Patek Philippe-tråden

@hørven - Det har blitt skrevet her på forumet tidligere at det billigste og raskeste, er å bestille en fra PP Salon i Geneve og reise ned selv og hente den. Da får du i tillegg til en fantastisk klokke også en fin tur, og muligheten til å se på mange andre PP samtidig. :)

Sveitserfrank har steget mye mot kronen det siste året og man må regne på dette ift lønnsomhet nå. Antar en aquanaut koster 10-15' mer nå enn i fjor kun pga kursendring.

Hvordan er tilgangen på en PP 5711 egentlig?

Er det mange på TS som har denne ?

Hvordan har prisutviklingen vært siste året?

Noen som har peiling ?

Ingenting er endret med 5711, den er kjip som f... Å få tak i, få i omløp, få på TS, prisene endrer seg ikke stort.

Nå har jeg ikke sett noen til salg på snart 1 år dog....
 
Redigert av en moderator:
Fick höra av Tony på luxurywatches.se att 5711 kommer sluta produceras, väntelistor tas upp hos AD men inga klockor blir levererade.. Han hade köpt sig 12 st PP 5711 i utlandet i rent investerings syfte..
Jag själv vet knte detta men det är få mennsker i scandinavia som har lika bra koll på klokker som han.

Någon som hört något liknande?
 
Fick höra av Tony på luxurywatches.se att 5711 kommer sluta produceras, väntelistor tas upp hos AD men inga klockor blir levererade.. Han hade köpt sig 12 st PP 5711 i utlandet i rent investerings syfte..
Jag själv vet knte detta men det är få mennsker i scandinavia som har lika bra koll på klokker som han.

Någon som hört något liknande?

Nei, men synes det høres rart ut. Jeg vil se for meg at 5711 er noe patek vil produsere i mange, mange år fremover.

Selv om Nautilus har utrolig liten plass på museet deres.
 
Hvordan er tilgangen på en PP 5711 egentlig?

Er det mange på TS som har denne ?

Hvordan har prisutviklingen vært siste året?

Noen som har peiling ?

Tja, jeg har en jeg... (og den er ikke til salgs) På TS er det stort sett mest av div. 5712/5980, samt denne Aquanaut'en som virker å være "overalt". Veldig lite 5711 som kanskje ikke er så populær blant WIS-folket, hvorfor vet jeg ikke. Som designpurist selv var det ihvertfall ingen tvil om at jeg ville så nærme Gentas original som mulig, men hver sin smak, interesse, behov og budsjett :)

Prisutviklingen på 5711 har vel vært svakt stigende de siste årene som alltid, men ikke noen voldsomme økninger såvidt jeg har registrert. Tilgjengeligheten er etter min erfaring dårlig, mye enklere å finne Nautilus'ene med komplikasjoner, da spesielt nevnte 5712/5980. Dog har jeg sett noen få 5711 i bruktbutikker i London de siste årene, priser rundt £16.000.
 
5711 skal være (og er) vanskligere å finne enn 5712, men alikevel vet jeg om flere 5711 enn 5712 på sonen.

Så tja... :)
 
@KarlFr, jeg venter på en custom rem direkte fra Camille Fournet. Disse lager remmene til Patek, JLC +++ Det koster litt, men det gjør originalremmene også. Send dem en mail så oppgir de korrekte options og mål for remmen til din klokke, eller velg egne.

Jeg gikk for litt andre mål enn PP sin standardrem for at spennen skulle plasseres bedre.

Når det gjelder Bjerkes rutiner er de til en viss grad forsvarbare da dette nok handler om at det ikke er ønskelig med ekte klokkedeler i fritt omløp. Her er det nok også betydelig press fra Patek Philippe.

Når det er sagt, burde man jo utvise litt sunt fornuft, og med tanke på flere ansatte frekventerer TS burde dette tilfellet strengt tatt kunne bli løst litt mer elegant...

Kjempetips! har hørt om dem og legger nok inn en bestilling da orginalremmen ikke passet meg helt. Besluttskrampe med så mangen valg på deres side da :eek:
 
Redigert av en moderator:
Hvordan er tilgangen på en PP 5711 egentlig?

Er det mange på TS som har denne ?

Hvordan har prisutviklingen vært siste året?

Noen som har peiling ?

Italia etter en liten email runde jeg hadde for en mnd siden var plassen med mest easy 5711, vanvittig mangen Patek AD´s i Italia (se Patek siden) , fleste plasser hadde ingen ventelister men måtte bestilles med cirka 5-6mnd ventetid. 16.760 Eur uten moms, 20.450 Eur med moms. Så egentlig ikke mangen kroner å spare, bare litt tid :D
 
Banning i kjærka?

Tror kanskje jeg har bannet i Patek kirken, fikk i alle fall svar :) Jeg lurte på om det var mulig å utstyre min 5980 med original skinnrem. Her er svaret jeg fikk:

Screenshot%20at%20jan.%2011%2010-31-22.png
 
Bjerke i Oslo hadde en Aquanaut inne rett før Jul, du kunne jo sjekke der? Jeg hadde stått på venteliste hos Bjerke litt over et år før jeg fikk "tilslag" derfra, i mellomtiden har jeg anskaffet meg en 5980 så jeg takket nei til 5167. Andre her på TS har tollet inn nytt fra AD i utlandet.

Hvis du går for en brukt tror jeg venteliste er tingen, sjekk med @Mogens :)

Da har jeg mailet litt med Bjerke (Karl Johan) idag, og kommet frem til følgende (som kanskje kan være interessant for flere):

Pris på en 5167 er kr 132.200,-
Den de hadde i utstilling før jul er solgt.
Det er pr i dag 1 person på venteliste.
Bjerke tar inn 2-3 stk pr år.
De kan levere en klokke på slutten av året :)
 
Redigert av en moderator:
Jeg skulle ønske jeg var en arabisk sheik, da skulle jeg kjøpt meg en slik sporenstreks
headgear48.gif


tumblr_n1lhgvvckE1ryv722o1_500.jpg