Panerai-kaféen - løst og fast om Panerai

Pam1179_Visual_01_B_2377905-2.jpg


Neida, det var ingen spøk.

 
Glad i Panerai, synes skiven er pen og har litt lyst på moonphase. Fikk for første gang litt lyst på Panerai dressklokke:cool:

…… men så:eek:
C1B46EFD-0F5A-4F7A-8985-8EEAD389527F.jpeg
 
Pam1179_Visual_01_B_2377905-2.jpg


Neida, det var ingen spøk.

Jeg synes det er lett å rope etter kors og hvitløk når man ser sånne kreasjoner, men hvis den gjengse ortodokse paneristo får hetta av noe mer komplisert enn en sekundviser er det vel lett å forstå at selskapet går nye veier for å nå et større publikum, og kanskje til og med noen av dem som ikke bryr seg så mye om klokker, men bare vil ha noe fett og pent. Om så er tilfelle synes jeg @Gin stiller et godt spørsmål - Bryr målgruppen for Panerai Due seg egentlig om månefase?
Jeg velger å se på Due-serien som jeg ser på Submersible - Det er noe annet, og det er ikke nødvendigvis ment for samme målgruppen som forsaker automatisk opptrekk, datovindu og denslags nymotens pjatt.
Rent anekdotisk vil jeg vel si at det virker: Jeg har sett flere "kontroversielle" Panerai i det virkelige liv enn jeg har kjøpt tradisjonelle modeller selv - Faktisk har jeg ikke kjøpt en eneste en, men det må nok heller skyldes eksterne faktorer enn Panerais strategier.
 
  • Liker
Reaksjoner: OBJ og Gin
Er vel ikke så mye kors og hvitløk som det at det bare er ekstremt vanskelig å like Panerai om dagen...... og det bli ikke noe lettere når de prioriterer det her foran 372 med 8 dagers urverk.

Men finns det egentlig en målgruppe for Panerai Due? Trodde alle var enige om at det er en tulleklokke. Ha ha ha ha ha........
 
Kassen og lenken er jo veldig fin da;) Fargerike skiver skal jeg nok være forsiktig med å mene noe om, men det blir sikkert en slager i Japan(y)