Patek Philippe-tråden

Noen her som har erfaring med denne klokka i levende live?
Spennende skive men den konkave overgangen mellom kasse og glass er vanskelig å tolke på bilder. Ser helt fantasktisk ut i noen vinkler og litt rart i andre...

Rapper bilde fra tidligere i tråden (er det lov?)

5205G.jpg

Ikke annen erfaring enn at 5205 satt perfekt på min hånd, @Stratocaster! Litt større enn en standard calatrava, men helt perfekt :)
 
Redigert av en moderator:
Det er kanskje bare jeg som undrer meg litt over buen opp til glasset. Perfekte proposjoner kan bli litt rare på noen bilder. Det er vel en som bare må prøves. Har Bjerke slike inne tro?

Det ser på en måte ut som om klokka ble litt for tykk og kasseavdelingen kamuflerte det på en elegant måte... Digger den allikevel;)
 
Redigert:
Det er kanskje bare jeg som undrer meg litt over buen opp til glasset. Perfekte proposjoner kan bli litt rare på noen bilder. Det er vel en som bare må prøves. Har Bjerke slike inne tro?

Det ser på en måte ut som om klokka ble litt for tykk og kasseavdelingen kamuflerte det på en elegant måte... Digger den allikevel;)

Aner ikke om bjerke har en inne nå, men de har hatt begge de to du viser til. Fantastiske klokker, men som alltid må slike prøves før man kjøper en. Helt ærlig så stod det mellom denne og 5980 for et lite år siden. Jeg gikk da for sistnevnte til tross for at det var en stålklokke.
 
WS av 5990 fra Patek Salon i Genève. Nydelig klokke, men dessverre alt for lite kontrast i skiven...

B059FB9C-B759-4EBD-86CF-AE2CAE2EB2D3_zpsipffecdt.jpg
 
Synes den er flott! Liker det litt forsiktige kanskje "kontrastløse" i skiven. Men det var kanskje noe annet live?
 
Aner ikke om bjerke har en inne nå, men de har hatt begge de to du viser til. Fantastiske klokker, men som alltid må slike prøves før man kjøper en. Helt ærlig så stod det mellom denne og 5980 for et lite år siden. Jeg gikk da for sistnevnte til tross for at det var en stålklokke.

Da vet vi at Bjerke ikke har inne, kunne heller ikke si når den kommer. Neste stopp Genève ;)
 
Hei.

Er litt fersk på Patek og generelt handel med så dyre klokker.
Har funnet en 5167 i USA fra en selger som har masse gode tilbakemld over hele www´en :)


100k for en 8mnd gammel uten boks, men med alt av papirer, sertfikat osv. Blir akkurat 125k ferdig mva. inn i landet.
Vet at dette ikke er røverkjøp, men med tanke på hvor vanskelig det er å få tak i en så tenker jeg å slå til.

- Uten boks, er det en gedigen minus ? For meg har det ingen betydning, men kanskje for en som skal kjøpe den senere ?
- Lettere måter å få tak i en ? Gidder ikke vente i flere mnd uansett.
- Garanti WW ? Vet at Patek har 2 år garanti, over et år igjen på denne. Vil Bjerke slå seg vrang på dette ?

Link til annonsen, kom gjerne med innvendinger på å kjøpe den ( kjapt da jeg allerede sitter i nettbanken :) ).

FSOT:patek Philippe 5167A-001 SS AQUANAUT 40MM on Tropical Rubber Strap Warranty - Rolex Forums - Rolex Watch Forum
 
Hei.

Er litt fersk på Patek og generelt handel med så dyre klokker.
Har funnet en 5167 i USA fra en selger som har masse gode tilbakemld over hele www´en :)


100k for en 8mnd gammel uten boks, men med alt av papirer, sertfikat osv. Blir akkurat 125k ferdig mva. inn i landet.
Vet at dette ikke er røverkjøp, men med tanke på hvor vanskelig det er å få tak i en så tenker jeg å slå til.

- Uten boks, er det en gedigen minus ? For meg har det ingen betydning, men kanskje for en som skal kjøpe den senere ?
- Lettere måter å få tak i en ? Gidder ikke vente i flere mnd uansett.
- Garanti WW ? Vet at Patek har 2 år garanti, over et år igjen på denne. Vil Bjerke slå seg vrang på dette ?

Link til annonsen, kom gjerne med innvendinger på å kjøpe den ( kjapt da jeg allerede sitter i nettbanken :) ).

FSOT:patek Philippe 5167A-001 SS AQUANAUT 40MM on Tropical Rubber Strap Warranty - Rolex Forums - Rolex Watch Forum

Jeg ville lagt ut en WTB her på sonen hvis jeg var deg. Vet at det er en her inne som er ute etter å selge en, men han kan evt få lov å stå frem selv :)
 
WS av 5990 fra Patek Salon i Genève. Nydelig klokke, men dessverre alt for lite kontrast i skiven...

B059FB9C-B759-4EBD-86CF-AE2CAE2EB2D3_zpsipffecdt.jpg

Dette er faktisk det beste bildet jeg har sett av denne klokken. Pga gjenskinnet i markører og visere ser det ut om disse er av gull. Det skapte en mye pene kontrast i skiven. Hadde de vært gull hadde jo klokken faktisk vært ganske pen!
 
Bestille tid for hva da? Det er jo en butikk. Skal du handle så bør du forsikre deg at modellen er ledig. Det er et museum der også. Meg bekjent trengs det ikke å bestilles tid der..
 
Spørsmålet er ikke dumt i det hele tatt, men i London er det bare å spasere rett inn i alle fall til strålende kundebehandling.
 
Noen som har spilt golf med pateken sin ? Har hatt en omega som viserene snurret rundt på når jeg spilte og rolexer som det ikke er noe problem med i det hele tatt. Det er ganske stor aks og deakselrasjon når du svinger, vet ikke om dette er skadelig for mekaniske urverk eller ikke ? Har flere kompiser som konsekvent tar av seg klokka når de spiller.
 
Jeg har spilt 3 ganger denne uken med min 5711. Og i tillegg vært på rangen 150 ganger de siste 2 mnd med samme klokke. Ikke merket noe på den... Har du fått deg Patek?

Er på vei :)

Spiller du på PGA touren eller ? 2 ganger om dagen på range og 3 runder i uka, lukter fugl av det. Er vel bare Vijay Singh som trener så mye på touren :)
 
Den du snakket om fra utlandet? 5167? Hehe, smurte litt tjukt på. Men har spilt 3 runder denne uken ja. Blir like hektet hver vår..
 
Den du snakket om fra utlandet? 5167?

En 5167 ja. Fant en LNIB fra USA som jeg slo til på. Begynte å lure litt på mengden trening ja :) Møtte Vijay på TPC Sawgrass når jeg varmet opp før en runde. Etter vi var ferdig med runden ( 4+ timer ) stod han på samme plassen og slo samme jernet som når vi gikk ut. Sies at han slår mer baller enn noen andre på touren.
 
Redigert: