Radium Instruments

Omtrent samme opplevelse jeg hadde da jeg leverte min Hamilton Khaki inn dit for litt småtteri som skulle ordnes. Ukene gikk og ble stadig lovet at den var rett rundt hjørnet. Etter hvert fikk jeg ikke svar på telefon fra mitt personlige nummer, kun når jeg ringte fra andre nummer, noe som fikk meg til å mistenke unngåelse. Etter flere uker fikk jeg den tilbake med en konsentrisk ripe på hele skiven da en lærling hadde satt på timeviseren og skrudd på kronen uten å først passe på at timeviseren ikke gnisset inntil skiven, noe den gjorde.

Skiven var også løs og rikket på seg da jeg brukte kronen.

Leverte den klok av skade inn til Urmaker Gulbrandsen, som fikset den på en uke med svar innen få minutter på alle spørsmål jeg hadde.

Er ikke bra dette.. Noen tiltak bør gjøres der relativt omgående
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321
Det er vel bare å slutte å anbefale og heller advare, så kommer han ajour :)

Hvis han kommer ajour så vil det være bra nåværende kunder.

Men forretningsmodellen med sine svakheter lever videre og det vil oppstå tilsvarende situasjon i fremtiden.

Jeg syns man må søke en varig løsning her. Om det er å involvere 3.part med de konsekvenser det innebærer, eller at innehaveren tar grep og ordner opp selv, har ikke så mye å si.

Det at vi skal slutte å anbefale ham for å la ham komme ajour blir ikke riktig. Vi trenger ikke løse de problemene han selv har forårsaket. Det må han gjøre selv.

Vi kan gjerne slutte å anbefale ham, men i såfall er det fordi vi ikke har tillit til ham og måten han driver butikken sin.

Det er jo ikke slik at han har havnet i dette uføret helt plutselig. Ingen som bare "havner" noen plass. Akkurat som når noen havner på pallen i et stort mesterskap. Det ligger flere tusen treningstimer og forberedelser bak. Det er ikke tilfeldig. Man havner rett og slett ikke på den pallen. Det samme prinsippet gjelder her bare med motsatt fortegn.
 
Man kan ikke drive butikk på denne måten. De av dere som har betalt inn forskudd bør få dette refundert snarest mulig, da virksomheter som drives slik som denne gjerne går konk, og da er det nok ikke lett å få tilbake det som har blitt betalt.
 
Først: Jeg er en av de som ALLTID har tatt Erik sin side i ALLE diskusjoner- og nå har lært at jeg kanskje ikke hadde fått meg den gode, hyggelige, nevenyttige (sa jeg HYGGELIGE?) nye klokkevennen jeg kanskje trodde jeg hadde...
--


Jeg har lenge uttrykt min frustrasjon ovenfor denne mannen rundt bla. en radium som det ble forskuddsbetalt for relativt tidlig i 2016 (uttrykt kun til ham og de han jobber med- aldri i "offentlighet"). Kun blitt møtt med vennlige, unnvikende og tildels finurlige forklaringer og NULL oppfølging i form av handling. Jeg har også blitt møtt med fantastiske svar som "Nå ble jeg veldig lei meg" når fraværet av handling påpekes.

Ble omsider lovet en kasse fra en klokke som en kunde hadde solgt tilbake til ham for noen måneder siden (etter at han først nektet for å ha mottatt kr.10.000.-++ i forskudd fra meg- men alikevel, angivelig, hadde produsert en skive etter mine preferanser) - heller ikke denne gangen skjedde det et pip- han slapp maset mitt til jeg innså at jeg hadde vært for blåøyd NOK en gang.

Jeg fikk derimot en tekstmelding og et anrop minutter etter at jeg hadde hatt en samtale med en felles bekjent der jeg (nok en gang) tydelig hadde gitt uttryk for min frustrasjon for radiumhistorien og MYE annet rot) og bla. nevnte forliksrådet i kjappe ordelag. Sms og de første sekundene av samtalen lød ca slik: "nå er jeg såpass redd at jeg bare setter tilbake pengene du har forskuddsbetalt fra min private konto- det er INGEN penger i firmaet Radium". Resten av samtalen (der han stadig ba meg utdype eller gjenta ting han kunne oppleve som "skremmende"/"bli redd for" eller da jeg hevet stemmen min - og jeg stadig spurte HVA i all verden han var redd for) kan forbli mellom han og meg.

For min del er det ikke ventetiden og "verdiene" som gnager, men hvordan han snor seg unna og manipulerer med en skremmende høy sosial intelligens og må bli "skremt" til å gjøre opp for seg ovenfor folk han mener han "kun har behandlet slik han ville behandlet sine beste venner og familie"..

Jeg uttaler meg ikke mer om denne saken, men til dere som lurer: pengene sto på konto første gang jeg sjekket saldo etter jeg slang på røret.... :(
 
giphy.gif
 
Redigert:
Først: Jeg er en av de som ALLTID har tatt Erik sin side i ALLE diskusjoner- og nå har lært at jeg kanskje ikke hadde fått meg den gode, hyggelige, nevenyttige (sa jeg HYGGELIGE?) nye klokkevennen jeg kanskje trodde jeg hadde...
--


Jeg har lenge uttrykt min frustrasjon ovenfor denne mannen rundt bla. en radium som det ble forskuddsbetalt for relativt tidlig i 2016 (uttrykt kun til ham og de han jobber med- aldri i "offentlighet"). Kun blitt møtt med vennlige, unnvikende og tildels finurlige forklaringer og NULL oppfølging i form av handling. Jeg har også blitt møtt med fantastiske svar som "Nå ble jeg veldig lei meg" når fraværet av handling påpekes.

Ble omsider lovet en kasse fra en klokke som en kunde hadde solgt tilbake til ham for noen måneder siden (etter at han først nektet for å ha mottatt kr.10.000.-++ i forskudd fra meg- men alikevel, angivelig, hadde produsert en skive etter mine preferanser) - heller ikke denne gangen skjedde det et pip- han slapp maset mitt til jeg innså at jeg hadde vært for blåøyd NOK en gang.

Jeg fikk derimot en tekstmelding og et anrop minutter etter at jeg hadde hatt en samtale med en felles bekjent der jeg (nok en gang) tydelig hadde gitt uttryk for min frustrasjon for radiumhistorien og MYE annet rot) og bla. nevnte forliksrådet i kjappe ordelag. Sms og de første sekundene av samtalen lød ca slik: "nå er jeg såpass redd at jeg bare setter tilbake pengene du har forskuddsbetalt fra min private konto- det er INGEN penger i firmaet Radium". Resten av samtalen (der han stadig ba meg utdype eller gjenta ting han kunne oppleve som "skremmende"/"bli redd for" eller da jeg hevet stemmen min - og jeg stadig spurte HVA i all verden han var redd for) kan forbli mellom han og meg.

For min del er det ikke ventetiden og "verdiene" som gnager, men hvordan han snor seg unna og manipulerer med en skremmende høy sosial intelligens og må bli "skremt" til å gjøre opp for seg ovenfor folk han mener han "kun har behandlet slik han ville behandlet sine beste venner og familie"..

Jeg uttaler meg ikke mer om denne saken, men til dere som lurer: pengene sto på konto første gang jeg sjekket saldo etter jeg slang på røret.... :(
Tragiske greier ja. Bra du fikk pengene dine ivertfall. Virker jo som det bare er unskyldninger og løgner fra den mannen der.
 
  • Liker
Reaksjoner: Elmagico
Ser at jeg har samme opplevelse som mange andre her. Bestilte en Radium Original i januar 2015 og betalte inn forskudd på 10000,- med lovnad om leveranse i mars/april 2015. Skal ikke gå igjennom hele prosessen da den er lik hva mange andre har opplevd, men etter mange purringer og påfølgende unnskyldninger om både det ene og det andre gikk jeg lei i februar 2016 og forlangte pengene tilbake. Tok litt tid, men etter noen purringer så stod de på konto til slutt. Ser etter hva andre opplever at jeg i så måte har vært heldig....håper Malling/Sutterud tar grep og gjør opp med de som ikke har fått varen de har forhåndsbetalt en heftig sum for.

Egentlig litt synd, synes konseptet var kult, om enn noe overpriset for selve klokkene. Har sett i ettertid at prod. nr. jeg bestilte/reserverte har ligget ute til salg, så "min" klokke ble vel levert til slutt til en annen eier.
 
  • Liker
Reaksjoner: Elmagico
Just my 2 cents;

Jeg forstår frustrasjonen over å ha utestående midler man har forhåndsbetalt og folkene bak Radium har håndtert dette klønete. Men nå holder det vel med lynsjestemning?

Vi skal være veldig glad for at det er uavhengige urmakere som er flinke i den tekniske delen av jobben og som brenner for den delen av klokkeverden som ikke innebærer 16 måneders service i Sveits.
Radium-prosjektet var spennende og dette var vel et av de mest innovative norske klokkemerkene på årtier.
Hadde klokken vært vanntett hadde jeg skrevet meg opp på ventelisten og i dag hatt 10' utestående.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og bragemann
Just my 2 cents;

Jeg forstår frustrasjonen over å ha utestående midler man har forhåndsbetalt og folkene bak Radium har håndtert dette klønete. Men nå holder det vel med lynsjestemning?

Vi skal være veldig glad for at det er uavhengige urmakere som er flinke i den tekniske delen av jobben og som brenner for den delen av klokkeverden som ikke innebærer 16 måneders service i Sveits.
Radium-prosjektet var spennende og dette var vel et av de mest innovative norske klokkemerkene på årtier.
Hadde klokken vært vanntett hadde jeg skrevet meg opp på ventelisten og i dag hatt 10' utestående.
Jeg synes "lynsjestemingen" er berettiget ut i fra det jeg har lest i denne tråden. Som det påpekes har urmakeren tilgang til å lese denne tråden, noe jeg er sikker på at han gjør - den er allerede besvart en gang tidligere. Når det ikke kommer noen konkret besvarelse her (med forbehold om at han forhåpentligvis har tatt kontakt med de berørte direkte (men da burde de også skrive her at ting ryddes opp i)), så vitner det bare om at det fremdeles ikke er håp om forbedringer hva leveranser og ikke minst tilbakemeldinger til kunder gjelder. Eneste som hadde funket her var en konkret tilbakemelding på hva som nå skjer med leveranser, samt at de som ønsker kunne tatt kontakt og fått depositum tilbake umiddelbart. Dersom denne tilbakemeldingen uteblir - ja da hadde ikke jeg hatt stort håp
 
Redigert:
..glad for at det er uavhengige urmakere som er flinke i den tekniske delen av jobben og som brenner for den delen av klokkeverden som ikke innebærer 16 måneders service i Sveits.

Er det slik at man er kjapp på service ellers - men bare ikke på Radiumprosjektet?
 
Hadde ikke DN en stor artikkel om Radium på et tidspunkt? Burde jo følges opp...

Her:
http://www.dn.no/d2/2015/01/22/2119/Utvalgt/saboteur

8

Er det slik at man er kjapp på service ellers - men bare ikke på Radiumprosjektet?

Nå er det en stund siden jeg hadde Svigermor sitt arvede gullur hos Sutterud. Ingen ting å klage på verken av service, pålitelighet eller hurtighet.

Min Svoger hadde et gammelt lommeur der. Han hadde samme erfaring.
Mine erfaringer som kunde til "Urmakeren" er utelukkende positive.

8
 
Dro inn til Oslo forrige uke for å snakke med Erik. Han var heldigvis på plass, og ble rimelig paff da jeg presenterte meg. Jeg har i lang tid prøvd å få tilbake pengene mine, uten hell.
Han la seg naturligvis paddeflat og fortalte meg en hel del om hva som skjer fremover. Han har angivelig solgt 60 klokker til en "gjeng", og 20 av de skal han levere før jul. Først da hadde han penger til å betale meg tilbake. Han skulle gå offentlig ut med hele historien kommende uke. Han nevnte denne tråden også, så regner med at det kommer noe her. Da er det bare å vente å se, nok en gang.
 
Dro inn til Oslo forrige uke for å snakke med Erik. Han var heldigvis på plass, og ble rimelig paff da jeg presenterte meg. Jeg har i lang tid prøvd å få tilbake pengene mine, uten hell.
Han la seg naturligvis paddeflat og fortalte meg en hel del om hva som skjer fremover. Han har angivelig solgt 60 klokker til en "gjeng", og 20 av de skal han levere før jul. Først da hadde han penger til å betale meg tilbake. Han skulle gå offentlig ut med hele historien kommende uke. Han nevnte denne tråden også, så regner med at det kommer noe her. Da er det bare å vente å se, nok en gang.
Flere unskyldninger og løgner med andre ord. Påfallende at det var kommende uke da når du plutselig var innom. Han var nok veltalende og overbevisende når han snakket med deg. Men det er foreløpig kun tomme ord.
Men de 60 klokkene han angivelig hadde solgt? Var det Radium eller?
 
Jøss. Virker litt rart at én persons depositum går til utgifter sånn at det ikke kan refunderes før andre klokker er levert. Eller var dette helt klart da avtalen ble inngått?

Jeg har stort sett vært fornøyd kunde, men hele Radiumopplegget virker i overkant fishy.