Omega Seamaster-tråden

AT på lenke er helt greit det også :cool:

DSC_0940-01.jpeg
DSC_0936-01.jpeg
DSC_0935-01.jpeg
DSC_0928-01.jpeg
DSC_0923-01.jpeg
 
Ahhh - en slik chronostop har stått på ønskelisten min en god stund.
Fornøyd med den @Haffmaistro ?
Det skjønner jeg godt! De er veldig kule.

Fikk den rett før jeg reiste på jobb, så har ikke hatt så mye leketid med den enda. Men tror nok jeg kommer til å bli fornøyd, så lenge jeg klarer å riste av meg at den er litt i største laget. Men kassene på disse sitter hvertfall utrolig godt, så er virkelig verdt å håpe at det blir en keeper!
 
  • Liker
Reaksjoner: westmouth
Ja, alt er relativt. Men overrasket over at Omega har så hissige priser på slikt, da f.eks. IWC har en mye mer spiselig pris på sine gummiremmer.
Men, skal ikke kjøpe noe annet igjen nå, så det er vel bare å få den bestilt og la TS være TS.
Kunne tenkt meg gummi til min PO siden den jeg har en gammel og slitt men frister ikke med de prisene. Gjertsen du handler hos?
 
Gjertsen ja.
Nei, kan ikke si de prisene lokker en til å handle.

Har min ganske nyinnkjøpte PO chrono på lenken jeg kjøpte den med, men ser etter mykere alternativer for variasjon. Omegas Novonappa Lær-NATO frister, men gummireim fra Omega ("curved Omega rubber w/ deployment clasp") frister igrunn minst like mye (og er formodentlig vannbestandig). At en NATO-rem vil okkludere nydelig safirglass med innsikt i urverket på baksiden er etter mitt syn ytterligere et argument mot NATO.

AD her (Presis Ur & Gull) angir ca 4000,- for rem og clasp som avbildet under. Jeg ser man kan få det noe rimeligere ved å kjøpe rem og clasp separat på nett, men ikke nok til at det oppveier fordelene med handel hos AD etter min mening - se videre kommentar under.

91cg65IbuPL._UY445_.jpg

new_20mm_navy_silicone_rubber_strap_with_deployment_clasp_for_omega_seasmaster_1523767273_ef56a97d.jpg



Det foreligger en slags selvhjelpsguide for de som vil slippe litt billigere unna her https://omegaforums.net/threads/new...curved-strap-and-omega-deployment-pics.45624/ men som allerede nevnt syntes jeg ikke man sparer nok til at det veier opp sikkerheten det er å kjøpe hos, få montert og levert rem hos AD, formodentlig også med angrerett om remmen ikke sitter 100% perfekt. Jeg frykter at jeg innen kort tid vil lette lommene for NOK 4000,- og berike uret med en ekstra rem, sannsynligvis i omegas egen gummi. Skulle jeg senere få lyst på lær-NATO finnes det utmerkede alternativer utenfor Omegas repertoar (for eksempel min foreløpige favoritt avbildet under).

il_570xN.1422475952_tskg.jpg
 
Redigert:
Jeg ser at innlegget utviklet seg til å bli generelle betraktninger rundt rem-valg fremfor spesifikk tilbakemelding til din disposisjon. Ser jo av tidligere innlegg at du har en PO med mål som ikke samsvarer med for eksempel min egen.

Tror vi likevel drar samme konklusjon; betale det det koster for orginal rem!
 
Gjertsen ja.
Nei, kan ikke si de prisene lokker en til å handle.
Har fått utført et par servicer der som jeg har vært fornøyd med men har blitt glemt flere ganger når jeg bestiller ledd og lås. Har ventet på ledd og justerbar lås til Speedmasteren i endel mnd nå.
 
29DDAFB0-8A0C-4B20-90B6-7111D3EEBDD2.jpeg
Som så mange andre ble en SM 300 min første «skikkelige» klokke. Kjøpt ny av meg i 2003 og brukt som eneste klokke i 14 år til alt fra fallskjermhopping, klatring og dykking til barnefødsler.

Den brukes ikke så ofte nå lengre, men hver gang jeg tar den på lurer jeg på hvorfor det ikke skjer oftere, usedvanlig behagelig på armen.

Denne blir ihvertfall aldri solgt