Ranet på byen, splitter ny klokke med alle sparepenger

Er det rart man blir oppgitt og desillusjonert?
Frustrerende å bli møtt av uvilje hos AD mens sårene er ferske og hendelsen er friskt i minne. Godt å høre at fighterhumøret er til stede, det kan bare være bra for helbreden.
 
Det var jævle det @Andreaskh. Nesen din var fortsatt rett i hvertfall, det kunne bli verre.
Disse sjakaler er feige.
Jeg så en del som ventet for akkurat dette utenfor Galeries Lafayettes siste gang jeg var i Paris.

God bedring og ikke gi opp.
Kan jeg spør hvilken type klokke det var?
 
Fra artikkelen:

"Det står ikke noe i straffeloven hvor lurt det er å veive rundt i sommernatta i en storby i kortermet skjorte med glinsende luksusklokke på bar arm."

Sjarmerende. Oslo har i løpet av ganske få år utviklet seg til et sted der ran- og tyverifaren er så stor at man bør vurdere å legge fra seg klokkene hjemme. Gjør man det ikke, og den blir tatt, er det offerets feil.
 
Fra artikkelen:

"Det står ikke noe i straffeloven hvor lurt det er å veive rundt i sommernatta i en storby i kortermet skjorte med glinsende luksusklokke på bar arm."

Sjarmerende. Oslo har i løpet av ganske få år utviklet seg til et sted der ran- og tyverifaren er så stor at man bør vurdere å legge fra seg klokkene hjemme. Gjør man det ikke, og den blir tatt, er det offerets feil.

Jeg, som frekventerer nevnte «risikoområder» daglig tillater meg å være uenig med påstanden.
 
Jeg, som frekventerer nevnte «risikoområder» daglig tillater meg å være uenig med påstanden.
Du har sikkert rett. Personlig har jeg aldri følt meg utrygg i Oslo, selv om jeg synes endel av utviklingen i hovedstaden har gått feil vei siden jeg bodde der selv. Kanskje det bare er jeg som er blitt gammel og proviensiell; kanskje er vanskeligere for hovedstadsbeboere å legge merke til små endringer over tid. Poenget med innlegget var et annet: Den type "Victim-shaming" som Dagbladjournalisten driver med i artikkelen hadde vært uakseptabel for det meste av kriminalitet som avisen ikke finner like tåpelig som å "veive rundt med glinsende luksuklokker".
 
"Felles for to ofrene var at de ikke merket at Rolex'en forsvant fra armen for en stund etterpå. For Akershus-mannens del skjønte han hva som hadde skjedd da han skulle sjekke tid med tanke på nattbussen."

Så lett som fjær... Så enkelt...
 
"Felles for to ofrene var at de ikke merket at Rolex'en forsvant fra armen for en stund etterpå. For Akershus-mannens del skjønte han hva som hadde skjedd da han skulle sjekke tid med tanke på nattbussen."

Så lett som fjær... Så enkelt...


Man får lage klokke alarm... piper som et helvete når klokken forlater armen ....
 
  • Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
Sjarmerende. Oslo har i løpet av ganske få år utviklet seg til et sted der ran- og tyverifaren er så stor at man bør vurdere å legge fra seg klokkene hjemme. Gjør man det ikke, og den blir tatt, er det offerets feil.

Dette er jaggu en fallitterklæring av politiet. Få tilbake politikonstablene med faste gater som er "deres", og la patruljene gå hele døgnet.

Tror parolen er å legge igjen "favoritt-uret" dersom man har planlagt ett "sjøslag".

Problemet med sjøslag er at man av og til ikke ser de komme.
 
Jeg tar med @Hammerfjord eller benkpresskongen/Mr. Platona aka @Rød neste gang jeg skal på fylla i Oslo, skål! :D
Vel, ikke om du sitter og veiver med «rikdommen» til alle og en hver ;)
(Vet du ikke er slik)

Har sett folk på nabobord skryte høylytt om ny klokke og vist den rundt - flere ganger og på folksom uterestaurant sommerstid.

Trekker du ned skjorte og jakke, så tar jeg gjerne en skål med deg i Oslo:D
 
Redigert:
Vel, ikke om du sitter og veiver med «rikdommen» til alle og en hver ;)
(Vet du ikke er slik)

Har sett folk på nabobord skryte høylytt om ny klokke og vist den rundt - flere ganger.

Trekker du ned skjorte og jakke, så tar jeg gjerne en skål med deg i Oslo:D

Tenkte meg vel noe slikt :D

 
  • Liker
Reaksjoner: Mr Davis
Jeg tar med @Hammerfjord eller benkpresskongen/Mr. Platona aka @Rød neste gang jeg skal på fylla i Oslo, skål! :D

Min anbefaling er å gå på fylla med en billigere klokke eller en del venner og holde seg tett med de.

Jeg har mine forholdsregler fra alle år jeg har vært å vandre i Paris.
På gate, med folk jeg ikke kjenner er komfortsonen min så langt som armlengden min, uansett hva folk vil.
Nærmere enn det og fyren blir dyttet eller slått vekk.