Passaround 2020

@twt2 Hehe, vi har ventet lenge nå Thomas :) Den kommer sikkert før jul hehe. Du får nysprita rett i hånda av meg i alle fall, så du trenger ikke ligge våken og være redd for postgangen
Hehe, ja vi spriter vel fortsatt når vi snakker jul.. vi får gjøre noe hyggelig ut av overleveringa ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Qwestern
20200812_110043.jpg

20200812_083049.jpg

Dagens kontorklokke. Kul.
 
Det er skrevet mye og godt om denne allerede, men her er noen av de inntrykkene jeg sitter igjen med etter seks dagers bruk.

Den virket litt mørk og tung i utrykket når jeg pakket den ut, men ute i sola på en lysere reim synes jeg den var en fin sommerklokke. Selv om den kanskje er litt stor til meg, synes jeg den var behagelig på.

Jeg har ingen blå klokker fra før, og likte fargen, særlig på kransen, godt. Fadingen på skiven synes jeg er unødvendig, den kunne hatt samme farge som i sentrum hele veien, nå ser den nesten svart ut ytterst.

Leseligheten er god, men de kunne kuttet enten odde- eller partallene. Viserne er helt plane og polerte ytterst, så når lyset treffer i riktig vinkel blir det mye gjenskinn.

Den går presist, +5 sek i løpet av seks døgn, så jeg har ikke hatt bruk for kronen etter den første dagen.

Jeg liker den, men kanskje ikke nok til at det hadde blitt et kjøp.
 
Redigert:
Det er skrevet mye og godt om denne allerede, men her er noen av de inntrykkene jeg sitter igjen med etter seks dagers bruk.

Den virket litt mørk og tung i utrykket når jeg pakket den ut, men ute i sola på en lysere reim synes jeg den var en fin sommerklokke. Selv om den kanskje er litt stor til meg, synes jeg den var behagelig på.

Jeg har ingen blå klokker fra før, og likte fargen, særlig på kransen, godt. Fadingen på skiven synes jeg er unødvendig, den kunne hatt samme farge som i sentrum hele veien, nå ser den nesten svart ut ytterst.

Leseligheten er god, men de kunne kuttet enten odde- eller partallene. Viserne er helt plane og polerte ytterst, så når lyset treffer i riktig vinkel blir det mye gjenskinn.

Den går presist, +5 sek i løpet av seks døgn, så jeg har ikke hatt bruk for kronen etter den første dagen.

Jeg liker den, men kanskje ikke nok til at det hadde blitt et kjøp.
Ja, den kledde den Natoen din veldig bra.

Reima som følger er for mørk. Ei lysare reim hadde hevet inntrykket...
 
Da har klokken forlatt vestlandet, og er på vei til neste på listen.
Må få si at passaround-konseptet har vært veldig kult å få være med på. Litt som et vinlotteri, men alle får smake på drekka:mrgreen:

Litt om klokken:
Kult konsept på reimfestet, men kanskje ikke så allsidig dersom man ønsker å bytte skinnremmer. Dersom man er glad i natoremmer og perlon så er den perfekt, med tykke og sikre springbars.
Fargen på skiven ser veldig bra ut i godt lys, med matchende bezel. Litt tammere å se på innendørs.
Den har jo et sportslig utseende, men jeg falt for en kombo med distressed look på natoremmen. Ville nok valgt en rem som denne fra strapcode: https://www.strapcode.com/collections/miltat-genuine/products/le-mt-pbu63-c1c45-j


069219CF-EC15-4888-B5C9-FADC04C1A6CA.jpeg

9D6DAC0D-B4C6-4C69-95D4-A52C862E2225.jpeg

ED0F03B0-F55E-4437-ABED-A008B6E19473.jpeg





B6EB48D9-74C6-4D48-94EE-FB35CE416364.jpeg
 
Da går min uke mot slutten. Har brukt den hele uken og bærekomforten er helt fin. Den er vel oppgitt til 42mm men jeg syns det bærer stort. Sammenlignet med Speedmaster er den tykkere, lengre og breiere pga kronen. Alt i alt en kul klokke men tviler på at jeg hadde kjøpt en selv. Går videre til nestemann på listen mandag morgen.
0D06FA6A-6857-43AE-8304-D48CA36BA61D.jpeg
 
