Panerai-kaféen - løst og fast om Panerai

Lite spm fra meg :)
Alle er så opptatt av ekte DNA, og det å holde det opprinnelige..

Men samtidig hyller alle/mange 233...
Den har da så mye som ikke er "ekte"..
Hvorfor?
 
  • Liker
Reaksjoner: Tioverti
Lite spm fra meg :)
Alle er så opptatt av ekte DNA, og det å holde det opprinnelige..

Men samtidig hyller alle/mange 233...
Den har da så mye som ikke er "ekte"..
Hvorfor?

Er det noen som hyller den? Ikke fått det med meg....... den får jo så mye trekk for alt rotet på skiven at det knapt er noe kred tilbake ;)

Når det er sagt så mener ihvertfall jeg at den er litt typisk for den tiden den kom. På den tiden kunne ikke Panerai gjøre noe galt og alle nye modeller ble skrytt opp i skyene på Paneristi.com og andre steder. Men er den med hvis man ser på hvilke modeller fra Bonati tiden (1998-2018) som står igjen som spesielt attraktive? Er ikke så sikker på det. Det har jo endre seg drastisk nå i disse stål Rolex tider og det er svært få modeller som prises over nypris lenger. De mer klassiske modellene fremstår nok nå i ettertid som mer "tidløse" enn de mer kompliserte.
 
  • Liker
Reaksjoner: JanSkrotnes
Er det helst in house verk som gjelder når man skal kjøpe seg en Panerai? Eller funker det med ETA verk også?

Her kommer alle sensitive Panerai temaer på løpende bånd? Men er det noen som har noe vondt å si om ETA? ETA kan enhver urmaker serve? Er det mer historisk korrekt siden G.Panerai & Figlio jo opprinnelig ikke laget klokkene selv? Who cares? 8 dagers er vel inhouse uansett?
 
1581096490944.png


(Wow!?)
 
Da har jeg tvilt meg frem til noe jeg kommer til å angre;
Jeg ville nå i hvert fall beholdt 721...
 
  • Liker
Reaksjoner: Tom Henriksen
Da har jeg tvilt meg frem til noe jeg kommer til å angre;

Selges pga mistet interesse, således er det dessverre heller ikke interessant med noen ur i innbytte. Unntak for Norsk solgte ; A. Lange/nyere Patek Calatrava/nyere Daytona i edelt metall. Penger opp/ned.

Mistet Panerai-interessen helt, men fortsatt litt high end-interesse igjen?
 
  • Liker
Reaksjoner: urtid, Gin og Fulgur
God kveld.

Var og så på en PAM755 til kona men er litt skeptisk til vannresistansen. Selgeren hos Bjerke kunne da fortelle at Panerai tester sine ur i vann ned til den oppgitte vanntettheten. Dvs. han sier at denne kan man dykke med ned til 30 meter. Det syntes jeg hørte rart ut og har ikke klart å finne noe "bevis" på dette etter litt googling. Noen som kan bekrefte / avkrefte? Er kjent med de momentene som kommer frem her (https://www.dinside.no/fritid/hvor-vannresistent-er-egentlig-en-vannresistent-klokke/67036466) og lurer altså på om Panerai kjører sin egen greie her..
 
God kveld.

Var og så på en PAM755 til kona men er litt skeptisk til vannresistansen. Selgeren hos Bjerke kunne da fortelle at Panerai tester sine ur i vann ned til den oppgitte vanntettheten. Dvs. han sier at denne kan man dykke med ned til 30 meter. Det syntes jeg hørte rart ut og har ikke klart å finne noe "bevis" på dette etter litt googling. Noen som kan bekrefte / avkrefte? Er kjent med de momentene som kommer frem her (https://www.dinside.no/fritid/hvor-vannresistent-er-egentlig-en-vannresistent-klokke/67036466) og lurer altså på om Panerai kjører sin egen greie her..
Det er skandale om du har mottatt slik informasjon fra Bjerke. Det er selvsagt helt galt og såpass villedende at butikksjefen burde blitt gjort oppmerksom på det.

Jeg er ikke veldig vitenskapelig anlagt, men oppgitt vanntetthet er målt ved statisk trykk. Trykket er høyere når du er i bevegelse under vann.

Jeg skulle likt å se at Bjerke hadde tatt klokka inn til reparasjon uten vederlag den dagen du har vannskade og forteller at det skjedde da du dykket.

Ikke gjør det med andre ord.
 
Redigert: