Panerai-kaféen - løst og fast om Panerai

Ser ut som de har korrigert for valuta og ser sitt snitt til å dra ut en del plusskroner på eksisterende varelager. Mange vil ha mer osv. Blir artig å se hvor raskt prisen går ned når krona styrker seg :p
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
Wow. Bestilte en 973 til 75k på salget til Bjerke. Var ikke lagervare så måtte bestilles. Koster 98K nå. Spent å se om jeg får den til avtalt pris..
 
Luksusvarer er luksusvarer. Tror dessverre kundene venner seg fort til nye priser.
Når det gjelder Panerai var det jo en bevisst strategi fra deres CEO om at de skulle øke inntjeningen. De hadde ingen ambisjon om å øke produksjon, men heller øke pris.
 
Testar 24mm strap på 45mm Radiomir.
05DC5D9A-C88C-4274-8CA2-9FD2ABC4CFC5.jpeg

1209B960-D423-4CD7-9EC1-FCA31F179251.jpeg
 
Er Panerai 968 noe å ha? Jeg er ikke så bevandret i dyre Panerai-er, men har fått tilbud om en 968 i en byttehandel. Totalt ufornuftig, selvfølgelig, men veldig fristende. Og er den ikke litt kul? :cool: Er jo en diger kladd på 47mm bronse. Funker 47mm Submersible på "vanlige" lanker på 18,5cm? Er det noe marked for omsetning av slike dyre Paneraien i Norge, om jeg skulle finne den for stor?
Post.jpg
 
Er Panerai 968 noe å ha? Jeg er ikke så bevandret i dyre Panerai-er, men har fått tilbud om en 968 i en byttehandel. Totalt ufornuftig, selvfølgelig, men veldig fristende. Og er den ikke litt kul? :cool: Er jo en diger kladd på 47mm bronse. Funker 47mm Submersible på "vanlige" lanker på 18,5cm? Er det noe marked for omsetning av slike dyre Paneraien i Norge, om jeg skulle finne den for stor?
Vis vedlegg 192441
Den er jo vanvittig kul, ingen tvil! Har omtrent samme size på lanken som deg, og har prøvd et par submersible 47 mm, inkludert en bronzo. Jeg må ærlig innrømme at jeg selv synes 47 mm luminor manuell (eks 372) fungerte fint på meg, mens 47 mm submersible kjente jeg ble hakket for mye. Jeg vil tro du får den omsatt, bronzo er jo ettertraktet, men markedet er neppe stort antar jeg (?). Her er det best å høre med bl.a @Tom Henriksen , @Suften , @Gin osv. Lykke til!
 
  • Liker
Reaksjoner: Nicolai
Den er jo vanvittig kul, ingen tvil! Har omtrent samme size på lanken som deg, og har prøvd et par submersible 47 mm, inkludert en bronzo. Jeg må ærlig innrømme at jeg selv synes 47 mm luminor manuell (eks 372) fungerte fint på meg, mens 47 mm submersible kjente jeg ble hakket for mye. Jeg vil tro du får den omsatt, bronzo er jo ettertraktet, men markedet er neppe stort antar jeg (?). Her er det best å høre med bl.a @Tom Henriksen , @Suften , @Gin osv. Lykke til!
Takk for innspill! Jeg har prøvd en 372, og tenkte at den var stor, men mulig å bruke likevel. Men da føles altså en Submersible 47mm større ut enn en 372 på hånden? Da kan det nok være den er for stor for meg dessverre :(.
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Takk for innspill! Jeg har prøvd en 372, og tenkte at den var stor, men mulig å bruke likevel. Men da føles altså en Submersible 47mm større ut enn en 372 på hånden? Da kan det nok være den er for stor for meg dessverre :(.
Vel, jeg syntes i hvert fall det den gangen (at den føles større). Jeg tror det har noe med manuell vs. automatisk. Suben blir hakket kraftigere pga av det automatiske urverket tenker jeg. Men, som alltid ellers - den beste løsningen er definitivt å prøve selv!
 
Takk for innspill! Jeg har prøvd en 372, og tenkte at den var stor, men mulig å bruke likevel. Men da føles altså en Submersible 47mm større ut enn en 372 på hånden? Da kan det nok være den er for stor for meg dessverre :(.
Den bygger mere enn en 372. Jeg er sikker på at du får solgt 968 så lenge prisen er fornuftig, personlig liker jeg ikke keramisk bezel i kombinasjon med bronse.
 
  • Liker
Reaksjoner: KTS69 og urtid
Pam 968 er en steintøff sub, men @KTS69 jeg tror den er i det største laget for deg (etter det jeg husker):)
Men, prøv den først.
 
Pam 968 er en steintøff sub, men @KTS69 jeg tror den er i det største laget for deg (etter det jeg husker):)
Men, prøv den først.
Det var vel din 372 jeg prøvde i sin tid ja, og 968 er vel for stor ja, så jeg har droppet den. Selv om jeg synes den er fantastisk stilig!
 
Gikk på en liten smell i dag. Hva kan man forvente å få for en 1312 med ny type titanlenke i disse dager?
 
Gikk på en liten smell i dag. Hva kan man forvente å få for en 1312 med ny type titanlenke i disse dager?
Sitter å lurer på det selv ifbm. et mulig kjøp av en 1351. Den er vell rimelig lik 1312:)

Spurte en som er inn i PAM og hans svar gav heller ingen klar indikator:
Tør nesten ikke tippe hva de går for nå heller....:
- Dårligere marked nå pga corona
- Pam var tungsolgt før corona også..
- Panerai har økt prisene 20%

Veldig usikker hva eg er villig til å betale for 1351. Merkelig marked. Virker Submertile modellene til PAM selges lettest nå...
 
Beklager på forhånd dersom dette er en repost.

Snodig spørsmål: det medfølgende skrujernet til bronsepanerai; er dette laget av stål eller et materiale som har tilsvarende hardhet som bronse?
 
Redigert: