Ranet på byen, splitter ny klokke med alle sparepenger

Andreaskh

UTESTENGT
Medlem
6. juli 2013
Innlegg
481
Sted
Oslo, Nordstrand
Hei

Jeg ble ranet i går, slått til blods før jeg ga fra meg klokken. Hadde ikke rukket å forsikre den enda, men vil jeg få igjen noe som helst om jeg anmelder?
1jpg.png
 
  • Liker
Reaksjoner: Callahan og LarsE
Du kan prøve reiseforsikringen din om du har det.

Håper du allerede har vært i kontakt med politiet!

Har du serienummer og sånt på klokken, så er det lurt å informere om dette til AD'er osv.
 
Trist at dette blir mer og mer utbredt her til lands..Her bør du følge rådene over så raskt som mulig. Anmeld forholdet og registrer serienummer hos AD, og kontakt forsikringsselskapet ditt. Hvorvidt du får igjen hele klokkens verdi på reiseforsikringen din er ikke sikkert, men det er uansett det beste alternativet per nå.
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321
Jeg ville også sjekket innboforsikringen, en del av disse dekker også ran/overfall. Jeg vil tro at du må anmelde for å få gehør hos forsikringsselskapet ditt. Men du bør jo anmelde uansett.
 
Dæven, @Andreaskh – dette var ikke greit.
Håper det ordner seg både økonomisk, og ikke minst, helsemessig. Må ha vært en fæl opplevelse.

Merker jeg mister litt klokkeglede med den senere tids ranshendelser.
 
Hva faen...Anmeld i dag.
Var det en OP39? Det er jo ikke en klokke som stikker seg nevneverdig ut heller...
 
H....vetes pakk....Har du noe mer info om sted og hendelsesforløp? Sikkert av allmenn preventiv interesse..
 
Herrgud så sykt kjipt @Andreaskh! Politianmeld forholdet og undersøk med forsirkringsselskapet om hva innbo/reise kan dekke. Dersom du ikke har egen innboforsikring, er det ikke umulig at du er dekket gjennom dine foreldres (dersom du fortsatt er student). Håper det ordner seg!
 
  • Liker
Reaksjoner: tidsmarskin
Det der fortjener ingen!
Min sympati sendes herfra.
Ser sabla vondt ut.
Ekstra kjipt når klokka ikke var forsikra.

Et spm: Var dette et direkte, målrettet og voldsomt voldelig klokkeran? Eller en annen form for uenighet som endte opp med klokkeran?
 
Triste saker.
Min innboforsikring har en innbakt "tabbeforsikring" hvor sånne ting inngår. Kommer nok an på klokka.
God bedring!
 
Herregud så grusomt. Håper det etter forholdene står bra til med deg!
Anmeld dette asap og håper ting ordner seg økonomisk.
 
Dette må anmeldes. Forhåpentligvis får du igjen noe på forsikring - da må det i alle tilfelle vises til politianmeldelse. Det finnes jo også en viss sjanse for at politiet tar de skyldige, og dermed også en viss mulighet for at ransutbyttet leveres tilbake.

Håper du har det bra etter forholdene. Tips fra meg til deg: kom deg fortest mulig ut blant folk. Det er fort gjort å danne seg en indre frykt etter slike opplevelser.
 
  • Liker
Reaksjoner: sunshine og Lemen
Huff, triste greier. Håper du kommer fra det uten varige men. Utrolig kjipt. Ser ut som en må ta forholdsregler når en er i Oslo.
 
Triste greier håper det går bra med deg.
Anmeld saken å sjekk opp med reise forsikring/ innbo dette skal dekkes av en av de to mener jeg. Er klokka dyr så burde du ha papirene på den, men skal ikke trenge dette heller hvis du har en skikkelig innbo/ reiseforsikring

God bedring og faen ta de jævla taperne som begår person ran
 
Et liten tips hvis man blir forsøkt ranet så er det bare å gi fra seg det han/dem vil ha med en gang uten spørsmål å ikke nekte uansett hvem man er. Om man er kampsport ekspert eller spesial soldat eller what ever. Disse ranerene lever av dette og måten han eller dem går fram på er så å si skuddsikker måte å gjøre det på. Samma hvem du er så lykkes disse folka så å si vær gang, det er derfor disse svina driver med dette