Patek Philippe-tråden

“If I’m selling Patek Philippe to a group, for sure I am going to be the winner. I can sell it for billions,” he said. “But then I’m going to kill Patek Philippe in less than five years. You can be sure you will only see Nautilus, because that’s what the group would do.”

“This is not what I want to do.”
 
  • Liker
Reaksjoner: Erik_SG og Ralph
6CE66EA1-C639-4B43-88BB-0F4FC78FCC99.png

likte veldig godt denne, men prisen gjør at jeg dropper! 700k ish
Meeen at du må bruke verktøyet for travel time funksjonen er litt kjipt! Jeg gidder aldri stille dato engang pga verktøyet så her er det sikkert delte meninger? Ser sykt bra ut værtfall! Ellers mye rått fra patek i år men prisene er blitt for ville!
 
Vis vedlegg 329085
likte veldig godt denne, men prisen gjør at jeg dropper! 700k ish
Meeen at du må bruke verktøyet for travel time funksjonen er litt kjipt! Jeg gidder aldri stille dato engang pga verktøyet så her er det sikkert delte meninger? Ser sykt bra ut værtfall! Ellers mye rått fra patek i år men prisene er blitt for ville!

Hvilket verktøy er det du sikter til?
 
Vis vedlegg 329085
likte veldig godt denne, men prisen gjør at jeg dropper! 700k ish
Meeen at du må bruke verktøyet for travel time funksjonen er litt kjipt! Jeg gidder aldri stille dato engang pga verktøyet så her er det sikkert delte meninger? Ser sykt bra ut værtfall! Ellers mye rått fra patek i år men prisene er blitt for ville!
Oi her var det mye og fordøye! Likte ikke remmen's manglende curved end's mot kassen. Likte ikke layoten på skiven der tallene blir kuttet av subdialene. Likte heller ikke sizen på tallene. Likte heller ikke de noe 'teltubbisierte' pusherene heller. Likte heller ikke prisen! Oppsummert! No-go fra min side.
 
Jeg tror de sinnsyke prisene på patek gjør at de omtrent ikke selges brukt (værtfall her i Norge)
Har patek klart å stoppe klokkene fra å bli flippet?? På en måte! Tenker da på de populære modellene som aquanaut og nautilus!
IMG_9864.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: kire og sunshine
Jeg tror de sinnsyke prisene på patek gjør at de omtrent ikke selges brukt (værtfall her i Norge)
Har patek klart å stoppe klokkene fra å bli flippet?? På en måte! Tenker da på de populære modellene som aquanaut og nautilus!
Vis vedlegg 330529

Nei. Det tror ikke jeg.
Men det er nok stor forskjell på annonsert pris, og realisert salgspris.
 
  • Liker
Reaksjoner: gullet
Jeg tror de sinnsyke prisene på patek gjør at de omtrent ikke selges brukt (værtfall her i Norge)
Har patek klart å stoppe klokkene fra å bli flippet?? På en måte! Tenker da på de populære modellene som aquanaut og nautilus!

Strengt tatt har vel ikke Patek stoppet noe som helst. Om de har klart å bidra med noe, så har prisoppgang heller bidratt til at gråmarkedsprisene har økt på attraktive modeller.
Istedenfor å se isolert på Finn for referanser, så se heller på internasjonale (USA/Europa/Hongkong) brukthandlere, og dra av 10-15 % på annonsert pris.

Min oppfatning er at det definitivt har vært en priskorreksjon internasjonalt. Likevel sliter vi med svak krone for tiden, noe som gjør at det norske prisbildet ikke er så galt likevel. Om markedet er aktivt i Norge på klokker >500k, det har vel alltid vært et spørsmål. Hvertfall på Finn.
 
Jeg vil også påstå at de fleste her på berget har et litt mer sunt/fornuftig syn på penger enn mange i f eks i usa. Når vi ser en graf som f eks denne, så vil jeg tro de aller fleste med litt vett i pappen venter på gjerdet til kurven blir litt mer stabil.

Om du handler nå og grafen går tilbake til pre covid nivå så har du tapt halvparten av verdien. Jeg tror ikke grafen skal så langt ned, men tror de fleste som har 1m å bruke på en klokke ikke ønsker å risikere å tape 500.000 på noen få år….
IMG_0375.png
 
Jeg tenker fremdeles de omtrent ikke selges/byttes eier! Hva kjøper vil gi og hva selger vil ha spriker for mye!
Det er mitt inntrykk!
sinnsyke klokker!
 
Jeg tenker fremdeles de omtrent ikke selges/byttes eier! Hva kjøper vil gi og hva selger vil ha spriker for mye!
Det er mitt inntrykk!
sinnsyke klokker!
Enig med deg at gapet mellom realistisk verdi og hva selger mener er realistisk er for stort. Jeg tror de som blir solgt enten går til utlandet hvor det er en større vilje til å betale overpris eller bare sirkulerer mellom noen få her på berget.