Patek Philippe-tråden

Du må prøve klokkene, jeg opplever de anderledes i IRL. 2 ting må vi ha straight. 5711 er ikke kjedelig! Chronoen har ref. 5980 ikke 5890. Klokke til 350tusen pålegger jeg riktig ref.. Men du er absolutt inne på de lekreste sportsklokker ever, og jeg ønsker deg lykke til!

Ble litt sent i natt, men ja det er naturligvis 5980 :)

5711 er pen, men veldig tynn og jo dessverre litt kjedelig når man sammenligner den med de andre alternativene :)

Den eneste jeg ikke har prøvd er 5726, og det er kanskje den jeg foretrekker, selv om den er fryktelig dyr (men rimeligere enn 5980). Det jeg kanskje er ute etter å forstå er hvorfor jeg skal bruke mer penger på en klokke som har en i min oppfatning enklere komplikasjon (kronograf vs annual calendar) - er det noen gode grunner utenom at det er den siste modellen eller tilsvarende?

Er en enkel mann så dette var en gledens liten film:
Instagram-bruker Doing_time pakker ut en 5980/1R på gullenke. 15sek morro! (usikker på om man får sett videon online eller måste inn i appen)

Kanskje kan virke som en liten "enabler" @KimS :)

Tror både kontoen og samboeren skriker om jeg prøver å kjøpe helgull-pakka.. men jeg liker veldig godt 5980R med rem... I følge prislisten for UK som jeg fikk av en forhandler der i helgen er retailen hele 43 230 pund for 5980R... mao relativt dyrt, og du kan legge på nesten 20 000 pund til for 5980/1R :)

Redigert av en moderator:
Du må prøve klokkene irl, de gir et annet inntrykk på hånden enn på bilder. Av en eller annen grunn er det mange fornuftige medlemmer som har sterke meninger om klokker de ikke har prøvd - dette gjelder særlig PP.

Personlig synes jeg ikke skivene på de du nevner ser busy ut irl, men det er en smakssak.

5980 er selvfølgelig ikke verdt prisen, med mindre du verdsetter den som et kunstverk - det er det den er. :D

Joda, 5980 er definitivt verdt det...;) at den er et kunstverk øker bare gleden av å passe på den til neste generasjon. ..

bilde til inspirasjon - bruksklokke!
20130723_142558_zpseaf7f092.jpg

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Må si meg enig

Må si meg enig. Har selv en 5165 som jeg kjøpte i 1999. Fikk både lenke og gummireim av Halvor. Passer godt på den for neste generasjon.

Patek på Bjerke

Var innom Bjerke i dag og prøvde Patek for første gang :)

Det ble testing av 5712 og 5980.

Som alle andre her på forumet er det jo bare å konkludere med at dette er nydelige mesterverk. Enkle og klassiske til fingerspissene. Patek er Patek sies det gang på gang fra alle jeg kjenner her inne. Kunne ikke sagt meg mer enig!

Vi får se med tiden om dette er noe for meg:)

Redigert:
Ikke enig :cool:

Jeg synes denne "klokken" er et mesterverk.. MEN klokker er som med damer, biler etc.. Smak und behag ;)