Panerai-kaféen - løst og fast om Panerai

Tja tjo, men han nevner ikke at merkets egen CEO virker å følge og like kontoer som kategorisk poster bilder av falske klokker fra merket. Dette på tross av gjentatte henvendelser og tilbakemeldinger, som attpåtil er besvart. Det samme gjelder (iflg. den ene parten her) også utstillingen av en rekke "franken"-klokker av merkets egen leder for "heritage"-avdelingen.

Nå kan man jo saktens argumentere om CEO er en sann fagmann innen "urmakeriet" som sådan, men man bør kunne forvente mye av en som sitter med det øverste ansvaret? Eller enda verre, sjefen for heritage-avdelingen?! Om ikke han evner å være en foregangsfigur, hvordan skal man forvente at de ansetter en "community manager" som er det? Det føyer seg samtidig inn i det som har blitt en ganske begredelig rekke markedsføringsjippo (og halvsannheter) fra merket - og som jeg er redd skader langt mer enn det tiltrekker..
 
Redigert:
Tja tjo, men han nevner ikke at merkets egen CEO virker å følge og like kontoer som kategorisk poster bilder av falske klokker fra merket. Dette på tross av gjentatte henvendelser og tilbakemeldinger, som attpåtil er besvart. Det samme gjelder (iflg. den ene parten her) også utstillingen av en rekke "franken"-klokker av merkets egen leder for "heritage"-avdelingen.

Nå kan man jo saktens argumentere om CEO er en sann fagmann innen "urmakeriet" som sådan, men man bør kunne forvente mye av en som sitter med det øverste ansvaret? Eller enda verre, sjefen for heritage-avdelingen?! Om ikke han evner å være en foregangsfigur, hvordan skal man forvente at de ansetter en "community manager" som er det? Det føyer seg samtidig inn i det som har blitt en ganske begredelig rekke markedsføringsjippo (og halvsannheter) fra merket - og som jeg er redd skader langt mer enn det tiltrekker..

Vel, CEO var vel tidligere boss for Roger Dubuis så vet ikke helt hvilke forventninger man skal ha til ham ;)
 
Vel, CEO var vel tidligere boss for Roger Dubuis så vet ikke helt hvilke forventninger man skal ha til ham ;)

Hehehe, ante jeg ikke.. Tenkte mer på CEO-rollen som "sådan" :D Er jo ikke en rolle hvor man nødvendigvis kan forvente at det sitter personer som har ytterste detaljkunnskap og teknisk know-how om alt selskapet produserer.
 
Redigert:
Wow, ser at han påstår at 70% av alle Paneraier på 2 hånds markedet er fake. Det er jo en helt vilt hvis det er noe hold i det. Her må jeg lese meg opp...
Her tror jeg det er mest riktig å ha en annen formulering.
perezcope sier vel heller at 70% av pre vendome kan være fake? Eller enda lengre tilbake, altså de fra krigstiden?
 
  • Liker
Reaksjoner: BRIO1368
Her tror jeg det er mest riktig å ha en annen formulering.
perezcope sier vel heller at 70% av pre vendome kan være fake? Eller enda lengre tilbake, altså de fra krigstiden?
Tja.. hvorfor tolker du at det kun dreier seg om det? Her skal jeg være veldig ydmyk og jeg kan selvfølgelig ha misforstått.
Jeg har gått gjennom alle hans innlegg og kommentarer og sitter igjen med et inntrykk om at super replica ( både moderne og vintage) fra Kina er et betydelig problem. For min del er takeaway beskjeden at jeg aldri kjøper en brukt Panerai uten at papirene er i orden.
 
Tja.. hvorfor tolker du at det kun dreier seg om det? Her skal jeg være veldig ydmyk og jeg kan selvfølgelig ha misforstått.
Jeg har gått gjennom alle hans innlegg og kommentarer og sitter igjen med et inntrykk om at super replica ( både moderne og vintage) fra Kina er et betydelig problem. For min del er takeaway beskjeden at jeg aldri kjøper en brukt Panerai uten at papirene er i orden.
Det er masse fake panerai. Men historisk er Perez kjent for å kritisere forfalskede gamle historiske klokker solgt på auksjoner.
Det er bakgrunnen for at jeg tolker det dit hen.
Dersom det gjelder nyere paneraien blir det litt håpløst. Hvis det selges 70% falske paneraier, så undrer jeg meg.
70% av hva?
eksempelvis; si det selges 100.000 paneraier i året. Så er 70.000 av de falske?
Si det selges 100.000 Rolex i året.
tror du det er mindre eller større andel falske rolexes i omløp enn tilfellet er ved panerai?
Det er naturligvis viktig å gjøre due dilligence ved bruktkjøp av alle liksusartikler.
Å fremlegge det som om panerai har et større problem enn andre i dette segmentet blir for meg veldig spekulativt.
 
Det er masse fake panerai. Men historisk er Perez kjent for å kritisere forfalskede gamle historiske klokker solgt på auksjoner.
Det er bakgrunnen for at jeg tolker det dit hen.
Dersom det gjelder nyere paneraien blir det litt håpløst. Hvis det selges 70% falske paneraier, så undrer jeg meg.
70% av hva?
eksempelvis; si det selges 100.000 paneraier i året. Så er 70.000 av de falske?
Si det selges 100.000 Rolex i året.
tror du det er mindre eller større andel falske rolexes i omløp enn tilfellet er ved panerai?
Det er naturligvis viktig å gjøre due dilligence ved bruktkjøp av alle liksusartikler.
Å fremlegge det som om panerai har et større problem enn andre i dette segmentet blir for meg veldig spekulativt.
Ikke uenig med deg og ikke misforstå meg. Jeg bare siterte Perez sin påstand:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Entropy
Problemet er er vel at kvaliteten på Panerai er enten såpass dårlig eller replicaene er såpass bra at det er tilnærmet umulig å skille fra kverandre. Største forskjellen er vel prisen.
 
Det ene bilde det var snakk om var jo en fake av en speller ny modell i carbotech eller no. Er jo også egne forum for bygging av replikaer hvor de linker til alt av deler man trenger. Vi lever nok litt i en bolble her opp i nord og tenker vel at alle på Klokkeriet og Finn er ærlige folk....... Panerai er vel fortsatt såpass sært at det ikke florerer av kopier enda sånn som med Rolex.
 
Instagram er gøy. Noen likes er extra special....
6CB0722C-C809-43EA-BA4D-867585BEC93E.jpeg
 
Nå er høsten rett rundt hjørnet og da hjelper det litt med en episode eller tre med Panerai-prat på podcast.
Riktig nok på svensk, men verdt å gi det et forsøk




 

Vedlegg

  • Panerai-5218-201a.jpg
    Panerai-5218-201a.jpg
    38,5 KB · Visninger: 0
  • Liker
Reaksjoner: Jørgen
Ny Radiomir Paneristi-versjon, i anledning 20-års jubileum for paneristi.com. Hva synes folk om denne? Skiven var lekker, men som andre har kommentert er muligens "paneristi.com" nederst på skiven litt i overkant...?


1603188272277.png

bilde fra monochrome.