P85D vs Ferrari 458 Italia

Å siden du tar turen innom 2-taktere så la oss lytte på denne herligheten.

[video=youtube;EmnsXTMLzCE]https://www.youtube.com/watch?v=EmnsXTMLzCE[/video]

Sånn, nå kan dere slutte denne tullete diskusjonen. Gå ut og kjør en bil!

Du har noen gode poenger Tore. Poenger som jeg respekterer helt og holdent. Dog skjønner jeg ikke hvordan noen kan sitte i en bil uten lyd. Min beste beskrivelse av egen OCD er som de sa i den gamle Crispo-sjokolade reklamen: "Lyden er halve opplevelsen". Men, I guess that's just me (og en del andre over her).

For øvrig bet jeg meg merke i en annen kommentar her angående lyd. For min del har lyd ingenting med oppmerksomhet å gjøre. Det har med egen nytelse å gjøre (høres sært ut for alle som ikke har samme interessen). Et eksempel: I det jeg setter meg inn i bilen, lukker jeg aldri døren før motoren er skrudd på. Da får jeg høre lyden "live" og "utenfra". Epic... :cool:

Bortsett fra de rent praktiske og økonomiske fordelene med Tesla utenom den enorme akselerasjonen, har selv testet P85, hvordan scorer Tesla på handling og kjøreegenskaper? Det er tunge biler. Dette har jeg ikke fått testet selv. Handling er for meg mer kjøreglede enn isolert 0-100 km/t og gassrespons. Har en genuin interesse for biler, men dog ikke klart å fatte interesse for Tesla. Underlig! Vet det kommer flere merker etter de nærmeste årene med samme egenskaper og fordeler, om kanskje ikke økonomiske fordeler, så i det minste miljømessig lokalt med tanke på null utslipp. Personlig har jeg mer tro på plug-in hybrid og mulig hydrogen samt klimanøytralt drivstoff som eksempelvis e-diesel Audi jobber med å utvikle. Sistnevnte med fotavtrykk tilsvarende det en elbil drevet på fornybar energi oppnår. Vi kommer til å oppleve en evolusjon de nærmeste årene sett opp mot se siste 100+ årene av hva motortekonologi angår. At Tesla har vært en pionér og en kickstarter hersker det ingen tvil om. Men de er snart ikke enestående innenfor segmentet som de har regjert de siste par årene.

Beklager digresjonen, tilbake til topic. Hadde lett valgt Ferrari 458 Italia eller aller helst en Porsche 911 dersom den høyre hjernehalvdelen skulle få bestemme. Den venstre ville nok ventet på noe mer fornuftig prismessig på el-fronten eller alternativt drivstoff. Det kommer!

Redigert:
Herlig, liker Audis teknikk - quattro og den autofile tankegangen. Spol tilbake et par år og se hva som fungerte på 24 timers Le Mans - Audi diesel. Hybridene dukker opp etterhvert og blir nok et hakk vassere enn Prius (se bare på Porsche 918)

Legger lyd-diskusjonen død med denne:

[video=youtube;Xfty8MSPtiY]https://www.youtube.com/watch?v=Xfty8MSPtiY[/video]

Jeg havnet i en meget opphetet diskusjon med en venn i går angående Tesla sin "superbil".
Han mente at for pengene så er Tesla det beste man får tak i, ja kanskje her i Norge. Men i USA får man en MB S550 4Matic med alt utstyr og da mener jeg alt utstyr man kan få på en S-klasse for samme prisen som en Tesla Model S P85D.
Hadde verden, altså Norge vært rettferdig så hadde en MB E63 AMG S 4Matic hatt en startpris på 815.000kr ikke 1.916.000kr som i dag med avgifter mot Tesla Model S P85D sine 749.000kr.

0-100 km/t går riktig nok raskere i Tesla, 3,4 vs 3,6 sekunder, men 1/4 mile går på 11,8 for Tesla vs 11,5 for MB.
Så at Tesla Model S P85D skal være en slik superdupersportsbil som mange hevder kan de tørke seg i rumpa med.:eek:

Redigert:
Jeg havnet i en meget opphetet diskusjon med en venn i går angående Tesla sin "superbil".
Han mente at for pengene så er Tesla det beste man får tak i, ja kanskje her i Norge. Men i USA får man en MB S550 4Matic med alt utstyr og da mener jeg alt utstyr man kan få på en S-klasse for samme prisen som en Tesla Model S P85D.
Hadde verden, altså Norge vært rettferdig så hadde en MB E63 AMG S 4Matic hatt en startpris på 815.000kr ikke 1.916.000kr som i dag med avgifter mot Tesla Model S P85D sine 749.000kr.

0-100 km/t går riktig nok raskere i Tesla, 3,4 vs 3,6 sekunder, men 1/4 mile går på 11,8 for Tesla vs 11,5 for MB.
Så at Tesla Model S P85D skal være en slik superdupersportsbil som mange hevder kan de tørke seg i rumpa med.:eek:

Jepp. Tesla er noe ordentlig søppel.