Ranet på byen, splitter ny klokke med alle sparepenger

Akkurat slik er det. Har ikke opplevd noe negativt slik som trådstarter men har kjøpt flere klokker under 50.000,- hos Protid og en over den summen. Da jeg ba om forsikringsbeviset fikk jeg til svar at avtalen de har med selskapet kun kjelder klokker verdt inntil den nevnte sum. Spurte selvsagt om å få forsikring "inntil den summen" men her gjelder alt eller intet. Klokken min kostet 57 og jeg betalte 56.
Men sa ikke TS at klokke kostet 50k og han fikk 1500kr rabatt. Da er han jo innenfor reglene for protid da eller?
 
Er ening at vi kanskje må roe oss ned når det blir for mye og etterpåklokskap er bare tull, det er jeg ening i. Nå har det seg sånn at trådstarter legger inn en tråd her på forumet og da blir det jo jatting om dit og datt, er det ikke derfor vi har denne Tidssonen?
Han valgte å dele denne triste historien med oss og hvis han har fått de svarene han lurer på så må ts nesten skrive en melding og si at han har fått det å avslutte tråden
 
Jeg har dessverre ingen dekkende forsikring, ja, jeg er idiot, nok om det. Lian hadde prøvd å forklare forsikringsselskapet at det var rett over grensen, men dette hjalp ikke grunnet retningslinjer.
 
Jeg har dessverre ingen dekkende forsikring, ja, jeg er idiot, nok om det. Lian hadde prøvd å forklare forsikringsselskapet at det var rett over grensen, men dette hjalp ikke grunnet retningslinjer.
Nei du er ikke en idot dette kan skje alle. Men var ikke grensen 50k og du ga ca 49k?
 
Synd å høre! Nå kan det jo hende at klokken dukker opp et sted, håper i så tilfelle at du kommer tilbake hit. Forøvrig du vel ikke begynne med pulsklokke selvom du melder deg inn i DNT ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: tidsmarskin
Men sa ikke TS at klokke kostet 50k og han fikk 1500kr rabatt. Da er han jo innenfor reglene for protid da eller?

Nei, ikke helt. På forsikringen til Protid er det alltid veil. pris som gjelder.

Derav alle "invistorene" som legger ved papirer på "nypris" selv om de har fått rikelig med rabatt.
 
Her er det bare og få ut finger'n.....



upload_2018-8-28_14-38-55.png
 
God bedring @Andreaskh :)

Fint om du kunne utdype litt mer om hva som skjedde, hvor osv.

Jeg vil jo gjerne unngå at dette skjer med flere!

Hmm. Kan du fortelle hva og hvor dette skjedde? Av allmennpreventiv interesse.

Det der fortjener ingen!
Min sympati sendes herfra.
Ser sabla vondt ut.
Ekstra kjipt når klokka ikke var forsikra.

Et spm: Var dette et direkte, målrettet og voldsomt voldelig klokkeran? Eller en annen form for uenighet som endte opp med klokkeran?

Helt forjævlig! Hvor skjedde dette?

Hei @Andreaskh. Håper det største sjokket er over. Virker som du blir tatt godt vare på. Før du forlater oss - tror info om hendelsesforløpet kan være viktig info for oss andre... Håper på svar og fortsatt god bedring! Vh Genta
 
  • Liker
Reaksjoner: teknor og tidsmarskin
OK god bedring @Andreaskh
Håper det ordner seg for deg og at du slipper unna uten noen varige skader og at svina som tok klokka di blir tatt og lynsjet.
Mine tanker denne dagen går til deg.

Takk for meg i denne tråden.
 
Dette skjedde på aker brygge. Filipstad brygge 1. To vs 1, fire spark i øvre rygg- og nakkevirvler samt 4 slag mot v. øye. Ene kom og spurt om tiden, sa hva klokken før, var jeg overfalt i det neste sekund. Men er det noen som er jurister her, som kan svare raskt (har kusine som er jurist, og kommer nok til å få bistand fra henne, ejg gir meg faktisk ikke) På hjemmesiden til protid står følgende (markert i blått)
Screen Shot 2018-08-28 at 16.20.37.png

Han sleske gjøken fra Lian sier over telefon at det gjelder opp til 50 000, og ikke over. Men er de ikke da pliktig å oppgi "fra 1500-50000" som ordlyd, og ikke bare 1500, på hjemmesiden? Rimelig sikker på dette er brudd med diverse lover? Og kan vilkår si at en forsikring ikke er dekkende i noen grad om det overskrider summen på eks 50k? Er det ikke da slik jeg må dekke 600 selv?
 
Om du ikke fikk med forsikringsbeviset når du kjøpte klokken, så har jo ikke Lian meldt dette inn hos Solid og dermed er ikke uret blitt forsikret. Tror et sivilt søksmål ovenfor Lian pga dette, vil være både kostbart og resultatløst.
 
Da jeg kjøpte en klokke hos en annen AD for en stund siden, fikk jeg rabatt som endte med at klokka kom på 50k, og da var den innenfor denne forsikringen, fikk jeg beskjed om. Nå fikk jeg ikke bruk for den, men hadde forsikringsbevis pålydende det jeg betalte.
 
Om du ikke fikk med forsikringsbeviset når du kjøpte klokken, så har jo ikke Lian meldt dette inn hos Solid og dermed er ikke uret blitt forsikret. Tror et sivilt søksmål ovenfor Lian pga dette, vil være både kostbart og resultatløst.

Dette er nok dessverre den korrekte vurderingen av situasjonen