procard?

kjøp noe du har råd til.
har du ikke råd så får du spare til du har råd.

+1

Jeg legger av litt penger innimellom når jeg har litt ekstra. Det kan ta en stund, av og til år før jeg har råd til det jeg vil ha;)

P1010709.jpg

Dette gjør jo jeg også, men det er bare å legge inn et ekstra sikkerhetslag... så lenge man har cash til å dekke det man kjøper er det jo strengt tatt ikke å handle på kreditt :).

Kan jo også fint handle noe du ikke har penger til der å da, så lenge du veit du du får dem før regninga forfaller! Som Espen sier "Kreditt er ikke farlig, er bare destillert fremtid" ;)

Låne penger du strengt tatt ikke har på kredittkort/forbrukslån??? For å kjøpe deg en Omega, som stuper i verdi dagen du tar den med ut av AD? Seriously, hva skjer med det? Skal du ha fet klokke bør du ha råd til det.

Hørte om en kis som tok opp 60k i forbrukslån for å kjøpe seg en ekte diamant-bling å ha i øret. Det ble ledd av, høyt og lenge. Av alle.

Sorry ass.

Procard

Noen her som har erfaring med procard?
vurderer dette i stedet for og vente ett par tre mnd, nye omega po lysten er blitt for stor;)

NEIIIIIIIII !!!!!!!!

Stay away,
skjønner det er fristende, men jeg synes det er en dårlig ide.

Hadde det vært noe som er 100% nødvendig, hadde jeg stemt ja,

Spar til du har cash, hvis du har den gulroten forran deg er det (kanskje) lettere å begrense forbruket
nå som du sparer til noe spesifikt og ikke en generell buffer, eller noe annet.

Jeg synes det er sundt at de yngre skal være i opposisjon, men ikke i denne saken.
(Beklager at jeg spillte alderskortet, men jeg føler det er på sin plass....)

(( Jeg skjønner jeg begynner å bli gammel/etablert når jeg argumenterer slik.))

Uansett, jeg ønsker deg lykke til med ny klokke om noen måneder, når korterm-sesongen starter.....

Hvis det er rentefritt og null gebyrer sier jeg kjør på…. Faktisk så lønner det seg hvis du putter de pengene ett annet sted i mellomtiden

Spørsmålet er vel om hvor god selvdisiplinen du har?

Låne penger du strengt tatt ikke har på kredittkort/forbrukslån??? For å kjøpe deg en Omega, som stuper i verdi dagen du tar den med ut av AD? Seriously, hva skjer med det? Skal du ha fet klokke bør du ha råd til det.

Hørte om en kis som tok opp 60k i forbrukslån for å kjøpe seg en ekte diamant-bling å ha i øret. Det ble ledd av, høyt og lenge. Av alle.

Sorry ass.

Er dette det værste du har hørt om? To tidligere kollegaer av Boenna_69 og meg (fra den gang vi jobbet i samme sjappe) lånte penger hos Cresco til henholdsvis laptop og nye SILIKONPUPPER. det var tider det. :D

Jeg møtte en type som tok lån med sikkerhet i huset til sine foreldre så han kunne kjøpe seg en Ducati til nesten 700.000 kr. Ja, han lånte hele beløpet.

Kjøpte du av Johnny idag? :) gratulerer!

Nei, klokken har jeg hatt i snart 3 år (ellers takk), jeg ville bare illustrere at jeg må spare leeeenge for å få råd til det jeg vil ha. Men kanskje ikke fullt så lenge som sedlene skulle tilsi, selv om det føles slik.

Nei, klokken har jeg hatt i snart 3 år (ellers takk), jeg ville bare illustrere at jeg må spare leeeenge for å få råd til det jeg vil ha. Men kanskje ikke fullt så lenge som sedlene skulle tilsi, selv om det føles slik.

Flotte sedler! Alder?

Edit: haha, det står jo på. Skjerpings!