Klokka tok ei litta tur tilbake til Midt-Norge torsdag ettermiddag, og ble med meg videre til studio for å oppleve radioproduksjonens knirker og kroker. I dag har den vært med på å arrangere et akuttmedisinsk kurs, og er nå ute på en liten tur i fint septembervær.
IMG_20200918_160428.jpg
 
Det ble en rolig kveld i går med godt selskap og god bakst.
IMG_20200919_205731.jpg

Har nå allerede fått 48 timer med klokka og står igjen med dette inntrykket:

- den er veldig bred over håndleddet, men er komfortabel da den både er lett og ganske slank

- lesbarheten er god, men skulle gjerne sett at minuttviseren var litt lenger slik at den "berører" togskinneindeksene

- synes det er interessant at de valgte å gå for noe som likner på en fumé skive, men teksturen passer ikke helt til det

- hadde ikke takket nei til en lysere reim

- krona er litt for stor ikke til å ikke være screw-down
 
IMG_20200924_122059.jpg

Klokka ble sendt avgårde på torsdag men var uten dekning over helga, så her kommer mine avsluttende tanker:

- bærekomfort er god, men synes nesten at den enorme krona ble for mye. Endte opp med å slenge den på motsatt håndledd for å slippe billig unna

- pen og slank kasse med en bezel som passer fint til, og større enn oppgitte mål ville tilsi

- bezelen kan skrus begge veier, men var betydelig verre opplevd kvalitet (mtp. motstand og klikkelyd) når den vris med klokka enn om den ble vridd mot klokka

- skulle gjerne ha sett at motvekta på minuttviseren var litt kortere

- pen skive som virkelig står ut i sollys, men unødvendig med fading

- virker litt mye inspirert av iwc mark klokker for min del uten å bringe en reell fordel med tanke på originalitet i designet. Virker altså litt for generisk kontra en f.eks. iwc mark XVIII spitfire eller til hun

- en pen klokke, men neppe en jeg hadde kjøpt til fullpris
 

Vedlegg

  • IMG_20200924_114300.jpg
    IMG_20200924_114300.jpg
    132,5 KB · Visninger: 0
Da kom klokken til hovedstaden tidligere denne uken. Takk til @Greg for en hyggelig klokkeprat ved overlevering.

Må innrømme at jeg ikke hadde superhøye forventninger til denne klokken, så ble positivt overrasket når den kom på armen. Var redd den skulle bli altfor stor for håndleddene mine, men jeg synes den satt helt fint. Reima var også veldig behagelig.

Noen bilder:
0B932351-0FC0-46B8-AFC5-35AFA4D4157E.jpeg
E7D2FA13-AEB5-42FB-9F00-57E1F2D83E54.jpeg
7F8E5A68-E5DA-486F-B6E9-E9FCA4815A37.jpeg
 
Her kommer noen stikkord om min opplevelse av passaroundklokka.
Timemarkørene syntes jeg er veldig flotte, det samme med jernbanesporet rund og teksturen på skiva. Fargeforskjellen på skiva er ikke så fremtredene som jeg trodde og jeg liker fargen. Mye lume på store tall. De store tallene syntes jeg ser flott ut på bilder, men de ga meg ikke like mye IRL.

Fin reim og spenne, og den fremstår lite slitt så langt. Det er kanskje fordi den er lite brukt, jeg har for det meste brukt 22mm NATO rem. Som mange andre ville jeg heller hatt noe annet enn 21mm rembredde, og faste springbars. Liker heller ikke at det blir eksponert et stort blankt felt mellom remfestene på NATO rem.

D192463D-3B3C-459C-8361-8DF420734CD1.jpeg


Jeg syntes det er fint med stor krone (diameter) uten guards. Krona er veldig tykk, det syntes jeg var unødvendig. Det er tøft med TH logo på krona, men kanskje den skulle vært blå.
Edit: Det er ikke riper men refleks fra bezelen på remfestet...

1A2A2503-0817-4706-B1EC-CDFB1503F64A.jpeg



Bezelen syntes jeg ikke treffer på fargen mot skiva.

Selve Passaround arrangementet har jeg bare postivt å si om. Stor takk til @krille

Edit: Rettet skrivefeil
 
Redigert: