Passaround 6

Ny uke, ny «eier» .
Har bare rukket å trekke den opp, så får vi se om noen legger merke til den i løpet av uken som kommer. Aka «Enda en ny klokke?!?»
Førsteinntrykk er et solid terningkast fire. To be continued..
78FC542B-B5A9-452A-B757-45F0F429E802.jpeg
 
Ganske OK størrelse på denne, liker godt komforten selv om jeg er fan av mykere skinnreimer enn de som følger med.

Datovinduet er vel det eneste jeg pr nå ikke helt har klart å bli vant til. Det er lite og «dypt», så lyssetting skal være ganske bra for å få noe ut av det. Når det er sagt ville det kanskje vært rart med månefasekomplikasjon uten å ha dato til.

D6F2B0E2-5EE3-4AEC-A830-3CC93B5BFE61.jpeg
 
Da var det min tur til å overta passaround klokken. Takk for en hyggelig overrekkelse og klokkeprat @permagnar. For mitt vedkommende er det en hektisk uke i vente. Vi overtar ny bolig i Askim imorgen, der følger oppussing, flyttelass og utpakking etc. Med andre ord får jeg ikke så god tid til å dulle med klokken, men tittet rask på den igår og har allerede gjort meg opp noen betrakninger.
Alt i alt, positivt overasket. Det første som slo meg var skiven, den var lekker. Laksefarget urskive gjorde seg godt. Dro selvfølgelig frem uv-lyset, og jaggu hadde den en flott belysningsmasse! Ble slått av beundring over månsefasen, den hadde også beslysningsmasse. Skal jeg dra frem noe jeg syns er negativt så må det bli datovindet, det syns jeg var lite. Lesbarhet er viktig for meg. På den andre siden glir det fint inn med resten av skiven og er ikke utpreget på noe måte. Finsjeringen virker jo bra på klokken og innsyn til urverk er alltid ett pluss. Urverket så forseggjort ut, blå skruer å greier.

IMG_6852.jpeg
IMG_6853.jpeg
 
Redigert:
Det er er polerte og børstede deler på overflaten rundt glasser.
Sidene på kassen skal være inspirert av månens overflate. Jeg liker sidene, spesielt hvordan de er «rammet inn», men er usikker på om jeg synets de ulike delene av kassa passer så godt sammen.

IMG_0011.jpeg

IMG_0007.jpeg


Krona er kul. Bronseknappen er en morsom detalj og mønsteret på krona er godt å ta på. Men her også er jeg usikker på om de ulike designelementene, som hver for seg er både kule og pene, passer sammen.
For en som bruker Speedmaster til vanlig er den veldig behagelig å trekkeopp….

IMG_0009.jpeg
 
Da er det straks slutt på min periode med Passaroundklokken.
Noen av mine tanker: Månefase utrolig kult. Datovinduet er altfor lite, og med en ramme som ikke passer inn. Jeg liker sekundviseren, kassa, krona og skiva. Størrelsesforholdet mellom sekundviseren og de to andre er litt off, kanskje time og minuttviseren skulle vært litt bredere/kraftigere? Månefase er urolig kult! Urverket er fint å se på. Remmene er fine og sitter flott mot kassa.

Stor Takk til @krille som organiserer dette! :love:
 
Da er klokken ankommet meg. Kommer med litt førsteinntrykk senere, da der ble rett hjem til småunger, bleier, middag, legging, og hele balletten. (Klokken antibacces før den går videre :ROFLMAO: )
Gikk forøvrig rett over på mesh etter bilde under

IMG_0490.jpeg
 
I dag har har klokke fått lov å være med på hjemmekontor, og nyte privilegiet å kunne høre på det man ønsker av musikk i bakgrunnen.

IMG_0504.jpeg


Noen tanker om klokken etter å hatt den noen timer.
Det er mye å like, og en del som ikke treffer helt. Jeg er usikker på om viserne er rette for denne, særlig liker jeg sekundviseren dårlig. Utover det så liker jeg puteformen på kassen, og mesh lenken er faktisk ganske behagelig.

