Radium Instruments

Medlem
11. jan. 2015
Innlegg
105
Sted
Hamar
Hei.

For godt over ett år(Februar) siden bestemte jeg meg, etter 100talls besøk på nettsiden til produsenten - jeg skulle bestille meg en Radium Original!
Tok kontakt med en supertrivelig Erik, ble enig om hvilken klokke jeg skulle ha, satte over et depositum(10.000,-) og da var det bare å glede seg til våren. Det skulle ikke ta så veldig lang tid før klokke skulle være ferdig.

Mens jeg ventet på klokken, fikk jeg se bilde av en Radium med syrebehandet skive, så jeg tok kontakt med Erik og spurte om det var mulig at jeg fikk min med en sånn skive. Fikk beskjed om at ventetiden kunne bli noe lengre, men jeg syns det var verdt det. Klokken skulle være ferdig på vårparten.

Så begynte tiden å dra ut. Jeg skulle i utgangspunkt ha klokken før sommeren, men nå var det midt i fellesferien. Sendte flere mail og meldinger på facebook, etter lang tid fikk jeg svar. Klokken skulle komme til høsten. Høsten var over men ingen klokke var ferdig.
Sånn holdt det på ut hele året. Fikk heller ikke tilsendt noen bilder fra produksjonen, som de så fint skrev at man skulle få mens klokken ble produsert. Dette har jeg etterspurt uten noe svar.

For 2 måned siden begynte jeg å bli skikkelig lei. Sendte mail til Erik og sa jeg ville heve kjøpet, men fikk ikke noe svar. Tok kontakt med Thomas Malling som også er en del av prosjektet. Han kunne fortelle at de har hatt problemer med kassene, siden produsenten hadde trukket(?) seg. Han skulle se hva han kunne få til, og jeg skulle høre fra han dagen etter.
Ja, dagene gikk og har ikke hørt noe mer. Nå får jeg ikke tak i han heller...

I dag skulle jeg innom nettsiden til Radium for å sjekke om det har skjedd noe nytt på nettsiden, men oppdaget at nettsiden er lagt ned! Da begynte jeg virkelig å lure.

Jeg befinner meg nå i en fortviler situasjon.
Har jeg blitt svindlet?! Hva skal jeg gjøre? 10.000,- er faktisk en god slump med penger!
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
å få tak i sutterud på mail, pm eller telefon er det bare å gi opp, da det tydeligvis er fullt kjør hele tiden.
eneste som nytter er å stikke innom sjappen.
 
å få tak i sutterud på mail, pm eller telefon er det bare å gi opp, da det tydeligvis er fullt kjør hele tiden.
eneste som nytter er å stikke innom sjappen.

Sånn kan man ikke holde på, om man skal drive profesjonelt. Er vel ikke bare folk i Oslområde som har mulighet til å stikke innom han som kjøper Radium.
 
Dette er trist lesning og ikke en beskrivelse av den Erik jeg er blitt kjent med på Bjølsen.
 
Definitivt ikke noen bra måte å drive butikk nei.
jeg hadde en klokke inne for pakningsbytte for noen år siden, men det ble masse rot og tok veldig lang tid.
klokken ble dessverre ikke tett heller.
 
  • Liker
Reaksjoner: emptybrainjacks
Det er ikke mye profesjonalisme over denne virksomhet. Er vel mer preget av en bakgårdssjappe som holder på å "jobbe seg i hjel". Synd - for Radium urene er overkule og jeg har såååå lyst på en, men jeg "tørr bare ikke".
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Det er ikke mye profesjonalisme over denne virksomhet. Er vel mer preget av en bakgårdssjappe som holder på å "jobbe seg i hjel". Synd - for Radium urene er overkule og jeg har såååå lyst på en, men jeg "tørr bare ikke".

Ja, det er veldig synd. De er sinnssykt kule.
VG+ i dag: "Foreløpig har Sutterud laget 25 Radiumklokker, med bestilling på 15 nye. Klokken tar et halvt år å lage, og koster 20.000 kroner".
 
Tror ikke du har blitt lurt. Jeg er rimelig sikker på at Erik ordner opp.
Må være en fortvilet situasjon for dem også, men alle fortjener svar på henvendelser, så det er for dårlig.
 
Tror vel egentlig ikke at jeg bevisst har blitt lurt. Men hvis jeg ikke får klokke eller penger, er resultat det samme, dessverre.
 
Jeg var innom Erik for et par uker siden. Samtalen dreiet som vanlig inn på Radium og han kunne fortelle at produsenten av kassene hadde noen personlige "issues", som gjorde at de måtte finne en ny samarbeidspartner.

De var i gang med å finne en ny produsent og kikket østover denne gang. De forventet å få en jevnere flyt av kasser, samt å korte ned ventetiden på urene, så snart dette var på plass.

Jeg kjenner ikke noen av partene annet enn at jeg har vært innom Erik noen ganger på Bjølsen. Jeg hadde blitt veldig overrasket om han forsøkte å lure noen.

Kansje de har fått såpass mye å gjøre at det er rom for en halv stilling for den merkantile delen av forretningen?

Food for thought
 
Redigert:
Ingenting kan forsvare slik oppførsel dette er SLETT kundebehandling. Ingen har så stor pågang at de ikke kan sende ut en kort oppdatering på mail til de som har reservert og betalt depositum. Det gjør du på dass med mobilen... Du har rett til å være frustrert, jeg hadde lett bedt om å få pengene tilbake. Klokkene er ikke så fine at de er verdt alt det røret rundt prosessen. Jobber selv med kundebehandling og dette skjærer bare i hjerterota... Kommer man opp i kjipe situasjoner så er informasjon det eneste som kan holde hordene rolig... og den totale mangelen på informasjon her er jo bare flaut.
 
Se der var siden nede ja. Ser i den gamle tråden fra 2015 at det allerede da var mye styr. Og nå i 2017 er det fortsatt styr og sidene er i tillegg nede. Er det slutt på Radium? Synd var veldig kule klokker.