Ranet på byen, splitter ny klokke med alle sparepenger

Det er viktig at du får anmeldt snarest råd - helst ved oppmøte. Skriv gjerne ned det du husker av hendelsesforløpet og detaljer om gjerningsperson(ene) så snart som mulig. Minner kan endres. Dater notatene. Om det er vitner - skriv ned navn. Om du husker hvor det var - få det med - viktig ifht sikring av video i området rundt.
 
Et liten tips hvis man blir forsøkt ranet så er det bare å gi fra seg det han/dem vil ha med en gang uten spørsmål å ikke nekte uansett hvem man er. Om man er kampsport ekspert eller spesial soldat eller what ever. Disse ranerene lever av dette og måten han eller dem går fram på er så å si skuddsikker måte å gjøre det på. Samma hvem du er så lykkes disse folka så å si vær gang, det er derfor disse svina driver med dette

Ikke helt enig der. Jeg og en kamerat ble forsøkt ranet i Barcelona for mange år siden. Han kameraten min har drevet med BJJ hele livet og «tok knekken» på begge ranerne. Jeg derimot, hadde nok gitt etter nokså kjapt som du sier.
 
Forferdelige greier. Har egentlig ikke noe mer å legge til enn hva som allerede er sagt i tråden, annet enn selvfølgelig å ønske deg lykke til med prosessen videre og at svinene som har gjort dette blir tatt.

En høyst trist utvikling at det blir mer og mer vanlig med slike overfallsran.
 
Redigert:
Takker for diverse svar/støtte. Jeg har vært på legevakt og politivakta i hele dag, men politianmeldelse ferdigstilles ikke før onsdag. Fått god oppfølging av ambulerende psykisk team hos legevakten, og hadde heldigvis ingen indre blødninger etter CT.
Enden på denne visa er at jeg nok trekker meg ut av hele hobbyen etter hendelsen. Jeg jobbet over 2 mnd i sommerjobb for disse pengene, kjøpte klokken hos protid urmaker lian, hvor klokken er forsikret 6 mnd ved kjøp av klokke hos dem, men kun opptil 50 000. Jeg fikk 1600 i rabatt, så betalte 49 000. Var visst veiledende pris som gjaldt, så forsikringsselskapet protid-forhandlerne samarbeider med, kunne ikke hjelpe.. Reiseforsikring har jeg heller ikke.

Igjen takk for diverse svar fra dere, og kos dere videre her på forumet (med forsikrede klokker, ikke vær så dum som meg) - jeg melder meg herved ut og melder meg inn i DNT isteden.
 
Veldig rart at du gir deg så fort. Hvis du har gått å ønsket deg denne klokken å spart hele sommer så må du jo ikke gi deg med å få tilbake penger. 49000kr er jo gull det. Får en ny fin klokke for det ellers sparer du 1500 til å kjøper en lik ny. Er helt sikker på at hvis du drar tilbake med 49000kr til samme butikk å forteller historien din. Så selger de deg en ny til sen prisen
 
  • Liker
Reaksjoner: killbox
Ser ut som man automatisk får med 6 mnd Protid-forsikring på klokker mellom 2000,- og 50000,-, altså er den rett utenfor.
 
Nettopp fordi han har fått rabatt så fanges denne hendelsen opp av forsikring. Hadde han betalt veiledende ville den vært på utsiden.

NÅR UHELLET ER UTE
Det kan skje den beste. Du har fått deg en ny klokke som blir stjålet eller ødelagt.
Protid urmakerne samarbeider med SOLID Försäkringar. Kjøper du en klokke til mellom 1.500 – 50.000 kroner, tilbyr vi gratis klokkeforsikring i 6 måneder"
 
  • Liker
Reaksjoner: Frost
Er vell ikke sånn at ei klokke til 49 999 er forsikret men en til 50 001 ikke er forsikret. Regner med at det er tilsvarende som innboforiksring, alt over forsikringssummen er avkortning.
 
  • Liker
Reaksjoner: Xalle og tidsmarskin
Nettopp fordi han har fått rabatt så fanges denne hendelsen opp av forsikring. Hadde han betalt veiledende ville den vært på utsiden.

NÅR UHELLET ER UTE
Det kan skje den beste. Du har fått deg en ny klokke som blir stjålet eller ødelagt.
Protid urmakerne samarbeider med SOLID Försäkringar. Kjøper du en klokke til mellom 1.500 – 50.000 kroner, tilbyr vi gratis klokkeforsikring i 6 måneder"
Nei, for de tar retail som utgangspunkt.
 
  • Liker
Reaksjoner: Mitch Rapp
Er vell ikke sånn at ei klokke til 49 999 er forsikret men en til 50 001 ikke er forsikret. Regner med at det er tilsvarende som innboforiksring, alt over forsikringssummen er avkortning.
Akkurat slik er det. Har ikke opplevd noe negativt slik som trådstarter men har kjøpt flere klokker under 50.000,- hos Protid og en over den summen. Da jeg ba om forsikringsbeviset fikk jeg til svar at avtalen de har med selskapet kun kjelder klokker verdt inntil den nevnte sum. Spurte selvsagt om å få forsikring "inntil den summen" men her gjelder alt eller intet. Klokken min kostet 57 og jeg betalte 56.
 
Merkelig ordning da. Forstod TS ikke hadde reiseforsikring, men jeg ville sjekket med kredittkortselskapet (dersom en har betalt med kredittkort) om det er noe å hente der. Sikkert ikke mer enn 10k eller noe sånn, men alle munner drar
 
Hmmm Veldig rare greier dette her. Er han under 18 eller bor hjemme så er det innbo og reise forsikringen til foreldre som gjelder så der er saken løst. Hvis Ts bor alene så må han jo ha reise forsikring og innbo forsikring uansett om han leier eller eier.
Ellers er man jo rett å slett uansvarlig!!

Har du dette eller bor du hjemme TS?
 
Ikke meningen å kalle noen uansvarlig her, men hvis man velger å kjøpe en dur klokke, briller osv så må man jo ha alle forsikringer i orden mener jeg da