Rolex Daytona-tråden

Fortsetter spamming av TS’ viktigste tråd:
B1DBDB72-1EE0-47EE-B27B-8D457BD3FB55.jpeg

Dette bildet forklarer for meg hvorfor 116520 er min favoritt.

Og at det er den ultimate casual-klokka:
097C6F2D-1E1D-4ED6-AEF8-3C2B06C39F10.jpeg
 
Redigert:
Hiver ut et spørsmål her. Stål er jo som kjent en enhjørning å få tak på fra AD. Men er det noen som vet hvordan ståa er på TT og helgull? Det er ikke veldig lenge siden disse var å finne i hyllene. Har det blitt vanskelig/umulig å få tak i disse innen rimelig tid også?
 
Hiver ut et spørsmål her. Stål er jo som kjent en enhjørning å få tak på fra AD. Men er det noen som vet hvordan ståa er på TT og helgull? Det er ikke veldig lenge siden disse var å finne i hyllene. Har det blitt vanskelig/umulig å få tak i disse innen rimelig tid også?

Helgull på Oysterflex må du fort vente ett års tid på... sånn cirka.. Og WG-versjonen må du fort ha et godt kundeforhold for å få lov til å kjøpe

Helgull på lenke aner det meg at kan ta noe kortere tid - uten at jeg kan si det med sikkerhet.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Vurderer å bytte fra rubberb til skinnrem og har utstyret for å gjøre det men jeg merker at jeg er engstelig for å skrape klokka, ødelegge rubberb

Har noen av dere råd for hvordan jeg bør gå frem?
 
Vurderer å bytte fra rubberb til skinnrem og har utstyret for å gjøre det men jeg merker at jeg er engstelig for å skrape klokka, ødelegge rubberb

Har noen av dere råd for hvordan jeg bør gå frem?
Et triks kan være å tape lugs med "vanlig gjennomsiktig kontortape".
Etter litt øving klarer du det uten å lage for mye riper, samtidig så er riper på undersiden av lugs helt vanlig og sees ikke.
 
  • Liker
Reaksjoner: Thorvald
Vurderer å bytte fra rubberb til skinnrem og har utstyret for å gjøre det men jeg merker at jeg er engstelig for å skrape klokka, ødelegge rubberb

Har noen av dere råd for hvordan jeg bør gå frem?
Maskering med tape, som nevnt, er et bra tips hvis man vil beskytte seg mot riper. Og det finnes drøssevis med korte snutter om dette på nettet, feks YouTube(y)
 
Men er det noen som vet hvordan ståa er på helgull? Det er ikke veldig lenge siden disse var å finne i hyllene. Har det blitt vanskelig/umulig å få tak i disse innen rimelig tid også?

Helgull på lenke aner det meg at kan ta noe kortere tid - uten at jeg kan si det med sikkerhet.

Hvit helgull ca 5-6 mnd.