Rolex Daytona-tråden

Medlem
3. aug. 2011
Innlegg
1.603
Sted
Lillestrøm
Submariner, GMT, Explorer og Seadweller har sine egne tråder, jeg synes det er på tide at vi får oss en egen Rolex Daytona tråd også. Vet at det er mange flotte daytonaer her på sonen.

Trådens formål er å diskutere ting rundt Daytona. Dele bilder (MASSE bilder), selv om det ikke er dine egne bilder, legg de ut.

Her er et bilde av min Daytona 116520

 
  • Liker
Reaksjoner: blazah og Sponon
Daytona med hvit skive er uten tvil min favorittklokke (av klokker jeg vet jeg kommer til å eie ila. livet) og blir nok min første Rolex.

Denne tråden blir nok godt tatt imot av meg :)
 
Vi har en lettkledddaytonatråd her:D http://www.tidssonen.no/forum/rolex-og-tudor-14/daytona-14029/
Min gamle hvite:



Men nå har jeg sort:

88ED6316-9124-4322-A2E5-87108EA7A417_zpsyhp2kodq.jpg


Jeg savner til tider den hvite, den er veldig lekker. Den sortere er røffere på en måte. Begge alternativer er definitivt vinnere :D
 
Redigert:
Jeg har aldri hatt og kommer mest sannsynlig aldri til å ha en Daytona.
Klokkene er flotte, de er uten dato (stort pluss), god bærekomfort, men funksjonalitet med de pusherne som man må skru ut hver gang den skal brukes så faller klokken igjennom for min del.:(
Men skulle jeg hatt en så må det bli en sånn som @Kawatching har:mrgreen:
EII3cqE.png


Hadde ikke hatt noe imot å ha en slik i gull heller:eek:
Sports-Illustrated-Rolex-Daytona-Brooklyn-Taylor.jpg


Det er jo tross alt en dameklokke, den spottes ihvertfall oftes på håndleddet til trofékoner;)
 
Redigert av en moderator:
Jeg har aldri hatt og kommer mest sannsynlig aldri til å ha en Daytona.
Klokkene er flotte, de er uten dato (stort pluss), god bærekomfort, men funksjonalitet med de pusherne som man må skru ut hver gang den skal brukes så faller klokken igjennom for min del.:(

@Wangensten. De få gangene du skal bruke kronografen så er dette ikke noe problem ;)
 
Redigert av en moderator:
Tidligere denne uken fikk jeg et kall om at Daytona er min neste klokke. Det hører også med til historien at det ikke er første gangen dette skjer, da jeg på samme tid i fjor gikk med samme tanker. I år som i fjor hastet jeg med ned på Bjerke for å prøve den på, men følelsene uteble nok en gang.

Kjenner jeg meg selv rett, så er jeg tilbake igjen på Bjerke neste år igjen, for jeg synes Daytona er et av de lekreste urene - hvertfall på bilder :mrgreen:
 
Jeg har aldri hatt og kommer mest sannsynlig aldri til å ha en Daytona.
Klokkene er flotte, de er uten dato (stort pluss), god bærekomfort, men funksjonalitet med de pusherne som man må skru ut hver gang den skal brukes så faller klokken igjennom for min del.:(

@Wangensten: du kan velge å gå med pusherne alltid åpne, klokken er fortsatt fullstendig vanntett ( så lenge du ikke trykker på pusheren under vann).
når Paul Newman gjorde det alltid kan det ikke være feil:

Paul-Newman-Rolex-Daytona-on-a-Jubilee-Bracelet-Wrist-Shot.jpg
 
Redigert av en moderator:
Hatt Daytona i både sort og hvit. Begge forsvant fortere enn jeg klarte å stave a-p-p-e-l-s-i-n. Savner de fra tid til annen. Hovedsakelig modellen med sort skive.

image_zpsb265fef7.jpg


image_zpsa6b9781a.jpg


Ellers kunne jeg tenkt meg både det ene og det andre eksemplaret til @Hansaeng. Skulle gjerne hatt en 16520, men er dessverre allergisk mot den høypolerte bezelen og dens evne til å highlighte/tiltrekke seg småriper.
 
Redigert av en moderator:
Tidligere denne uken fikk jeg et kall om at Daytona er min neste klokke. Det hører også med til historien at det ikke er første gangen dette skjer, da jeg på samme tid i fjor gikk med samme tanker. I år som i fjor hastet jeg med ned på Bjerke for å prøve den på, men følelsene uteble nok en gang.

Kjenner jeg meg selv rett, så er jeg tilbake igjen på Bjerke neste år igjen, for jeg synes Daytona er et av de lekreste urene - hvertfall på bilder :mrgreen:

Det kommer nok @Koffen! ;) Jeg valgte sub-c istedet for Daytona og GMT-Master 2 da jeg kjøpte min første Rolex. Stod med alle tre i hendene og bokstavelig talt "peip" av frustrasjon. Daytona'en var da den som ble lagt bort først. Nå tør jeg nesten påstå at 16520 Daytona'en er den sikreste klokken i boksen ;)
 
Redigert av en moderator:
  • Liker
Reaksjoner: Piecesoftimesinsta
Hatt Daytona i både sort og hvit. Begge forsvant fortere enn jeg klarte å stave a-p-p-e-l-s-i-n. Savner de fra tid til annen. Hovedsakelig modellen med sort skive.

image_zpsb265fef7.jpg


image_zpsa6b9781a.jpg


Ellers kunne jeg tenkt meg både det ene og det andre eksemplaret til @Hansaeng. Skulle gjerne hatt en 16520, men er dessverre allergisk mot den høypolerte bezelen og dens evne til å highlighte/tiltrekke seg småriper.

Nydelige Daytona'er du har hatt @Trymulf, men du bør absolutt prøve en Daytona-C eller en 16520. Tror faktisk det blir betydelig mye raskere riper i 15300or'en din enn i en stål Daytona ;) :p
 
Redigert av en moderator:
  • Liker
Reaksjoner: Piecesoftimesinsta
Nydelige Daytona'er du har hatt @Trymulf, men du bør absolutt prøve en Daytona-C eller en 16520. Tror faktisk det blir betydelig mye raskere riper i 15300or'en din enn i en stål Daytona ;) :p

Jeg har vært nære ved å trekke av på 116515 flere ganger. Det er absolutt en klokke etter mitt hjerte. Har imidlertid blitt holdt tilstrekkelig tilbake av erfaringene med 116520.

15300OR'en er definitivt ripeutsatt. Forskjellen er at, med unntak av 'skråveggen' mellom bezel og kasse, OR'en er børstet. Det blir derfor ikke månelyst av en liten ripe.
 
Redigert av en moderator: