Rolex Daytona-tråden

Vurderer å bytte fra rubberb til skinnrem og har utstyret for å gjøre det men jeg merker at jeg er engstelig for å skrape klokka, ødelegge rubberb

Har noen av dere råd for hvordan jeg bør gå frem?

Vurderer å bytte fra rubberb til skinnrem og har utstyret for å gjøre det men jeg merker at jeg er engstelig for å skrape klokka, ødelegge rubberb

Et triks kan være å tape lugs med "vanlig gjennomsiktig kontortape".
Etter litt øving klarer du det uten å lage for mye riper, samtidig så er riper på undersiden av lugs helt vanlig og sees ikke.

• Liker
Reaksjoner: Thorvald

Maskering med tape, som nevnt, er et bra tips hvis man vil beskytte seg mot riper. Og det finnes drøssevis med korte snutter om dette på nettet, feks YouTube(y)

Upubliserte og til nå ukjente bilder, vises her første gang offentlig!
E566500E-6DB1-4671-81B1-AAAADA49A7A4.jpeg

CE3DD16C-A9CF-4FB5-8F15-0DCA83A91973.jpeg

Men er det noen som vet hvordan ståa er på helgull? Det er ikke veldig lenge siden disse var å finne i hyllene. Har det blitt vanskelig/umulig å få tak i disse innen rimelig tid også?

Helgull på lenke aner det meg at kan ta noe kortere tid - uten at jeg kan si det med sikkerhet.

Hvit helgull ca 5-6 mnd.

Januar 2018 var jeg så heldig å få en e-post fra Urmaker Jørgensen. Han hadde kommet til mitt navn på listen - og dersom jeg ønsket måtte jeg overføre penger. Penger ble overført - og mail med kvittering ble sendt. I mailen spurte jeg om det var mulig å få hvit skive. Han hadde bare fått inn en sort, så det var «take it or leave it». Jeg tok den. Over årene har jeg blitt veldig godt fornøyd med den sorte skiven, og sammenlignet den med en helgull (hvit) Daytona jeg hadde (solgt.) Jeg ble enig med meg selv at sort var penest.
Årene har gått, og klokkesamlingen har økt. Jeg har nå 3 klokker med sort skive og vurderer nå å sende inn klokken for skivebytte. Aberet med dette er at den sorte skiven må bli igjen i Sveits. Jeg har egentlig bestemt meg, men er redd for å «angre».
Noen som har noen gode tips/råd som kan vippe usikkerheten min?

Januar 2018 var jeg så heldig å få en e-post fra Urmaker Jørgensen. Han hadde kommet til mitt navn på listen - og dersom jeg ønsket måtte jeg overføre penger. Penger ble overført - og mail med kvittering ble sendt. I mailen spurte jeg om det var mulig å få hvit skive. Han hadde bare fått inn en sort, så det var «take it or leave it». Jeg tok den. Over årene har jeg blitt veldig godt fornøyd med den sorte skiven, og sammenlignet den med en helgull (hvit) Daytona jeg hadde (solgt.) Jeg ble enig med meg selv at sort var penest.
Årene har gått, og klokkesamlingen har økt. Jeg har nå 3 klokker med sort skive og vurderer nå å sende inn klokken for skivebytte. Aberet med dette er at den sorte skiven må bli igjen i Sveits. Jeg har egentlig bestemt meg, men er redd for å «angre».
Jeg ville beholdt den sort av to grunner. Den første er at jeg synes den er penere. Den andre er at jeg personlig er tilhenger av å beholde ting originalt.

• Liker
Reaksjoner: politrew
Jeg ville beholdt den sorte av en grunn. Den er original. Den hvite er penere, men her er det selvsagt smak og behag. Du er uansett veldig heldig som har fått tak i en Daytona i stål ;)