Omega Seamaster-tråden

C16A0D6E-46B4-4EEB-875B-EA1290A67EA2.jpeg
 
Usikker på om jeg kan rettferdiggjøre å kjøpe denne når jeg allerede har 300m med sort dial, men det frister veldig...

Det syns jeg absolutt kan forsvares ;) Selv om de to hører til i samme familie er de nesten så forskjellige som det er mulig å gjøre dem.
 
  • Liker
Reaksjoner: ksagen
IMG_20200413_121802.jpg

2254 med forskjellige reimer, fra venstre; Hirsch alligator embossed, Hirsch pure caoutchouc veldig myk og behagelig reim men trenger ventilasjon, modifisert reim fra Clas Olson i stål, modifisert reim fra Clas Olson i gummi, original "Speedmaster" lenke, svart nato, hjemmelaga nato i skinn med alu ringer.
 
Hei!

Jeg har en 36mm Omega Seamaster Professional 300m fra 1998 som jeg har kjøpt brukt. Jeg får ikke til å rotere bezel rundt (sitter helt fast), og prøver å finne info på nett om det kanskje kunne vært sånn at man ikke kan rotere bezel på denne modellen. Noen som vet om den rett og slett sitter fast, eller om det kan være at det faktisk er sånn at den ikke er laget for å gå rundt?

Om den sitter fast, noen som har tips for å løsne den? Prøvde såpevann, men det gjorde ikke susen.

Takknemlig for respons :)
 

Vedlegg

  • Bilde fra 23.04.2020 kl. 16.21.jpg
    Bilde fra 23.04.2020 kl. 16.21.jpg
    79,5 KB · Visninger: 0
Hei!

Jeg har en 36mm Omega Seamaster Professional 300m fra 1998 som jeg har kjøpt brukt. Jeg får ikke til å rotere bezel rundt (sitter helt fast), og prøver å finne info på nett om det kanskje kunne vært sånn at man ikke kan rotere bezel på denne modellen. Noen som vet om den rett og slett sitter fast, eller om det kan være at det faktisk er sånn at den ikke er laget for å gå rundt?

Om den sitter fast, noen som har tips for å løsne den? Prøvde såpevann, men det gjorde ikke susen.

Takknemlig for respons :)
Jeg hadde nylig en Seamaster 2531 på service, og det var bare så vidt at urmakeren fikk av bezel. Den satt bom fast. Fjæra hadde røket og kilt seg. Kanskje det er en vanlig feil på disse.
Urmakeren sendte faktisk bilde av klokka og verktøyet og sa at han måtte gi opp å få av bezel. Da la jeg merke til at bezel hadde rotert bittelitt fra slik den var da jeg sendte den inn. Urmakeren prøvde en gang til og da løsna den :)
 
Jeg hadde nylig en Seamaster 2531 på service, og det var bare så vidt at urmakeren fikk av bezel. Den satt bom fast. Fjæra hadde røket og kilt seg. Kanskje det er en vanlig feil på disse.
Urmakeren sendte faktisk bilde av klokka og verktøyet og sa at han måtte gi opp å få av bezel. Da la jeg merke til at bezel hadde rotert bittelitt fra slik den var da jeg sendte den inn. Urmakeren prøvde en gang til og da løsna den :)

Tusen takk for svar. Kanskje like så greit å bare la den være da. Husker du hvor mye du betalte for at urmakeren fikk igang hjulet?
 
Tusen takk for svar. Kanskje like så greit å bare la den være da. Husker du hvor mye du betalte for at urmakeren fikk igang hjulet?
Jeg sendte inn klokka for full service, jobben med bezel var en del av dette. Fjæra i bezel koster nok ikke mange kronene, så blir det vel noen kr for arbeidstid i tillegg.
 
Jeg prøvde meg på en Isofranereim til badeklokka.
20200424_111216~2.jpg

Føles veldig godt, og en utrolig god reim (veldig tjukk, da), men fargen passer ikke helt med bezel-clutchen (hva heter det egentlig?), så det kan være jeg ryker på en svart reim om en stund.
Det går greit med Ploprof-spenna når den er på mesh, men jeg synes ikke den passer til gummireima som fulgte med.