Patek Philippe-tråden

Som refereranse bestillte jeg for en uke siden en ny Patek grå alligator rem til min 5056p, kostet 5000kr inkl forsendelse med Bjerke på KarlJohan. Et hyggelig bemøtende med kunnig folk på butikken ;)
 
1395765566206
 
Juryen er fortsatt ute mtp 5990. Men jeg tror den er heit irl. Pris? Tipper 50k usd...hjelp!
Det som er uvanlig, er minuttmarkering, meget busy dial og pusherne (sorry for språket, pun intended). Tykkelsen er vel som en 5980, dvs omtrent dobbel av 5711.
 
Mulig jeg er alene om dette synspunktet, men dette kommer for meg ikke i nærheten av eksisterende modeller rent estetisk. Har en følelse av at noe er feil. Klarer bare ikke helt å sette fingeren på hva.

Har funnet ut hva jeg synes er feil. Den er bare alt for grå. Det mangler litt kontraster. Ikke så mye som en liten rød viser å se en gang. Stålet gir et grått preg og skiven er mørkegrå og littegrann svart. Det er ingen ting som bryter. Den andre Pateken var jo helt tivoli. De kunne jo tatt noe av fargen fra den..
 
Har funnet ut hva jeg synes er feil. Den er bare alt for grå. Det mangler litt kontraster. Ikke så mye som en liten rød viser å se en gang. Stålet gir et grått preg og skiven er mørkegrå og littegrann svart. Det er ingen ting som bryter. Den andre Pateken var jo helt tivoli. De kunne jo tatt noe av fargen fra den..


Jeg tenkte også at dette var en "busy dial" men det er kanskje en vanesak, og smaken er jo så forskjellig der ute...
 
Jeg hadde ikke så mye imot selve subdialene, men jeg synes "LOCAL" og "HOME" fikk litt vel mye plass på skive. Jeg har et veldig ambivalent forhold til 5980, spesielt tykkelsen. Og denne skal vel være like tykk. På den ene siden gjør det Nautilus til et mye røffere sportsur, på den andre siden synes jeg bezelen blir litt for dominant og ødelegger mye av elegansen som er essensen ved serien. Så jeg regner med at jeg føler det samme med denn, og at 5712en min lever trygt :cool:
 
Var innom Patek Salonen i London lørdag. Prøvde en 5711. For en fantastisk klokke!

Konklusjon: min signatur er høyst gjeldende:) Og det skal være en 5711/1A 010.
 
Var innom Patek Salonen i London lørdag. Prøvde en 5711. For en fantastisk klokke!

Konklusjon: min signatur er høyst gjeldende:) Og det skal være en 5711/1A 010.

Den er virkelig nydelig.

Kjekt med tilbakemelding, bekrefter mitt foreløpig standpunkt, dukker 5711 opp så må Aquanauten gå til fordel for denne, selv om Aquanauten også er en utrolig tøff og helt forskjellig klokke fra 5711 :)
 
BASELnyhetene2014 from The Man himself

[video=youtube;lAzdqFgNQEQ]http://www.youtube.com/watch?v=lAzdqFgNQEQ[/video]
 
Tja, i videoen forteller han om "the new version" så da er det vel ikke i tillegg til. Tror personlig jeg holder en knapp på "gamle" 5980.
 
Patek 5205

Noen her som har erfaring med denne klokka i levende live?
Spennende skive men den konkave overgangen mellom kasse og glass er vanskelig å tolke på bilder. Ser helt fantasktisk ut i noen vinkler og litt rart i andre...

Rapper bilde fra tidligere i tråden (er det lov?)

5205G.jpg