Jeg synes faktisk bronse(?)innlegget i kronen er en kul liten detalj, men synes godt krona kunne vært litt større
IMG_0508.jpeg


Juryen er fortsatt ute i spørsmålet om hva jeg synes om den totalt sett. En ting er i allefall sikkert, jeg har ikke mindre lyst på klokke med månefase nå!

IMG_0507.jpeg
 
I dag har har klokke fått lov å være med på hjemmekontor, og nyte privilegiet å kunne høre på det man ønsker av musikk i bakgrunnen.

Vis vedlegg 351629

Noen tanker om klokken etter å hatt den noen timer.
Det er mye å like, og en del som ikke treffer helt. Jeg er usikker på om viserne er rette for denne, særlig liker jeg sekundviseren dårlig. Utover det så liker jeg puteformen på kassen, og mesh lenken er faktisk ganske behagelig.

Jeg synes faktisk bronse(?)innlegget i kronen er en kul liten detalj, men synes godt krona kunne vært litt større
Vis vedlegg 351632

Juryen er fortsatt ute i spørsmålet om hva jeg synes om den totalt sett. En ting er i allefall sikkert, jeg har ikke mindre lyst på klokke med månefase nå!

Vis vedlegg 351633
(Uten å ha sett den live) syns jeg både viserne og krona kler klokka.
Hvordan er total kvalitetsfølelse/finish? Syns ofte det skiller de "rimelige" dressklokkene fra dem jeg har lyst på...
Mer skeptisk til skivefargen og datovinduet:
1700037563022.png
1700037583691.png
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
(Uten å ha sett den live) syns jeg både viserne og krona kler klokka.
Hvordan er total kvalitetsfølelse/finish? Syns ofte det skiller de "rimelige" dressklokkene fra dem jeg har lyst på...
Mer skeptisk til skivefargen og datovinduet:
Vis vedlegg 351644Vis vedlegg 351645

Totalfølelsen er helt bra for prisen(antar jeg, usikker på akkurat hva den kostet :ROFLMAO:) . Urverket er enkelt men pent nok. Synes markørene er veldig «crisp» og godt uført. Viserne også, tilsynelatende fin finish.

Totalt sett så liker jeg klokken, men for meg har den også litt identitetskrise. Du skriver dressklokke, og mange av elementene er der. Personlig så kunne de fint vært i en annen kasse. Både form, utførelse (tekstur på sidene) og størrelse framstår som mer (vintage) sportslig.
Sverdviserene i seg selv passer fint, men kunne ønsket meg større visere. Lesbarheten er ikke veldig godt, med unntak av sekundviser - som heller kunne vært en GMT viser. Det framstår merkelig for meg.

Datovinduet er som du sier alt for lite, men pent nok utført!

Skiva er jo selve rosinen i pølsa på denne. Den liker jeg!

IMG_0512.jpeg
IMG_0518.jpeg
IMG_0519.jpeg
IMG_0520.jpeg
IMG_0513.jpeg
 
Da har klokken startet sin ferd til nesteman på listen.
Jeg har vel lagt greit ut allerde mine tanker, så vet ikke om jeg bør tilføye så mye mer, men kan oppsummere litt.

Har er hjerte for micro-brands, og kan særlig sette pris på når noen gjør litt utenom normen i det segmentet. Halv-dressy putekasse og månefase kvalifiserer. Jeg skulle ønske jeg likte den bedre enn jeg gjorde, men det koker nok ned til personlig preferanse.

Prøvde røde reimen først siste dagen, den hører hjemme på den i min menig, estetisk ikke nødvendigvis i kvalitet.

Pros:
- Kul, stor og lume månefase!
- Pen skive
- Jevnt over pen utførelse i klokka

Cons
- dårlig lesbarhet, viseren kunne i det minste hatt en «knekk» langs lengden. Tynne og helt flate visere over skiven gir dårlig lesbarhet
- burde den heller hatt blanke markører for å understreke at det er en dressklokke, eller røffere utrykk for en daily. Jeg får ikke helt tak på segmentet

Tror denne kan være midt i blinken for mange, særlig hvis du ikke har flere klokker i samlingen. For meg ble det litt bom(men ikke hel-bom!)
IMG_0528.jpeg

IMG_0526.jpeg