jobbet der. Alt-i-alt, er det vel "kun" retro looken på subdialen som får klokken til å føles større, noe jeg syntes er positivt!
 
  • Liker
Reaksjoner: Zawatch
Holder på å vri av meg hodet på grunn av følgende dilemma:

praktisk kjeramisk bezel vs penere metallbezel


Opplever at lemmene er like store.
Noen som vet om de har 126509 i utstilling hos Bjerke?
Noen som vet ventetid på 126509?
1707923855435.png
 
Holder på å vri av meg hodet på grunn av følgende dilemma:

praktisk kjeramisk bezel vs penere metallbezel


Opplever at lemmene er like store.
Noen som vet om de har 126509 i utstilling hos Bjerke?
Noen som vet ventetid på 126509?Vis vedlegg 360658

Jeg liker best keramisk besel. Drømmer om hvitt-gull Daytona med keramisk besel OG lenke. Det er det dessverre kun en modell som har. Som trolig jeg aldri får kjøpt. Så om du er i tvil om besel, la heller valget om lenke vs. gummirem styre.. (om vi snakker hvittgull da).
 
Jeg liker best keramisk besel. Drømmer om hvitt-gull Daytona med keramisk besel OG lenke. Det er det dessverre kun en modell som har. Som trolig jeg aldri får kjøpt. Så om du er i tvil om besel, la heller valget om lenke vs. gummirem styre.. (om vi snakker hvittgull da).
For meg er ikke det et dilemma, eventuelt et ensidig med et tydelig tungt lem: lenke!
 
For meg er ikke det et dilemma, eventuelt et ensidig med et tydelig tungt lem: lenke!
Helgull på lenke er noe heeeelt annet. Fullstendig enig med deg! Jeg synes bezelen i gull er riktig og forteller noe om at den faktisk kun er gull og ikke verken keramikk eller gummi.

Med det sagt kunne jeg godt tenkt meg en på OF også, men for meg var grailen på lenke.
 
Fasit er ja takk, begge deler!

Jeg ventet 3-4 mnd på en 116515, og skulle ikke tro ventetiden på hvitt gull er særlig lenger.

Det ligger forøvrig en 116509 på Finn nå med både blå og grå skive, som jeg sikler noe jævlig på. Kan jeg tillate meg å be om litt hjelp i den anledning, hva tror dere om å flippe en 126710BRLO og en 116610LV til fordel for en 116509 (når jeg allerede har 116500 og 116515)? Vil jeg angre…? o_O

Men tilbake til @Genta, jeg tror jeg ville gått for penere metallbezel og lenke om jeg kun kunne valgt en…
 
  • Liker
Reaksjoner: McQ og Zawatch
Fasit er ja takk, begge deler!

Jeg ventet 3-4 mnd på en 116515, og skulle ikke tro ventetiden på hvitt gull er særlig lenger.

Det ligger forøvrig en 116509 på Finn nå med både blå og grå skive, som jeg sikler noe jævlig på. Kan jeg tillate meg å be om litt hjelp i den anledning, hva tror dere om å flippe en 126710BRLO og en 116610LV til fordel for en 116509 (når jeg allerede har 116500 og 116515)? Vil jeg angre…? o_O

Men tilbake til @Genta, jeg tror jeg ville gått for penere metallbezel og lenke om jeg kun kunne valgt en…
Nei, Pepsi og Hulk er kulere en nok en Daytona.

Ps: mitt dilemma handlet ikke om OF, men 116500 vs 126509
 
  • Liker
Reaksjoner: Heftos
Nei, Pepsi og Hulk er kulere en nok en Daytona.

Ps: mitt dilemma handlet ikke om OF, men 116500 vs 126509

Jeg tror svaret da blir 126509, men jeg har ikke noe erfaring med denne på hånden. Syntes metallbezel er utrolig lekker og veldig appellerende, men det finnes nok en risiko for at jeg blir blendet av en «gresset alltid er grønnere på andre siden» situasjon

Det fikk meg også til å tenke på at jeg heller burde prøve å bytte 116500 mot 126509 selv…
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Jeg tror svaret da blir 126509, men jeg har ikke noe erfaring med denne på hånden. Syntes metallbezel er utrolig lekker og veldig appellerende, men det finnes nok en risiko for at jeg blir blendet av en «gresset alltid er grønnere på andre siden» situasjon

Det fikk meg også til å tenke på at jeg heller burde prøve å bytte 116500 mot 126509 selv…
Jeg har kun hatt 116509 fire ganger, to stk brukt og to stk nye fra Bjerke.

Solgt alle gangene av samme grunner:
- ripe/hairlines-bonanza
- for mange klokkerpenger i en klokke/alternativ klokkeglede
- for høy verdi på en gjenstand ift ran og totaløkonomi

116520 er å så måte er bedre alternativ, men i utålmodig leting etter denne kjøpte jeg nylig 116500.

Meeeeen, 126509 svart pandaskive / 116509 sølv skive = peneste klokka av alle!

Kanskje gjøre som hamarværingen, putte en sølvskive i 116500.
 
  • Liker
Reaksjoner: Heftos
Jeg har kun hatt 116509 fire ganger, to stk brukt og to stk nye fra Bjerke.

Solgt alle gangene av samme grunner:
- ripe/hairlines-bonanza
- for mange klokkerpenger i en klokke/alternativ klokkeglede
- for høy verdi på en gjenstand ift ran og totaløkonomi

116520 er å så måte er bedre alternativ, men i utålmodig leting etter denne kjøpte jeg nylig 116500.

Meeeeen, 126509 svart pandaskive / 116509 sølv skive = peneste klokka av alle!

Kanskje gjøre som hamarværingen, putte en sølvskive i 116500.

116500 er jo utvilsomt lekker, og kanskje hakket mer anvendelig ja.

Tanken på skivebytte har slått meg, men er det ikke haram og mikse slik? Ville den samme skiva evt. passet i en 116520 også…??
 
116500 er jo utvilsomt lekker, og kanskje hakket mer anvendelig ja.

Tanken på skivebytte har slått meg, men er det ikke haram og mikse slik? Ville den samme skiva evt. passet i en 116520 også…??
Syns ikke det er en kardinalsynd.
Så lenge du ikke prøver å lage noe det ikke er og delene er originale.

Haram: å pimpe en gammel OP med turkis ettermarkedskive ikke produsert av Rolex, og doble pris.
Halal: å bytte deler (som du kan sette tilbake) for egen glede og bruk, eks jubilee på Daytona eller Sjokotonaskive i 116509.

IMHO
 
  • Elsker
Reaksjoner: Heftos
Syns ikke det er en kardinalsynd.
Så lenge du ikke prøver å lage noe det ikke er og delene er originale.

Haram: å pimpe en gammel OP med turkis ettermarkedskive ikke produsert av Rolex, og doble pris.
Halal: å bytte deler (som du kan sette tilbake) for egen glede og bruk, eks jubilee på Daytona eller Sjokotonaskive i 116509.

IMHO
Men vil ikke denne da fremstå som noe den ikke er? Altså en 116500 med sølvskive vil jo se ut som en hvitt gull Daytona :unsure: