Ranet på byen, splitter ny klokke med alle sparepenger

Dette må anmeldes. Forhåpentligvis får du igjen noe på forsikring - da må det i alle tilfelle vises til politianmeldelse. Det finnes jo også en viss sjanse for at politiet tar de skyldige, og dermed også en viss mulighet for at ransutbyttet leveres tilbake.

Håper du har det bra etter forholdene. Tips fra meg til deg: kom deg fortest mulig ut blant folk. Det er fort gjort å danne seg en indre frykt etter slike opplevelser.

• Liker
Reaksjoner: sunshine og Lemen
Huff, triste greier. Håper du kommer fra det uten varige men. Utrolig kjipt. Ser ut som en må ta forholdsregler når en er i Oslo.

Triste greier håper det går bra med deg.
Anmeld saken å sjekk opp med reise forsikring/ innbo dette skal dekkes av en av de to mener jeg. Er klokka dyr så burde du ha papirene på den, men skal ikke trenge dette heller hvis du har en skikkelig innbo/ reiseforsikring

God bedring og faen ta de jævla taperne som begår person ran

Et liten tips hvis man blir forsøkt ranet så er det bare å gi fra seg det han/dem vil ha med en gang uten spørsmål å ikke nekte uansett hvem man er. Om man er kampsport ekspert eller spesial soldat eller what ever. Disse ranerene lever av dette og måten han eller dem går fram på er så å si skuddsikker måte å gjøre det på. Samma hvem du er så lykkes disse folka så å si vær gang, det er derfor disse svina driver med dette

Det er viktig at du får anmeldt snarest råd - helst ved oppmøte. Skriv gjerne ned det du husker av hendelsesforløpet og detaljer om gjerningsperson(ene) så snart som mulig. Minner kan endres. Dater notatene. Om det er vitner - skriv ned navn. Om du husker hvor det var - få det med - viktig ifht sikring av video i området rundt.

Et liten tips hvis man blir forsøkt ranet så er det bare å gi fra seg det han/dem vil ha med en gang uten spørsmål å ikke nekte uansett hvem man er. Om man er kampsport ekspert eller spesial soldat eller what ever. Disse ranerene lever av dette og måten han eller dem går fram på er så å si skuddsikker måte å gjøre det på. Samma hvem du er så lykkes disse folka så å si vær gang, det er derfor disse svina driver med dette

Ikke helt enig der. Jeg og en kamerat ble forsøkt ranet i Barcelona for mange år siden. Han kameraten min har drevet med BJJ hele livet og «tok knekken» på begge ranerne. Jeg derimot, hadde nok gitt etter nokså kjapt som du sier.

Forferdelige greier. Har egentlig ikke noe mer å legge til enn hva som allerede er sagt i tråden, annet enn selvfølgelig å ønske deg lykke til med prosessen videre og at svinene som har gjort dette blir tatt.

En høyst trist utvikling at det blir mer og mer vanlig med slike overfallsran.

Redigert:
Takker for diverse svar/støtte. Jeg har vært på legevakt og politivakta i hele dag, men politianmeldelse ferdigstilles ikke før onsdag. Fått god oppfølging av ambulerende psykisk team hos legevakten, og hadde heldigvis ingen indre blødninger etter CT.
Enden på denne visa er at jeg nok trekker meg ut av hele hobbyen etter hendelsen. Jeg jobbet over 2 mnd i sommerjobb for disse pengene, kjøpte klokken hos protid urmaker lian, hvor klokken er forsikret 6 mnd ved kjøp av klokke hos dem, men kun opptil 50 000. Jeg fikk 1600 i rabatt, så betalte 49 000. Var visst veiledende pris som gjaldt, så forsikringsselskapet protid-forhandlerne samarbeider med, kunne ikke hjelpe.. Reiseforsikring har jeg heller ikke.

Igjen takk for diverse svar fra dere, og kos dere videre her på forumet (med forsikrede klokker, ikke vær så dum som meg) - jeg melder meg herved ut og melder meg inn i DNT isteden.