P85D vs Ferrari 458 Italia

Er ikke vanskelig å få en bil til å gå fort 402 meter. Ta heller en tur på nürburgring nordschleife.

Her kjører en gammel boble kvartmila på under 9 sekunder:
8,606 @ 268.7km/t (166,9mph) 1/4 mile)
[video=youtube;0AmDoqaNic0]https://www.youtube.com/watch?v=0AmDoqaNic0[/video]

iflg Tesla selv:
P85D 11.6 @ 185,4km/t (115.2 mph)
 
Redigert:
Redigert av en moderator:
Er ikke vanskelig å få en bil til å gå fort 402 meter. Ta heller en tur på nürburgring nordschleife.

tumblr_inline_n9v5mwBJeh1qmqj1t.jpg


Å sammenligne de 2 bilene der blir som å vurdere en amerikansk julepudding lagd av plast og en tynn italiensk pizza med chili etter hvem som når høyest toppfart i fritt fall... Totalt ubrukelig...

Ikke syntes jeg Teslaen er overlegen heller. Den får et lite kick i starten pga instant moment, men noe raskere virker den ikke...
 
Det er en praktisk familiebil som innbyr til litt stille og umerkelig hverdagsracing. Har ingenting på en bane å gjøre.

En betraktning om lyd fra en motorentusiast: Jeg har hatt noen motorsykler opp gjennom, og kjørt enda flere. De fleste med alt fra Termignoni til nesten fri eksos. Herlig selvsagt. Jeg hadde også en svært stillegående og diskret japserakett med original eksos og luftfilter som gikk i daglig bruk. Gjett hvilken jeg har hatt det mest moro med? Oppmerksomhet er ikke alltid like kjekt.
 
Ville valgt Ferrari 458 Italia HVER gang.
691hk er imponerende, for all del, og den går latterlig godt. Liten tvil om det.

- Tipper forøvrig det er mange som vil lukte på pallespikring med disse på norske veier!

Men i det draget mot den P85en - når det går skikkelig unna, gjør det meg trist at man kun hører vindstøy.
Lyden i Ferrarien alene er jo nok til å få reisning!

Hvorfor skal alltid "bilentusiaster" snakke nedverdigende å angripe Tesla? @Edzilla
 
Redigert av en moderator:
Hvorfor skal alltid "bilentusiaster" snakke nedverdigende å angripe Tesla? @Edzilla

@andersmp han @Kawatching er inne på noe der. Å Tesla har jo lite om ingenting med Motorsport å gjøre. Å når Tesla sammenligner seg med superbiler som eks. Ferrari 458 Italia blir det bare latterlig. Lurer på om den nye P85D i det hele tatt hadde klart å fullføre nordsløyfen uten å gå i "panic Mode".
 
Redigert av en moderator:
@andersmp han @Kawatching er inne på noe der. Å Tesla har jo lite om ingenting med Motorsport å gjøre. Å når Tesla sammenligner seg med superbiler som eks. Ferrari 458 Italia blir det bare latterlig. Lurer på om den nye P85D i det hele tatt hadde klart å fullføre nordsløyfen uten å gå i "panic Mode".

Tesla er en superbil. Den er en teknologisk revolusjon. Ferrari er jo helt lik alle andre "superbiler," same shit - different wrapping.
 
Redigert av en moderator:
Ferrari kan noen ting som Tesla absolutt ikke kan. Tesla kan noen ting som Ferrari absolutt ikke kan. Get over it! Hva er best, fly eller helikopter?
 
Seiko Astron vs. Daytona? Ja takk begge deler, men to veldig forskjellige objekter til tross for at de delvis overlapper.

Det som "bekymrer" meg mest med Tesla Model S, er vekten i kombinasjon med kreftene og prisen. Den er tyngre, kraftigere og billigere enn resten. Det er ganske dårlige nyheter for de fleste som møter bilen i en eventuell kollisjon :p