Passaround MMXIII

Er litt kjedelig å se at det skjer såpass lite i denne tråden må jeg si.. Er man med på et opplegg som passaround synes jeg man bør kunne gjøre en liten innsats for å oppdatere statusen på klokken og si noen ord om hva man synes:) Kreed til dere som gjør jobben deres og på pukkelen til dere som ikke gjøre det!!

Kjære dagbok.

Jeg mottok Perigraphen i dag :)
Føles rart med bare én viser, men man blir ganske fort vant. Datohjulet inkludert den røde pilen er en fin detalj som gir skiven et spennende uttrykk. Skiven har et metallisk sølvaktig preg.

Det blir spennende å se om jeg kommer tidsnok på møter etc denne uken.... :mrgreen:

Skinnremmen er ikke noe å skryte av, helt ok. Den har myknet noe, men jeg får ikke justert den godt nok. Enten er den altfor tight eller så blir den slengende på håndleddet. :(
Heldigvis er det selvsagt ikke noe problem å få byttet til en annen rem for den av oss som vinner denne :)

Med fare for å virke som en gammel grinebiter så hiver jeg meg utpå her.

Har man ikke tid til å ekspedere klokken videre til nestemann i god tid innenfor kravet, eller skrive en minireveiw (tar ti minutter), burde man kanskje ikke melde seg på passaround. Kjedelig for de som tar seg bry/tid med dette, men ikke minst litt respektløst overfor @krille som faktisk har ofret mye av sin surt oppsparte fritid for at vi andre skal ha det gøy.

Redigert av en moderator:
Med fare for å virke som en gammel grinebiter så hiver jeg meg utpå her.

Har man ikke tid til å ekspedere klokken videre til nestemann i god tid innenfor kravet, eller skrive en minireveiw (tar ti minutter), burde man kanskje ikke melde seg på passaround. Kjedelig for de som tar seg bry/tid med dette, men ikke minst litt respektløst overfor @krille som faktisk har ofret mye av sin surt oppsparte fritid for at vi andre skal ha det gøy.

Og for ikke å legge til at det er veldig hyggelig for "oss andre" også, vi dyra som bare leser om deres erfaringer med denne klokken! Vi er mange her ute som setter stor pris på deres ord! Yepp, mye kredd til @krille som fikk i gang og styrer dette!

+ også til dere andre som beærer oss med gode bilder og tekster! Dere fortjener honnør for dette!
:cool:

Kjenner at skylden tar meg når jeg leser igjennom postene her, har hatt uret innom og enda ikke lagt igjen noen kommentar i denne tråden! Men det kommer! Jeg har ett lass av bilder på kamera hjemme, jeg må bare komme meg hjem for å lage en liten "review" av oppholdet :)

Det var da voldsomt til mas da! :mrgreen:

Klokken kom til meg tirsdag forrige uke og ble overlevert personlig til neste man på listen i går, tirsdag. Det ble en hyggelig klokkeprat ut av dette. :)

Klokken bærer stort selv om den bare er på "stusslige" 38mm. Den sitter fint på armen og den er passe stor. Jeg har tidligere eid en 43mm variant av klokken, jeg må si 38mm passer klokken bedre.

Jeg liker spillet i den sølvfargede skiven, den blå viseren og datohjulet, en vellykket combo. Dette gjør klokken litt dressy. Remma er vel som andre har nevnt av litt kjip kvalitet, jeg fikk dessverre ikke muligheten til å forsøke den på andre remmer eller nato. Kassa og klokken forøvrig virker for meg at den er av ok kvalitet.

Da jeg tidligere har eid en slik énviserklokkesak, vennet jeg meg fort til å lese av tiden på en slik klokke igjen. Dette er som noen også har nevnt tidligere en perfekt "ferieklokke." Det skjer ikke så mye på skiva, noe jeg finner litt kjedelig. En lang dag kan nok fort virke enda litt lenger når viseren går så sakte som på denne. ;)

For å oppsummere så har vært et hyggelig bekjentskap. Det er en herlig annerledes klokke som vekker oppsikt og nysgjerrighet.

Redigert:
TrBUHE9.jpg

Jeg hadde det veldig hektisk i de tider da jeg hadde meistersingeren, så jeg tar referatet nå :)

Størrelse?
Klokken blir litt liten for meg, ikke for liten, men helt i minste laget. Tror heller jeg hadde gått for 43mm. Og kanskje med dag funskjonen i tilegg

Farge?
Jeg er mer fan av enten hvit eller svart skive. Men likevel fungerer denne.
Viseren har en fin blåfarge.

gBW9E3Y.jpg

Reim?
Reimen synes jeg var ok. Har sett at endel folk har klaget litt på reimen, men må si meg litt uenig her. Eneste negative her er at den har spenne istedet for clasp, noe jeg foretrekker

LyiZOOm.jpg

Totalt
Lesing av tid var faktisk noe en ble vant til, men dato derimot var vanskelig å lese av. Spesiellt i dårlig lys. Mulig dette hadde vært lettere om høydeforskjellen på skivene ikke var så stor. Tror kanskje det er lettere å lese av dato på modellen med dagvisning. Det virker hvertfall slik på bilder jeg har sett.
Klokken "mangler" lume. Ikke at jeg bruker lume så mye, men....

Flott at det ikke står "automatic" på skiven, da jeg i det siste har bitt meg merke i at det ikke er noe særlig fint. Ser heller ikke helt "hensikten"

Vinner jeg klokken, tror jeg nok at den blir i boksen.. mye pga faktoren "annerledes".

Jeg vil heller ikke skryte så mye av innpakningen....

Nå kan det virke som det er mye negativt her, men se på det heller som "konstruktiv kritikk".

9MBKIMP.jpg

y7hIoJ1.jpg

qccQUlZ.jpg

Da er klokken på plass hos meg, og den starter sin ferd rundt om i Oslo og siste stopp etter hvert:) Mitt første inntrykk er bra, den tar seg fint ut på armen, men kunne ideelt sett kanskje vært en millimeter eller to større, men den tar seg også godt ut slik den er med sine 38mm:) Skiven synes jeg er fin og den kler så absolutt den blå og ensomme viseren. Og det med å lese av tiden greit, er så og si på plass allerede etter noe timer, og da er det egentlig ganske kult!

Kommer tilbake med litt mer og første inntrykk og sikkert noen bilder ila morgendagen:)

Da er min tid med klokken over, og den er overlevert nestemann på listen, i kveld:)

Jeg synes dette var et hyggelig og annerledes bekjentskap. Klokken var i seg selv meget flott og det var egentlig ganske gøy med en viser. Tiden blir selvsagt ikke like lett å lese av nøyaktig, men i det daglige livet plaget ikke dette meg særlig. Størrelsen synes jeg var ganske passe etter litt bruk, men den kunne kanskje vært en mm større helt ideelt sett. Bygge kvaliteten og finishen er helt der den bør være i en slik prisklasse, men kanskje ikke noe særlig mer heller.. Skinnremmen synes jeg ikke var noe mer enn helt grei, og den var i utgangspunktet litt dårlig utstyrt med hull, men det holdt allikevel ;) Klokken er så fin og spennende at jeg blir meget fornøyd om den havner hos meg etter runden, men om jeg selv vil legge såpass med laken som den koster for å få et eksemplar..det tviler jeg på. Men alt i alt et flott bekjentskap som gav meg en god følelse den uken den har vært hos meg:) Ser frem mot oppfatningen til resten av gjengen og kos deg med din uke @boenna_69

Etter mange ukers venting, og etter en hyggelig F2F med @maghas9 er klokken endelig havnet på min arm.

Forventningene har vært store etter at jeg fikk prøvd en tilsvarende modell på et hyggelig treff hos Urmaker Jakobsen på Lillestrøm i fjor. Klokken jeg prøvde den gangen var versjonen med noen milimeter ekstra over hoftene, og jeg skulle gjerne sett at vi hadde valgt den større versjonen til vår passaround. Sånn fungerer imidlertid flertallets tyranni, men jeg konstaterer med tilfredstillelse at jeg hadde rett mens flertallet tok feil... ;)

Skivefargen er en nydelig søvaktig farge, og jeg syntes det gikk overraskende raskt å venne seg til konseptet med kun en viser.

Førsteinntryket er meget positivt, og jeg gleder meg til å bli bedre kjent med denne rakkeren de neste dagene. :)

Noen som kan bekrefte/avkrefte om reima er lang nok for 19cm håndledd? Kanskje jeg må få inn en Nato før jeg overtar klokka, stemmer det med 18 mm lug width?

Har vi endra rekkefølgen i forhold til lista på side 12? Eller det var kanskje bare sånn omtrent? Uansett, jeg venter i spenning på Meistersingeren.