Patek Philippe-tråden

Mistet/funnet Aquanaut:
Skylder vel en oppdatering her , finner har valgt å ligge litt lavt for å ikke lage noe oppstyr men her er slik jeg har oppfattet historien,
Ingen navn nevnes btw. (Finner bor i samme strøk som eier/eiers foreldre)
Aquanauten er gjenforent med eier som fikk den for noen år tilbake som konfirmasjonsgave, denne ble mistet i finners hage på snarvei hjem gjennom finners hage over noen gjerder i oktober. Da eier ifølge finner er en ung mann på 21 og student har han ikke økonomisk anledning til å betale finnerlønn men har foreslått en kasse rødvin fra fars kjeller som kompensasjon/oppgjør, dette har fremdeles ikke funnet sted siden dette ble foreslått for noen uker tilbake. Da jeg har til en viss grad deltatt i formidling via kjente synes jeg dette er kjipt for finner på finners vegne. Antar at det ikke står `dårlig til`i eiers familie økonomisk uten at jeg skal spekulere videre på dette og håper at det løser seg på `gentlemans vis` Som seg hør og bør.
Sjokkerende smålig.
 
Mistet/funnet Aquanaut:
Skylder vel en oppdatering her , finner har valgt å ligge litt lavt for å ikke lage noe oppstyr men her er slik jeg har oppfattet historien,
Ingen navn nevnes btw. (Finner bor i samme strøk som eier/eiers foreldre)
Aquanauten er gjenforent med eier som fikk den for noen år tilbake som konfirmasjonsgave, denne ble mistet i finners hage på snarvei hjem gjennom finners hage over noen gjerder i oktober. Da eier ifølge finner er en ung mann på 21 og student har han ikke økonomisk anledning til å betale finnerlønn men har foreslått en kasse rødvin fra fars kjeller som kompensasjon/oppgjør, dette har fremdeles ikke funnet sted siden dette ble foreslått for noen uker tilbake. Da jeg har til en viss grad deltatt i formidling via kjente synes jeg dette er kjipt for finner på finners vegne. Antar at det ikke står `dårlig til`i eiers familie økonomisk uten at jeg skal spekulere videre på dette og håper at det løser seg på `gentlemans vis` Som seg hør og bør.

Dette er vel ganske greit regulert gjennom hittegodsloven, så hvis finner vil sette seg på bakbeina så har han alle muligheter til det. En kasse vin, med mindre den er av meget høy kvalitet, kan vanskelig kompensere for en relativt vanlig 10% av verdien…

En 21 åring med Aquanaut bør vel kunne klare å finne midler ett eller annet sted for å kunne gi en ordentlig belønning! :rolleyes:
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Etter å ha prøvd litt forskjellige merker, har jeg nå fått sansen for Patek Philippe. Den så jeg faktisk ikke komme... På samme måte som jeg for noen år siden aldri trodde jeg skulle komme til å ha lyst på en Rolex. Men plutselig så er lysten på en Aquanaut stor! Men hva er egentlig fornuftig pris på en komplett og pen Aquanaut 5167A? Si f.eks ca 5 år gammel. Noen som har noen tanker om det?

Om noen har en de vil selge så send meg gjerne en PM! ;)

1624371294136.png

Bilde for oppmerksomhet.
 
Jeg tror du fort må regne 400K+. Og det kan man sikkert tenke at den er verdt, ihvertfall hvis prisveksten fortsetter. Det er en super klokke, men opplevelsen på hånda står ikke helt i stil med annenhåndsprisen. Uten at det er unikt for Aquanaut.
 
  • Liker
Reaksjoner: Hansaeng og KTS69
Jeg tror du fort må regne 400K+. Og det kan man sikkert tenke at den er verdt, ihvertfall hvis prisveksten fortsetter. Det er en super klokke, men opplevelsen på hånda står ikke helt i stil med annenhåndsprisen. Uten at det er unikt for Aquanaut.
Synes du ikke opplevelsen på hånden er bra? Det er klart at den rent rasjonelt vanskelig kan matche prisen, men det gjelder for så vidt de fleste klokker som koster mer enn en BB58 synes jeg. Men det stopper jo de færreste av oss asylanter :)