Panerai-kaféen - løst og fast om Panerai

Nå har jeg trålet det jeg finner av nettsteder uten å finne svar så nå håper jeg ekspertisen her kan hjelpe: Finnes det Submersible-modeller med manuelt opptrekk?

Og apropos; lager rotoren på alle automatiske Panerai like mye lyd? (jeg har bare holdt i 2 stk og kunne hører rotoren ganske bra på begge)
 
Nå har jeg trålet det jeg finner av nettsteder uten å finne svar så nå håper jeg ekspertisen her kan hjelpe: Finnes det Submersible-modeller med manuelt opptrekk?


Edit: reformulerer spørsmålet

Etter mindre enn en uke med Panerai på armen igjen har denne syken tatt meg og jeg craver flere Panerai’s. For første gang har Submersible blitt interessant, særlig på grunn av nydelige 968.
IMG_0582.jpeg

Jeg har trålet alt som er for å finne Sub med manuelt verk og mitt nye favorittnettsted er: https://panerai.watchlounge.com/
Dessverre (mener nå jeg) har jeg kommet til den konklusjon at alle Panerai Submersible kommer med automatiske verk.
Med ett eneste unntak: PAM1108 Submersible Ecopangaea Tourbillon GMT Mike Horn Edition
IMG_0580.jpeg
IMG_0581.jpeg
Så til spørsmålet: hva kan være grunnen til dette? Er det for å unngå at det kommer vann inn når man skal trekke opp verket? De manuelle verkene har jo minimum 3 dagers drift. Hvor mange dykk varer så lenge at det blir et problem å få trukket opp klokken fordi man har vært i vannet i 3 døgn? Ved sånne dykk har man vel i så fall en dykkerklokke (!) man tar pauser i (hvis det er sånn man gjør fremdeles). Eller er det en annen grunn jeg har oversett?
 
Edit: reformulerer spørsmålet

Etter mindre enn en uke med Panerai på armen igjen har denne syken tatt meg og jeg craver flere Panerai’s. For første gang har Submersible blitt interessant, særlig på grunn av nydelige 968.
Vis vedlegg 335591
Jeg har trålet alt som er for å finne Sub med manuelt verk og mitt nye favorittnettsted er: https://panerai.watchlounge.com/
Dessverre (mener nå jeg) har jeg kommet til den konklusjon at alle Panerai Submersible kommer med automatiske verk.
Med ett eneste unntak: PAM1108 Submersible Ecopangaea Tourbillon GMT Mike Horn Edition
Vis vedlegg 335592Vis vedlegg 335593Så til spørsmålet: hva kan være grunnen til dette? Er det for å unngå at det kommer vann inn når man skal trekke opp verket? De manuelle verkene har jo minimum 3 dagers drift. Hvor mange dykk varer så lenge at det blir et problem å få trukket opp klokken fordi man har vært i vannet i 3 døgn? Ved sånne dykk har man vel i så fall en dykkerklokke (!) man tar pauser i (hvis det er sånn man gjør fremdeles). Eller er det en annen grunn jeg har oversett?
Panerai lager ikke den perfekte klokka. Uansett hvilken modell du finner er det noe du kunne ønsket deg annerledes. Derfor ender du opp med å kjøpe to eller tre. Eller som @hagsve som snart har hele katalogen i samlingen sin!
Ellers har jeg fint lite å utsette på min egen 560. Men hadde vært snasent med gull-visere:geek:
 
  • Liker
Reaksjoner: jonska
Noen som vet hva som var siste år/serie med sandwich på 560?
Nærmeste i dagens katalog er vel 914, men har det vært noen alternativ mellom 560 og 914?

Savner min gamle 112:D
 
Noen som vet hva som var siste år/serie med sandwich på 560?
Nærmeste i dagens katalog er vel 914, men har det vært noen alternativ mellom 560 og 914?

Savner min gamle 112:D

Denne ble kun produsert i ett år før den ble erstattet av hollow dial: serie Q, fra 2015.

Min retur til klokkeinteressen kom pga savnet av min gamle 111. Kunne ikke vært mer fornøyd med min 915.
 
  • Liker
Reaksjoner: hxw
Noen som vet hva som var siste år/serie med sandwich på 560?
Nærmeste i dagens katalog er vel 914, men har det vært noen alternativ mellom 560 og 914?

Savner min gamle 112:D
Min 560 er merket Q og er fra 2014. Mener de lagde sandwich på 2013 og 2014 modellene.
 
  • Liker
Reaksjoner: hxw
Er vel verdt å nevne denne her:

Og jeg som trodde jeg var på en eller annen hit-liste siden jeg har sett en slik live, uten å være MJK-er:ROFLMAO::cool:
 
Tom Wambsgans 'Panerai' på auksjon, pluss mange andre rekvisitter og kostymer fra Succession.

Watch was seen on Tom's wrist as he's presenting a Patek Philippe to Logan (Brian Cox) for his birthday while the family is playing softball.

1000013993.jpg
 
Fikk prøve på 2023 nyheten, Quaranta, hos Bjerke i går. Må si jeg liker «mini» Radiomir på 40mm. Liker hele pakken - bortsett fra 30m WR :oops:Vis vedlegg 354567
Ja, hvorfor kan de ikke klare litt bedre? Når Nomos klarer 200 wr på under 10 mm, skulle man tro at det i alle fall var teknisk oppnåelig å forberede wr på disse quaranta/due modellene til Panerai. Litt uforståelig spør du meg.
 
  • Liker
Reaksjoner: MikroKrone