procard?

Medlem
5. aug. 2010
Innlegg
155
Noen her som har erfaring med procard?
vurderer dette i stedet for og vente ett par tre mnd, nye omega po lysten er blitt for stor;)
 
Ingen erfaring, vet bare at ting smaker veldig mye bedre når man ikke må låne til det.
 
ja men tenkte lissom, rentefritt, betaler 18 lapper med en gang og 20 til i løpet av di 2-3 første
 
18000 kr ila 3 måned, da skal du ha 6000 kr i overskudd hver måned, det er ganske mye.

Om det kun er snakk om 3 månded utsettelse tror jeg jeg ville spart.
 
Dette er ikke mine ord og sitatet er ikke ordrett, men likevel:

Renter er avgift på utålmodighet.

Dette er en av årsakene til at mange av verdens rikeste familier er så rike som de er og blir rikere for hver dag som går.

Les: spar heller opp de ekstra månedene. Det føles uendelig mye bedre ut når man klarer å legge av til sparing og faktisk gå ut å bruke oppsparte enn å betale ned på en kredittkortregning.
 
For min del er kreditt forbeholdt krise/ekstrem nødvendighet. Ur handel kommer ikke under disse kategoriene.
Så mitt tips er å spare, eller eventuelt bruke månedene på å finne ett fint brukt eksemplar med betydelig "rabatt" :)
 
Jeg hadde spart i disse 3mnd heller enn å gå for et ProCard! Kjipt å betale et gebyr og betale for å betal hver mnd:( Og som der blir nevt, betaler du ikke til tiden og innenfor den rentefrie tiden, ja da blir det fort dyr klokke;)
 
De prøvde å selge meg en Breitling på Protid med Procard-finansiering som jeg takket høflig nei til. Salgspitchen var at de tok seg av alle gebyrer som en del av servicen på butikken. Det skulle altså ikke være noen forskjell i prisen på klokken om jeg strakk betalingen over 12mnd. kontra hele beløpet cash der og da, selvfølgelig med forbehold om at man betalte alle terminene i tide. Er uansett en person som vil ha økonomien på stell og hater å ha masse avbetalingsregninger, så blir nok uansett uaktuelt for min del, men tilbudet er jo veldig bra om prisen blir den samme...
 
For min del er kreditt forbeholdt krise/ekstrem nødvendighet. Ur handel kommer ikke under disse kategoriene.
Så mitt tips er å spare, eller eventuelt bruke månedene på å finne ett fint brukt eksemplar med betydelig "rabatt" :)

Alt jeg handler på nett bruker jeg Mastercard til, samt reiser, alt på reisen, alle dyre kjøp! Greit å ha den ekstra sikkerheten man får ved å bruke Mastercard! =)
 
Alt jeg handler på nett bruker jeg Mastercard til, samt reiser, alt på reisen, alle dyre kjøp! Greit å ha den ekstra sikkerheten man får ved å bruke Mastercard! =)

Dette gjør jo jeg også, men det er bare å legge inn et ekstra sikkerhetslag... så lenge man har cash til å dekke det man kjøper er det jo strengt tatt ikke å handle på kreditt :).
 
kjøp noe du har råd til.
har du ikke råd så får du spare til du har råd.

kjipern hvis du kjøper klokka så neste måned ryker bilbrems/varmtvannsbereder etc og du havner bakpå. Da blir det fort dyrt.

Er det verdt risiko'en?
 
kjøp noe du har råd til.
har du ikke råd så får du spare til du har råd.

+1

Jeg legger av litt penger innimellom når jeg har litt ekstra. Det kan ta en stund, av og til år før jeg har råd til det jeg vil ha;)

P1010709.jpg
 
Dette gjør jo jeg også, men det er bare å legge inn et ekstra sikkerhetslag... så lenge man har cash til å dekke det man kjøper er det jo strengt tatt ikke å handle på kreditt :).

Kan jo også fint handle noe du ikke har penger til der å da, så lenge du veit du du får dem før regninga forfaller! Som Espen sier "Kreditt er ikke farlig, er bare destillert fremtid" ;)