Radium Instruments

Når jeg leser den tråden her kan jeg ikke fatte å begripe at denne urmakeren til stadig blir anbefalt på forumet her...
 
  • Liker
Reaksjoner: emptybrainjacks
Trur dette i bunn og grunn er en jævlig real type, men som er blitt hengende fast i myra. Når han sliter seg løs igjen og kommer opp på bredden får han nok oversikten igjen. Da vil han nok levere soliditet igjen :)
Alle fortjener en ny....osv;)

 
  • Liker
Reaksjoner: Dingle og bragemann
Jeg har brukt Sutterud ved flere jobber og det har alltid vært god service og levering.
Det er klart at tilsvarende kasser kan leveres fra Kina, men det er nok ikke usannsynlig at det vil følge en annen kvalitet med på kjøpet.

Ja, det er forstålig med leveringsproblemer. Definisjon av tidsaspekt og tilhørende vil ikke jeg gå inn på.

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Trulle75 og bragemann
Det som fremstår for meg uforståelig er at det ikke er mulig å gi svar til sine kunder, spesielt da en har mottatt depositum på betydelige beløp. Virker som om flere har et godt forhold til vedkommende, men det hjelper ikke å stikke hodet i sanden.
 
Jeg elsker sjappa og jeg digger stilen til Erik. Men jeg var innom der på mandag for å høre hva som skjer med omegaen min som jeg skulle bytte glass på. Det skulle gå enkelt og kjapt ut ifra hva jeg skjønte da jeg leverte den inn.

Har sendt chat på face og har ellers hatt hyggelige samtaler, men dette fikk jeg ikke noe svar på.

På mandag var det en vikar der også, og jeg tenkte jeg kunne kjøpe en nato til seikoen min i samme øyeblikk.

Vedkommende fant klokken i systemet, men kunne ikke si noe om fremgang. Og vedkommende visste heller ikke hvor 22mm natoene lå.

Så jeg sa, huh, ok. Og gikk med uforrettet sak.

Jeg har ikke mistet troen, men et enkelt datasystem med en slags køordning vil kunne gjøre dette bedre. Greit om det tar et halvt år, men da vil jeg vite det på forhånd.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og fredskijj
Trist lesing, ja. Jeg har vært fornøyd de gangene jeg har hatt med vedkommende å gjøre.

Apropos gordisk knute, @Loevhagen, så ble den løst med sverd....

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Dado
Han er aktiv på facebook iallefall. Han driver å kommenterer på Klokkeriet nå. Så kan vel ikke være så vanskelig å svare folk? Han er jo på både nett og i butikken.
Hadde nok eksplodert hadde det vært meg i en situasjon der jeg hadde betalt 10 000,- og ventet i 2-3 år.
Jeg hadde krevd pengene tilbake. Eller gått til sak.
Ser ut til at det ikke fins håp. Kan jo ikke dille og dalle og forsvare denne nissen noe mer. Han er ikke til å stole på og bare tuller. Enkelt og greit.
 
Ja, han er flink til å overse henvendelser. Leverte en Omega i begynnelsen av juni for noe han kalte et enkelt glassbytte hvor den skulle vært ferdig uken etter. Ukene gikk, jeg forsøkte å kontakte han per telefon flere ganger, tre mailer og ingen respons. Da jeg kom tilbake fra ferie i starten av august forsøkte jeg igjen til ingen nytte. Dro derfor innom og spurte etter status. Fikk beskjed etter at han bak kassen ringte urmakeren om at den var under arbeid og maks en uke så kunne den hentes. Han bak kassen sa at klok av skade kunne jeg pålage meg 14 dager. Dette er nå nesten 3 uker siden.

Dette er litt ut av kontekst i forhold til tråd, men viser litt til dårlig struktur og rutiner som sikkert kan overføres og forklare hvorfor leveransen av Radium er såpass forsinket og så mye rot. Bedre med noe info enn å la folk vente og bli irriterte. Jeg kommer iallefall ikke til å anbefale og bruke denne urmakeren ved neste korsvei. Det fins andre alternativer som er bedre og mer særiøse. Jeg føler med dere som har bestilt og ventet lenge...

Omtrent samme opplevelse jeg hadde da jeg leverte min Hamilton Khaki inn dit for litt småtteri som skulle ordnes. Ukene gikk og ble stadig lovet at den var rett rundt hjørnet. Etter hvert fikk jeg ikke svar på telefon fra mitt personlige nummer, kun når jeg ringte fra andre nummer, noe som fikk meg til å mistenke unngåelse. Etter flere uker fikk jeg den tilbake med en konsentrisk ripe på hele skiven da en lærling hadde satt på timeviseren og skrudd på kronen uten å først passe på at timeviseren ikke gnisset inntil skiven, noe den gjorde.

Skiven var også løs og rikket på seg da jeg brukte kronen.

Leverte den klok av skade inn til Urmaker Gulbrandsen, som fikset den på en uke med svar innen få minutter på alle spørsmål jeg hadde. Har brukt ham til alt av service siden, og fortsetter med det.